[9800pro] Opeens artifacts. Kapot?

Pagina: 1
Acties:

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Om maar met de deur in huis te vallen:
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/de.geesten/watisdit2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/de.geesten/watisdit3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/de.geesten/watisdit4.jpg
Het gaat hier om een Sapphire 9800pro (nooit overgeclockt oid en de fan draait nog)
P4 2.8GHz
MSI 865PE Neo2
4*256MB
SB Live! 5.1 Digital
Maxtor 120GB Sata
NEC 3540A
Een DVD lezer
300 Watt voeding

Het gebeurde als volgt: Ik had eerst anderhalf uur de fear mp demo gespeeld, daarna nog 3 kwartier DTM racedriver2 en ik zat al een klein halfuur te surfen toen ik ineens die artifacts als in het eerste screenshot kreeg. Bij 3d zag het er vervolgens ook niet meer uit. Bij nieuw opstarten bleek ook nog eens dat er in het bios blokjes te zien zijn.

Ik heb al de harde schijf de drives losgekoppeld, geen verschil.
Andere drivers, geen verschil (had ik ook niet verwacht want het zit ook in het bios)

Is deze kaart nu kapot? En zo ja, hoe kan dat opeens? In windows nog wel.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:18
Kaart lijkt mij brak. Als zelfs bij booten artifacts te zien zijn is het voor mij duidelijk. Kan geen driver of applicatie issue meer zijn. Nog garantie er op?

Btw, ik heb hetzelfde met een 9600XT gehad... Eigenlijk zelfs met 2 radeon's 9600XT's. Binnen een half jaar. Toen omgeruild tegen bijbetaling voor een nVidia kaart, sindsdien geen problemen meer gehad. (no flame intended)

[ Voor 42% gewijzigd door iPiX1999 op 10-10-2005 12:29 ]

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Verwijderd

Het lijkt mij een temperatuur probleem :)

als je aangeeft 2 uur te hebben zitten gamen gaat je systeem een aardige warmte creeren in je kast, En je videokaart word daarbij ook warm. probeer anders alleen je Cover van je kast te openen en kijken of het probleem dan blijft. Een cover removen kan 5~10 Graden Case schelen.

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-08 11:39
Maar als je kaart te heet wordt door intensive 3d games, en dan artifacts krijgt, dan moet je geen artifacts in de bios meer hebben als je hebt gereboot.

Lijkt mij dat de kaart dood is.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Draait de fan van je videokaart nog? Zit er (veel) stof in de heatsink?

[ Voor 33% gewijzigd door Rone op 10-10-2005 14:36 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

ik had precies het zelfde met de zelfde kaart, ik had hem toen omgeruild(had nog garantie).

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hij is dik anderhalfjaar oud, geen garantie meer :'(

En temperatuur is het probleem niet; hij de hele nacht uitgestaan en gelijk bij het opstarten zie je de artifacts al.

De fan draait nog, maar er zat wel een aardige hoeveelheid stof in de heatsink, misschien dat ie daaraan is overleden (nouja, half) En hij heeft wel eens langer onder extremere situaties gedraait, zonder dat dat problemen heeft opgeleverd.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Neem de kaart er es uit, blaas eens goed in het slot (AGP) en stop hem er eens terug in? It worked for me once!
Veel beterschap voor je kaartje :Y)

SvennieG

Pagina: 1