Toon posts:

Automatich herhalend 'file rename' tool gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een tooltje waarmee ik automatisch bestanden kan hernoemen naar een bepaalde bestansnaam structuur.

Wat is precies de bedoeling:?

Op de harde schijf heb een bestandje (ANPNieuws.mp3) dat elk uur automatisch overschreven wordt door een nieuwe editie, middels FTP. Ons radioautomatiseringsprogramma kan dit bestandje echter niet inlezen, omdat de bestandsstructuur niet voldoet aan de programma eisen. Deze moet namelijk zijn: VP00[hudige datum in de vorm van YYYYMMDD]00.mp3. Dus voor 10 oktober moet de bestandsnaam worden: VP002005101000.mp3. Elke dag moet de datum dus automatisch verander worden (pakken van systeemklok/datum?).

Dit hernoemen moet elk uur automatsich opnieuw gebeuren (ongeveer 4 minuten voor het gehele uur). Eventuele aanwezige bestanden dienen dan automatisch te worden overschreven.

Heef iemand van jullie enig idee of zoiets op de markt is, of kan iemand zoiets maken. Mijn programmeer kennis is echt 0, dus zelf maken gaat niet... :-(

Verwijderd

Zoek eens op naam de naam: WGET.

Ik gebruik het om banlists te kopieren van de MasterServer naar mijn locale server via FTP.
Ook daarmee verander ik de extensie van .dat naar .txt en oude versies worden overschreven.

Succes

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 12:53

terabyte

kan denken als een computer

met de volgende tools moet het lukken:

'cron', 'mv' en 'date'

sla het volgende op als /etc/cron.hourly/anpnieuws
(of gebruik een crontab entry als normale user)

code:
1
2
3
#!/bin/sh
cd /pad/naar/mp3file/
mv ANPNieuws.mp3 `date +VP00%Y%m%d00.mp3`

Alleen snap ik niet dat je de tijd niet in de filename wil hebben, aangezien je dit elk uur doet?

[ Voor 44% gewijzigd door terabyte op 10-10-2005 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Huh, sorry, maar hier snap ik helemaal niks van. Wel bedankt voor de reacties ;-)

Ik heb dat Cron op de pc draaien, alleen werkt dat commando niet echt :-( Kun je me vertellen hoe dat Cron tab bestand er precies uit moet zien (dus regel voor regel) zodat ik m kan crtl-c en??

Alvast bedank!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Ik denk zelf dat je Windows gebruikt ipv linux ?
Bovenstaande is namelijk voor linux.

Hier heb je een script voor Windows (opslaan als: Scriptnaam.vbs)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
 & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set colItems = objWMIService.ExecQuery("Select * from Win32_LocalTime")
For Each objItem in colItems
    Jaar    = objItem.Year
    Maand   = objItem.Month
    dag     = objItem.Day
Next

Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
objFSO.MoveFile "c:\anpnieuws.mp3" , "c:\VP00" & Jaar & Maand & Dag & "00.mp3"

Je kan het pad natuurlijk veranderen.

Dit script kan je dmv AT schedulen en dat doe je door het volgende commando uit te voeren:

cscript Scriptnaam.vbs (Zie boven)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik i.d.d. Windows.
Dat script werkt inderdaad goed! Thnx! Er zit alleen 1 maar aan: Hij geeft een fout wanneer het bestand al bestaat (hij overschrijft hem dus niet als je het script al uitgevoerd hebt en het bestand al bestaat). Dit moet dus wel...

Wat dat schedulen betreft met AT. Dit script zou eingelijk om de 20 minuten ofzo (in iedergeval twee maal per uur) gerund moeten worden, het liefst om 5 minuten voor het hele uur. Is dit niet in te bouwen met een lus/counter ofzo? Dus dat die in een oneidige lus zit?

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Doe je het zo:

batchnaam.bat
code:
1
2
3
@echo off