Toon posts:

redirecten naar ip adres?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik zit met het volgende.
Wij hebben een webdomeinregistratie met webhosting lopen bij Active 24. Maar, vanwege beperkingen met PHP (safe mode) daar hebben we een andere provider opgezocht. Nu hebben we een webhostingpakket dat uitstekend werkt bij Webreus (aanrader!). In ieder geval, wij konden de nieuwe website daar bereiken en opbouwen door een regel toe te voegen aan het HOSTS bestand in c:\windows\system32\drivers\etc\. Nu de website klaar is en wij hem voor het grote publiek open willen stellen, willen wij (zolang de verhuizing van de domeinregistratie nog niet voltooid is) vanaf de oude site redirecten naar het ip-adres van de nieuwe. Maar, als ik gewoon in de adresbalk het ip-adres intoets dat ook in het hosts bestand staat, krijg ik niet de juiste website te zien (ik krijg gewoon een defaultpage van Plesk, dat is het admin-systeem van de nieuwe ISP). Is het toch mogelijk om te redirecten? De nieuwe provider zegt van niet, maar het zal toch wel? Alvast bedankt allemaal!
Groet,
Martin

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nee, dit zal waarschijnlijk niet lukken want ze zullen we gebruik maken van host-headers...

[ Voor 101% gewijzigd door RobIII op 10-10-2005 10:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

En je dus beter gebruik kunt maken van gewoon redirecten denk ik

edit:

Gebruik er zelf dit scriptje voor:

<meta http-equiv="Refresh" content="0;url=http://<nieuwe website>">

[edit 2]
OK, ik moet wat langer denken voordat ik post. Je website is natuurlijk nog niet bekend onder het nieuwe ip. Je wilt dus redirecten naar een ip en niet naar een url. Dan wordt dit denk ik moeilijk

[ Voor 117% gewijzigd door Marlibica op 10-10-2005 10:14 ]

Sign here against sigs

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Waarschijnlijk draai je daar een virutal server ( meerdere websites op 1 ip, zie ook hostheader hierboven). Maar wellicht kun je zolang een andere naar een andere website op webreus redirecten, eentje met een streepje in de naam ofzo?

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 10-10-2005 10:11 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!
Wat ik niet begrijp is waarom het omleiden met behulp van het HOSTS bestand wel gewoon lukt naar een ip-adres? Wordt er dan toch het www-adres op de een of andere manier meegezonden, zodat ik toch op de juiste pagina terecht kom?

• Marlibica

Marlibica

Dat komt omdat je jouw PC handmatig vertelt dat dit nieuwe ip-adres bij die url hoort. Je gaat dus dan toch naar je nieuwe provider, die ziet dat je naar jouw url gaat en verwijst je door. Ik heb die verwijzing niet. Er staat in de DNS-records dat jouw url naar het oude ip gaat, werkt dus niet.

Feitelijk zou dus iedereen handmatig zijn hosts file moeten editen wil je dit laten werken :)

[ Voor 17% gewijzigd door Marlibica op 10-10-2005 10:28 ]

Sign here against sigs

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ja, als je de resultaten uit de link van RobIII leest (die incorrect host-headers genoemd worden, er is nameljk hoogstens één HOST: header), dan had je dat zelf ook kunnen zien.

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Ja, hoewel natuurlijk de pakketjes via het tcp/ip protocol gaan en bij dezelfde computer aankomen, stuurt je browser inderdaad de URL mee in de headers van het HTTP protocol (en dat zit weer in een hogere laag dan TCP/IP, daar kun je op TCP/IP niveau niet heel erg mee knoeien.

Je zou het héél misschien op kunnen lossen door al het netwerkverkeer van je oude provider te filteren op pakketjes die voor jouw site zijn en die te herschrijven (wat dan waarschijnlijk zowel op HTTP-niveau en TCP/IP niveau moet enzo), maar er is denk ik geen enkele provider die dat toe zal laten. Ik zou dus gewoon wachten.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sendy schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:26:
(die incorrect host-headers genoemd worden, er is nameljk hoogstens één HOST: header)
Granted, de browser zal maar 1 HOST header versturen, maar er kunnen meerdere van die dingen aan een site gehangen worden. Niet zo mierencopuleren he? :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
oke oke ik weet genoeg... Bedankt Folks!
Groet,
Martin

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Het enige wat je kan doen is op je oude hosting een pagina met een frame erin maken, waarin je de nieuwe website laad. Het oude adres blijft dan zichtbaar in de adresbalk, maar de nieuwe site wordt in het frame geladen.

