Toon posts:

MSI K7TPro2a vreemde hdd probs in WinME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik m'n abit be6-2 en p3-550 vervangen door een MSI k7tpro2a + TB 900.
Sindsdien heb ik soms last van een vreemd probleem, wat bijna altijd optreedt tijdens uitpakken van grote files en afspelen van (Divx) filmpjes ...

M'n computer wordt dan plotseling heel sloom en reageert bijna niet meer, waarna een blauwscherm met "Error writing to drive C" (of d, e, ..) verschijnt. Als ik dan m'n compu reset, dan start windows een klein stukje op en daarna loopt de boel vast. Als ik m'n compu helemaal uit zet en daarna gelijk weer aan, dan loopt alles weer als een zonnetje...

Wat kan dit zijn? Heb gewoon een 300Watt HQ voeding, heb via 4-in-1 4.25 t/m 4.28 geprobeerd, de losse VIA IDE drivers (als miniport en als vsd), bios is van v1.9 al naar 2.2 gegaan. Ik heb geen idee meer, omdat tijdens kopieren, gamen, divxjes maken enz het probleem niet optreedt. En ALS het probleem zich voorgedaan heeft een reset niet helpt, maar compu uitzetten wel...

Gebruik trouwens winME, maar na zo'n "crash" start bv linux nog wel, maar zodra ik dan een partitie van de "gecrashte" schijf mount, dan loopt zelfs linux vast.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:25
Tijdens het afspelen wordt m'n computer plotseling heel sloom ..
Dat had ik ook met een 2 tal Quantum schijven, de pc werd langzaam zodra ik die aansprak. Heb ik verholpen door andere hd's te nemen :(

Verwijderd

Zorg dat je de laatste bios versie hebt en ik kan je aanraden om ook eens de via busmaster drivers te installeren. Ik heb hier goede ervaringen mee.

Verwijderd

Topicstarter
De hardeschijven die ik gebruik zijn een
Seagate Baracuda ATA II 30GB
en een Western Digital 20GB 7200rpm

Op m'b abite be6-2 mobo draaide dit zonder problemen.
De biosversie die ik heb is 2.2 (nieuwste). Heb ze vanag 1.9 allemaal al eens gehad.

Momenteel draai ik de via 4-in-1 4.25 drivers. Heb de .26 .27 en .28 ook al geprobeerd

Verwijderd

Yep absoluut de via drivers installeren,van de cd-rom werkt goed (of een upgrade van internet)

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik, zoals hierboven al beschreven, al gedaan. Verschillende versies ook.

Maar nog steeds knalt ie :'(. Valt me wel op dat het meestal is als het filmpje klaar is.

En als het aan de drivers zou liggen, had een simpele reset dan niet voldoende moeten zijn om de boel weer aan de gang te
krijgen:'( , want dat snap ik nou juist niet

UPDATE
Net was ik bezig met een spelletje waar de razor1911 demo bij zit. Elke keer dat ik deze afspeel, gaat het een halve minuut goed. Daarna stottert ie eventjes en vervolgens de bekende BSOD met de fout dat de C schijf niet beschreven kan worden (draaide het proggie vanuit m'n DVD drive)

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er naar uit dat m'n probs zijn opgelost. Afgelopen vrijdag was er bij MSI een nieuwe bios te downloaden en met deze was m'n probleem opgelost. Heb het in ieder geval niet meer meegemaakt. :)

Let wel op als je MSI Livebios gebruikt. Bij mij ging de update mis. "Verify Error" en de compu startte automatisch opnieuw op. Had ie beter niet kunnen doen, want bios chip was zwaar verminkt. Maar goed. dagje later van MSI weer een nieuwe bios in huis en werkt prima.

Volgens een gast van MSI die ik aan de foon had om een nieuwe bios te regelen, zijn er problemen bekend met de de nieuwe B revisie van de Via Southbridge, als deze gebruikt wordt met sommige (niet UDMA100) harddisks.

--UPDATE--
Probleem trad net toch weer op :'(

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik had dat probleem ook met mijn K6-2.... Ik had toen 235 watt voeding (voor 4hd
's en fikker)... 300 watt voeding en probleem was weg... Misschien dat het helpt...

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Heb er al een 300Watt HQ voeding inzitten.
Heb vandaag ook op aanraden van iemand de UDMA drivers apart geinstalleerd, maar op beide manieren (als miniport en als VSD) geen suc6 :(
Pagina: 1