[pc] advies gamepad fifa2006

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
Hallo

ik zoek een goede gamepad voor fifa2006

ik weet niet precies hoeveel knoppen je dan nodig hebt? want qua toetsen heb je er nogal wat nodig.

Ik heb hier gezocht op GOT, en in oude topics kwam als advies de gravis gamepad pro naar voren, maar via online shops, vind ik deze nergens meer, ook niet in de tweakers pricewatch

dus weet iemand een goede, die nu ook nog te koop is.

Zijn de logiteck gamepads wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:26

K-Jay

Klaas Jan

De Gravis Gamepad Pro is een oude gamepad met gamepoort aansluiting. Die zijn idd niet meer te krijgen. Ik gebruik zelf een Logitech Cordless Rumblepad II. Prima ding, kan ook trillen, maar dat voegt weinig toe. Ik gebruik hem voor Pro Evolution Soccer 4 (en straks 5).

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
trillen hoeft niet, al wil ik misschien ook wel eens racespellen gaan doen

maar de reden dat ik dit vraag... als ik zo ff op mijn toetsenbord kijk, gebruik ik voor fifa toch al snel 8 toetsen, en een gamepad heeft er toch vaak maar 6 ? of niet?

Want ik wil natuurlijk ook met een gamepad alle mogelijkheden hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Een gamepad (PS2 look-a-like) heeft er 12 knoppen, 4 stuur (+2 joys) 4 actie knopjes en achterop zitten er nog 4.

Ik gebruik zelf de rumblepad 2, maar dan met draadje. Bevalt wel goed en zit lekker in de hand

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 12:13

TXC

Hoop dat ik een klein vraagje tussendoor mag stellen ;)

Ik heb tot nu toe FIFA (t/m 2005) steeds met toetsenbord gespeeld, maar ga binnenkort denk ik ook aan de gamepad. De Rumplepad II heeft 2 analoge sticks. Nu vraag ik me af, gebruik je 1 stick voor lopen, en 1 voor richten bij schieten/passen of iets dergelijks? Want met het toetsenbord gaat richten erg lastig en als de gamepad oplossing zo werkt dat lijkt dat me zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
goede vraag... wil ik ook wel eens weten. want ondertussen zitten mijn vingers in de knoop door de toetsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-10 18:26
Als je een PS2 hebt: PS2 converter kopen. Doe ik voor PES en dat werkt ideaal natuurlijk gezien de directe port die de PC versie is.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 18:09

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Die schijnt voor fifa niet helemaal lekker te verlopen, ik heb zelf voor 25 euro een Logitech Rumble Pad II gekocht en dat werkt perfect moet ik zeggen net als of ik fifa op de playstation aan het doen ben :)

Je gebruikt de linker voor het lopen enzo en de rechter voor het "apparte" bewegingen maken enzo, kappen en bal naar achteren hakken enzo.

[ Voor 26% gewijzigd door SithWarrior op 10-10-2005 11:13 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
ow ok..

dus met de linker loop je, rechtse is voor speciale bewegingen? is die ook voor het richten voor een schot dan?

en de knopjes rechts zijn dus voor rennen, passen, schieten enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:39
Ik was zelf een hele tijd op zoek voor een vervanger van mijn Gravis Xterminator. Ik heb ook een Logitech Wingman Rumblepad gehad, maar deze had een ontzettende irritante bug i.v.m. callibratie.

Ik heb nu sinds een tijd de XFX Xgear Dual Reflex:

Afbeeldingslocatie: http://images.tigerdirect.com/itemDetails/P450-7802/P450-7802-out6-hl.jpg

4 shoulder buttons, rumble en een erg handige macro functie waarmee je alle knoppen (dus ook alle richtingen van de D-pad) aan een command/keyboardbutton kunt binden.
Verder lichtten de "inhammen" groen op B-)

De degelijkheid ben ik zeer over te spreken. De hele pad voelt net zo, wellicht nog sollider aan dan mijn Wingman. En hij kost maar zo rond de €10,- en voor een paar euro meer heb je de wireless versie.

[edit]

Denk er trouwens niet over om een Trust te nemen. Die dingen voelen zo ongelofelijk cheap en gammel aan, plus kon ik ze totaal niet configureren in sommige spellen.

[ Voor 14% gewijzigd door Vimana op 10-10-2005 11:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 18:09

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

HenkS schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:15:
ow ok..

dus met de linker loop je, rechtse is voor speciale bewegingen? is die ook voor het richten voor een schot dan?

en de knopjes rechts zijn dus voor rennen, passen, schieten enz?
Nee met die linker beweeg je en in die richting schiet je ook die rechter is meer voor de "truukjes" enzo.

en de knopjes rechts zijn idd voor schieten bewegen etc etc exact zelfde standaard configuratie als PS1 / PS2 fifa spel. De rumble pad II is trouwens USB dus die hoef je niet te calibreren, dat is niet meer nodig. Ik heb trouwens voor die gekozen omdat dat de enige was die in mijn oge niet cheap aanvoelde en rubber was ipv plastic.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TXC

TXC

Maar kun je met een gamepad beter richten bij schoten dat met een toetsenbord? Bij FIFA t/m 2003 kon je gewoon bijvoorbeeld omhoog+rechts indrukken voor rechterkruising bij een schot (met toetsenbord), maar bij de laatste delen werkt het richten voor geen meter meer met het toetsebord i.m.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TXC

TXC

Iemand die hier nog iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al tijden lang de Thrustmaster Firestorm Dual Power, waar ik zeer tevreden over ben.
Er zitten meer dan genoeg knoppen op (13 programmeerbaar) + 2 van die analoge stickjes, plus rumble functie.

Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00041764.jpg

Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 09:30
Zelf gebruik ik de Rumblepad 2. Ooit voor 25Etjes gekocht en echt een top apparaat. Wordt universeel ondersteunt in de spellen die schreeuwen om een controller en hij is oer-degelijk. je wil niet weten hoe vaak dat ding al is weggesmeten of op de grond gevallen. ;)

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-10 17:14
Ik wou graag nog wat melden over de XFX Xgear controller.
Zodra ik deze geinstalleerd heb (inclusief de tool), werkt remote desktop niet meer. Op het forum van XFX meld ook iemand probleme over "fast user switching". Waarschijnlijk hebben deze twee fouten met elkaar te maken.
Ik weet zeker dat het aan deze controller/driver ligt, want na herinstallatie van XP heb ik telkens remote desktop geprobeerd. Toen ik de controller heb aangesloten en geinstalleerd werkte dit niet meer. Jammer, maar nu moet ik hem dus terugbrengen.
Pagina: 1