Toon posts:

SEO en IP adressen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kleine vraag waar ik het antwoord maar niet op kan vinden op internet.

Binnekort verhuisd de organisatie waar ik werkzaam ben naar een andere server hosting provider. Op dit moment maken we gebruik van meerdere ip-adressen voor de servers(en dus hebben de site die wij hosten enkele verschillende ip's). Nu stelt een nieuwe partij voor om de servers een gezamelijk ip-adres te geven voor al onze klanten die wij hosten. Kan dit nadelige gevolgen hebben voor SEO? Of maakt dit niks uit?

Alvast bedankt voor julie reactie

Verwijderd

Topicstarter
Search Engine Optimization(SEO)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik denk dat het ervan afhangt hoe die site bij de zoekmachines bekend is, lijkt me?

Als je 'm onder één van die IP-adressen hebt aangemeld/aan laten melden, schiet het niet op als je deze laat veranderen.

Als je site echter met de domeinnaam (lijkt me ook logischer) hebt (laten) aanmelden, lijkt het mij dat het veranderen van de achterliggende ip-adressen niet uitmaakt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk worden de site's altijd aangemeld met domeinnaam, dat is vanzelfsprekend...

het is alleen de vraag of het nadelige gevolgen heeft als er veel site's worden aangemeld die fysiek een ip adres heeft. Zo vraag ik me af of het geen nadelige gevolgen heeft voor links naar elkaar toe en dergelijke...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hier wellicht nog een interessant artikel: http://ezinearticles.com/...mic-IP-Addresses&id=75944

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad een intressant artikel!
het is alleen jammer dat men elkaar telkens tegenspreek, ik kan maar geen sluitend antwoord krijgen op me vraag......en het is toch wel belangrijk voor de keuze

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-04 05:37

alienfruit

the alien you never expected

Tja, alles op één adres schijnt soms ervoor te zorgen dat de websites met een miniscuul vrschil gezien worden als dezelfd pagina. Terwijl de ip adressen anders zijn weer niet :)

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
SEO: nee, zelden een probleem. Wel kun je per IP adres maar 1 SSL certificaat hebben, d.w.z. maar één domeinnaam kan "echt netjes" beveiligd webverkeer afhandelen. Verder heb ik gehoord dat per IP adres ook maar één site anonymous FTP kan aanbieden - dat laatste klinkt me niet geheel logisch in de oren en kan dus ook best een beperking zijn van het cPanel dat mijn host gebruikt

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-04 05:37

alienfruit

the alien you never expected

DirectAdmin kan prima omgaan met anonymous logins op een shared ip :)

Verwijderd

Topicstarter
alienfruit schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:21:
Tja, alles op één adres schijnt soms ervoor te zorgen dat de websites met een miniscuul vrschil gezien worden als dezelfd pagina. Terwijl de ip adressen anders zijn weer niet :)
tja maar websites met bijna hetzelfde content hebben sowieso al een probleem op seo gebied......

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 11:26
Dit moet voor zover ik heb kunnen ontdekken geen enkel probleem geven. Zolang de pagina's geen (gedeeltelijke) mirror's van elkaar zijn, zullen deze ook niet als dusdanig worden beschouwt wanneer zij hetzelfde fysieke IP hebben.
Je hoeft dus niet bang te zijn van link-farming beschuldigt te worden als de sites onderling naar elkaar verwijzen, als dit door gegronde redenen gebeurd.

@Birdie
Volgens mij is geen van beide waar. SSL-certificaten zijn gekoppeld aan de domeinnaam (iof IP, of nodename, net waar je zelf voor kiest). In de config van de webserver zijn deze ook prima aan 1 individueel domein te hangen, zonder dat de andere virtualhosts hier last van hebben.
Pagina: 1