Booten via PXE wil niet lukken *

Pagina: 1
Acties:

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik ben nu een tijdje met PXE aan het klooien maar ik kom er niet zo 123 uit.
Wat ik wil is het volgende. Via lan wil en meerdere dos gebaseerde programma's kunnen draaien. Ik wil dus niet van floppy,cd-rom, of harddisk opstarten. Maar via PXE.
Het PXE server draait windows server 2003. Dus vanuit daar wil ik de operating system images gaan hosten. Ik heb nu Bootix geprobeert. De PXE client krijgt netjes een ip adres, maar als het tftp gedeelte komt dan loop het hele wikkie vast.
Heeft iemand een goede suggestie om dit makkelijk voor elkaar te krijgen?
Even voor de duidelijkheid ik wil dit dus niet via Linux of what ever doen maar via een windows based os.

brabrabrabra...

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Gebruik je PXE van Intel?

• pixel
Ja PXE van INtel

brabrabrabra...

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Probeer eens bij de Bootserver Discovery List de IP adressen van de bootserver op te geven.

Je vind dit via ProxyDHCP -> Eigenschappen -> Client Options -> Add To Bootserver Discovery List...
Voeg type toe met IP adres van server. Hiermee heb ik ooit een soortgelijk probleem opgelost.

Verwijderd

Ik heb het ooit op basis van dit http://pxes.sourceforge.net/howtos/ms_only_environment/ document gedaan en dat werkte prima.

Verwijderd

..daarnaast heb ik "emBoot Network Boot Tools" gebruikt om pxe images en menu's te maken

• pixel
thanks ik zal er eens naar kijken!

brabrabrabra...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 00:31

Jimbolino

troep.com

ik heb met emboot ook een aantal images van boot-diskettes gemaakt, ik gebruik het in combinatie met RIS, en het werkt perfect :)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

hoever ben je er nu mee?
met bootix moet het prima lukken. wat gebruik je voor tftp server?

Verwijderd

Sorry, maar dit mist echt een probleemanalyse voor PNS. Je wikkelt het belangrijkste van je topic af in drie worden "loop het hele wikkie vast". Daar kan toch serieus niemand iets mee?

In elk geval naar NT en als je niet snel wat meer duidelijkheid geeft gaat hij op slot.

Verwijderd

Ik ben ook bezig met PXE. IK ben nu nog op zoek naar een pre-built image. Ik werk ook volgens deze PDF: "Installing in a Microsoft only environment". Er bestaan namelijk van die complete configuratie images heb al veel gezocht ok de sites van pxes en via google.nl maar kan niks vinden.
Pagina: 1