Goede bootcd voor sytem recover/repair?

Pagina: 1
Acties:

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 04:34

GG85

.......

Topicstarter
Ik ben voor het noodrecoveren en/of repairen van pc's op zoek naar een goede bootcd met daarop een aantal uttilities zodat ik: bestanden kan kopieeren, proc/mem/hd kan testen, schijven kan pattitioneren, passwords resetten etc.

Nu heb ik zelf al Knoppix en Bart's PE geprobeert maar beide zijn niet echt naar wens.

Knoppix kan eigenlijk veel te veel maar simpele dingen als op ntfs schrijven kan hij weer niet. Bart's PE vind ik op zich al een stuk beter maar ook hier mis ik een paar functies.

Vraag is nu wat voor bootcd jullie gebruiken, waarom, en hoe het bevalt.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Vertel dan eerst eens welke functies je nog mist in de PE van Bart.

There is no replacement for displacement!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Je kunt toch een hoop plugins laden in BartPE...?? Zoek even uit wat je wel en niet wilt hebben draaien.

[ Voor 185% gewijzigd door BN op 10-10-2005 11:17 ]

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Met Hirens Boot CD kun je ook een hoop doen.

Je moet hem alleen zelf even opzoeken want ik denk dat de admins het niet op prijs stellen als ik hier een link neerzet.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

ilovetechno schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:20:
Met Hirens Boot CD kun je ook een hoop doen.

Je moet hem alleen zelf even opzoeken want ik denk dat de admins het niet op prijs stellen als ik hier een link neerzet.
Nog afgezien van de onwijze stapel licenties die je dient te kopen (zeker als je 'm profi wilt gaan gebruiken) :X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 08:41
En met I Have The Password kom je ook al een heel eind voor wat betreft je wensen. Een link heb ik helaas niet voor je

Wanna play?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Met Knoppix kan het wel hoor! Op NTFS schrijven dan ff zoeken

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 04:34

GG85

.......

Topicstarter
Het probleem van die cd's is altijd dat er van elk soort programma 10 verschillende versie's opstaan plus een hoop andere zooi, wat heb ik aan een virusscanner of spybot op een bootcd? Je kunt ze niet updaten omdat je geen internet hebt en je hebt er dus eigenlijk niets aan.

En wat moet ik met bijv 10 programma's die systeeminformatie geven? Liever een of twee goede.

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 08:41
I Have The Password heeft wel degelijk netwerk ondersteuning! Zelfs wireless!
Mijn Asus WL107G kaartje werd prima gevonden. Nieuwe virusdefs downloaden op je ramdrive, controleren en klaar.

Bovendien staat er daar overal maar 1 versie van op. Maar wel van elk programma wat voor iemand ooit wel handig kan zijn!

Wanna play?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Voor die BartPE cd bepaal je grotendeels zelf (zo niet alles) wat er op komt te staan. Als er 10 keer het zelfde op staat, dan heb je daar zelf voor gekozen. Ook Knoppix is in mijn ogen zeer volledig en bied erg goeie tools voor systeem analyse en recovery. Wat mis je dan nog op die cd's? Bij BartPE kan je dat er zelf in zetten, dus ik zie niet echt wat het probleem hier is?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1