Computer start niet op, fans gaan even aan en weer uit.

Pagina: 1
Acties:

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:34
Na deze vage topictitel zijn er vast mensen nieuwsgierig ;)
Ik heb een Thermaltake kast met een Aquarius II waterkoeling, met daarin een AMD xp 2000+, Radeon X800 pro, 1 gig DDR, een Qtek voeding en een Aopen AK77-8XN mobo waarvan ik onboard de netwerk kaart en geluidskaart gebruik.
Nu heb ik de laatste tijd dat als hij aan staat er niks aan de hand is, maar als ik hem uit zet dan krijg ik dus bovenstaand probleem.
Als ik de voedingskabel er een tijdje uit laat dan wil die soms doorstarten maar sinds gisteren heb ik dat hij 2 seconden aanslaat (fans gaan draaien, waterpomp gaat aan) en dan net zo snel gaat de boel weer uit.
Ik heb alle molex splitters er al uit gehaalt (extra fannetjes enzo, aangezien ik die toch maar gammel vind aanvoelen) zodat er nu zo weinig mogelijk in zitten (2 ontkom ik niet aan, 1 voor videokaart koeler en 1 voor radiator)
Is het nou maar het slimste om de hele boel te demonteren en 1 voor 1 erin te zetten en te kijken of het werkt (ivm met sluiting oid, ik heb al alle PCI kaarten eruit gehaalt, dit mocht ook niet baten) of kan ik er een beetje vanuit gaan dat me voeding naar de eeuwige voedingsvelden is vertrokken ?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 00:57

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

gare voeding ?
of misschien de powerknop ?

[ Voor 3% gewijzigd door BruceLee op 10-10-2005 10:35 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik zou zowiezo naar een andere voeding kijken.
qtec voedingen kunnen meer hardware slopen dan je lief is ;)

dus als ie aan staat en je zet hem uit en je wilt gelijk weer opstarten dan doet ie dat niet. ?
kan zijn dat de voeding niet gelijk genoeg stroom levert.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-10-2025

Furinax

It'll only hurt until you die

heb ik ook een keer gehad

vast en zeker een Qtek voeding. vervangen dat ding en er is niets meer aan de hand.

edit:
hehe ik lees nu de tekst pas goed en er zit echt een Qtek in ;)

• dapluiz
Ja idd, als hij uitvalt en ik druk op de powerknop dan gebeurt er dus helemaal nix, dan moet ik weer de stroomkabel eruit halen en dan kan ik weer 2 seconden me fans horen :(

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
dat 4 stekerige voedingsstekkertje erin gestoken ?

"Stilte, een gat in het geluid...."

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 00:57

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

dapluiz schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:41:
Ja idd, als hij uitvalt en ik druk op de powerknop dan gebeurt er dus helemaal nix, dan moet ik weer de stroomkabel eruit halen en dan kan ik weer 2 seconden me fans horen :(
dan zou het best eens de knop kunnen zijn want als die niet goed doet gaat je pc weer uit want als je normaal je powerknop inhouden gaat je pc ook uit na paar seconde

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-02 19:54
Flapietoetoe schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:51:
dat 4 stekerige voedingsstekkertje erin gestoken ?
Die heb je niet nodig met een AMD Athlon XP ;)

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 11:33
cryonic90 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:57:
[...]

Bij mij ooit wel met mn DFI LanParty

Sign here please

• dapluiz
Het rare vind ik nog wel dat het "ineens" kwam, heb er nooit last gehad tot ong. anderhalve maand geleden ofzo, en ik heb in die tijd geen hardware vervangen ofzo, zou het gewoon slijtage zijn van de voeding en/of powerknop ?

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 11:33
dapluiz schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:13:
Het rare vind ik nog wel dat het "ineens" kwam, heb er nooit last gehad tot ong. anderhalve maand geleden ofzo, en ik heb in die tijd geen hardware vervangen ofzo, zou het gewoon slijtage zijn van de voeding en/of powerknop ?
Probeer anders een dmv een jumper of een schroevendraaier de 2 pinnetjes op je moederbord te verbinden (dus waar nomaal dat stekkertje van de powerknop op zit) PowerSW zaldie wel heten.

Sign here please

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
cryonic90 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:57:
[...]

hmm heb hier een athlon 64 maar wel dat 4 aderige stekkertje er in, of is dat anders met aan athlonXP?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm vervang die Qtec eens dan zou het systeem het in een keer weer moeten doen!

There is no place like ::1

• dapluiz
Net me hele kast geript, en met aleen heb mobo aangesloten en verder niks doet ie nog steeds nix, ook niet als ik de pc aanzet dmv schroevedraaier tegen de 2 powersw pinnetjes te houden (hij ging wel aan, maar ook net zo snel weer uit)
Ik heb op me werk nog een oude voeding vna deze pc liggen, dan ga ik die wel proberen, lijkt me wel dat het aan die voeding ligt nu.

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Oh oh, dat had ik ook met een AOpen moederbord, toen was het knetter knetter en zag zo een aantal baantjes doorbranden. Als een andere voeding niet werkt, meteen mobo weggooien!

Verwijderd

Hmz, dit probleem heb ik net ook gehad. ( pc draait nu weer).
Pc ging paar seconden aan, en soms kwam ik in bios.
Multimeter erbij gepakt, en ja hor, 0,04 volt :-|
beetje weinig he :s. Ik heb andere voeding gepakt en deze werkte wel.
Nu draait mn pc op een qtechnology.
Mn Antec 450 watt voeding heeft het welgeteld 1 week volgehouden. ( meegeleverd in een Sonata II )
Check dus even je voeding, en probeer deze even door te meten. Even kijken of je echt 12 volt en 5 volt ergens terug kan vinden. Zo niet, dan lijkt het inderdaad op een voedings probleem.
We horen nog wel wat het uiteindelijk was.

• dapluiz
Heb net me voeding in me tas gedaan, zodra ik thuis ben stop ik m er gelijk in, ben heel benieuwd, maar dan is die echt in 2 weken tijd oid langzaam afgetakeld, als die al gaar is, aangezien ik vaker had dat ie niet aan ging, maar als ik dan een beetje met de kabeltjes rommelde ging die wel doorstarten.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Simpel toch dapluiz, een q-tec verkoopt niet alleen op maximale waardes ( een 550W q-tec kan dat maar 10 60 seconden van zijn leven aan ) , ook hebben ze zowat geen voltage regulatie, filtering of enig andere zekerheid ingebouwd.

Tuurlijk doet een q-tec voeding het...voor zolang het duurt! Maar doordat ze totaal geen beveiliging bieden tegen enig energie probleem is het een tikkende bom. Zelfs een goedkope 350Watter van een goede fabrikant kan een Q-tec 550Watt verslaan.

Anyhow genoeg gepraat over het, zodra je nieuwe voeding erin zit moet je eens kijken of er geen schade is gedaan aan je mobo en/of hd's tijdens je q-tec periode! ( vaak op GOT vragen we als een harde schijf naar de klote is of de persoon een q-tec gebruikt heeft, wat maar iets te vaak wel zo is )

There is no place like ::1

• dapluiz
Net weer mijn oude voeding erin gedaan, en alles draait weer als een zonnetje, enige die raar doet/deed is mijn dvd brander, eerst was die na 30 minuten nog maar 7% verder, na deze op een andere IDE kabel te hebben gehangen werkte de boel weer, verder krijg ik alleen soms in Nero High compatibilty errors, maar of dat aan de voeding ligt of de leeftijd van de fikker weet ik niet.

Pagina: 1