If I can't fix it, it ain't broken.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
je kan voor je nieuwe host ff tijdelijk een ander domeinnaampje aanvragen en daar naar toe redirecten, dan gaat het wel goed

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Sendy
  • Niet online
RobIII schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:30:
[...]

Granted, de browser zal maar 1 HOST header versturen, maar er kunnen meerdere van die dingen aan een site gehangen worden. Niet zo mierencopuleren he? :P
Ik weet niet precies wat je bedoeld met "aan een site gehangen worden; in Apache stel je namelijk een alternatieve naam voor de website in. Het woord host header, of host-headers worden daar helemaal niet genoemd.

Ik heb het idee dat dat vreemde gebruik van host-headers door Microsoft is bedacht en dat dus de Microsoft, ehm, boys (NOFI) dat dus makkelijk naspreken zonder te weten waarover het nu precies gaat (NOFI).

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:54
Kan je niet bij Active 24 de zonefiles zelf aanpassen? Dan ben je er ook.

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

Cybje

First Post!

Host header is gewoon iets in de HTTP standaard, lees ook de RFC er maar op na. Heeft dus niet echt veel met Microsoft te maken. Het lijkt me ook sterk dat ze host headers afwijkend toepassen oid

Wat ruist er door het struikgewas

• Sendy
  • Niet online
Cybje schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:38:
Host header is gewoon iets in de HTTP standaard, lees ook de RFC er maar op na. Heeft dus niet echt veel met Microsoft te maken. Het lijkt me ook sterk dat ze host headers afwijkend toepassen oid
Ik weet wel dat HOST: een HTTP request-header is hoor, lees mijn posts hier nog eens na.
edit:
Dit was dus bedoeld als antwoord op Cybje. Sorry RobIII, ik weet niet waarom je nu plots zo reageert.

[ Voor 13% gewijzigd door Sendy op 10-10-2005 11:13 ]

• Marlibica

Marlibica

Icey schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:38:
Kan je niet bij Active 24 de zonefiles zelf aanpassen? Dan ben je er ook.
Zou kunnen, bij Argeweb kan dat ook, maar dan duurt het altijd nog max 24 uur voordat wijzigingen zijn toegepast. Als je kunt redirecten werkt alles in één keer

Sign here against sigs

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

Cybje

First Post!

Sendy schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:43:
[...]

Ik weet wel dat HOST: een HTTP request-header is hoor, lees mijn posts hier nog eens na.
Sorry, ik zie het inderdaad, interpretatiefoutje in hersenen hier denk ik.

Richting TS: vaak is je website ook onder een tweede URL bereikbaar, om testen mogelijk te maken. Bijv. op mijn servers is dat dan http://serverhost.activedomain.nl/~username (standaard Apache functie). Als zoiets mogelijk is, zou je daar naar kunnen redirecten. Tegelijkertijd wijzig je de DNS. Mensen die de oude DNS gegevens dan nog hebben, komen op de redirect uit. Mensen die de nieuwe DNS gegevens al hebben, komen dan gewoon op de goede manier uit op de website.

Wat ruist er door het struikgewas

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sendy schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:43:
[...]

Zoals ik al zei: Niet zo mierencopuleren. Je weet goed waar ik het over heb. En ja, je kunt dus meerdere van die HOST HTTP-request opties aan 1 site hangen, ook in Apache. Dat wil dus zeggen dat je een site op meerdere URL's kunt draaien als je wil. Dat het onder Apache anders heet (geen idee hoe, maar was het geen "Virtual Host(s)"?) zal me worst wezen. Je webserver reageert gewoon op urlA en op urlB omdat de browser HTTP_HOST:blatiebla meestuurt.

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 10-10-2005 10:57 ]

Over mij

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Misschien een idee om zelf bij jou thuis een mirror te draaien van die website, vervolgens op het oude provider een redirect naar jou ip. De site wordt er wel wat trager van maar ik kan ook niet weten hoe groot de site is, en hoe snel jou verbinding is.
Een andere mogelijkheid is om van je nieuwe site een statische mirror (dus de html output van de php scripts) van de nieuwe site en die html pagina's hosten bij je oude provider. Dingen als een forum zullen dan alleen niet werken.

...

Pagina: 1