Alle pc's op 2e switch aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Hallo,

Ik heb thuis een 4 poorts adsl router/switch van Belkin.
Nu heb ik ook een 19" 16poorts switch die ik achter de router ga plaatsen, omdat ik simpelweg te weinig aansluitingen heb.
Nou vraag ik me alleen af wat beter is;

- Alle pc's (10) aansluiten op de switch, en gewoon 1 kabel aan de uplink van de router hangen.
- 3 pc's aan de router hangen, 1 kabel vervolgens naar de switch en daar de rest van de computers op aansluiten.

Geeft optie 2 enige performance winst omdat de switch dan een stukje minder hoeft te 'werken' ? :)

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik raad je aan op alle pc's op de grote switch aan te sluiten:

waarom ?:
Wel:

1. de switch mogelijkheid in routers zijn meestal trager als in standalone switches, alhoewel het tegenwoordig al aardig goed gaat.
2. je van 1 pc op de router naar een pc op de grote switch gaat pompen, je de rest van de mensen blokkeert.

/mamoman

Verwijderd

moest het iets anders formuleren,

Met blokkeren bedoel ik er gaat 1 kabel naar de router en al het verkeer gaat hierover dus ook PC naar PC en als je daar een FTP op gaat doen, dan zal de rest op de grote switch er last van hebben.

zo bedoel ik het
/mamoman

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tenzij je zoveel verkeer hebt op je switch dat die regelmatig vllloopt zou ik gewoon alles op de switch zetten. (een switch hoort pas vol te lopen als meerdere clients Heel grote bestanden heen en weer in het lan zitten te pompen).

Voor internet verkeer maakt het niks uit, dat is zo traag inverhouding tot de snlehied van switches dat daar je bottleneck niet zit.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 11:09
Idd, alles op de grote switch, dan krijg je ook geen verwarring wie op wat is aangesloten. Beste is altijd om het zo simpel mogelijk te houden. Daarom werk ik persoonlijk ook het liefst met 1 netwerksegment.

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Ok, thnx voor de adviezen :)
Zelf had ik al zo'n vermoeden dat alles op de grote switch aansluiten het beste zou zijn.
De router hoeft in principe alleen maar het internet verkeer door te laten, en dat is maar 3mbit :)

Dit topic kan wat mij betreft gesloten worden :)
Pagina: 1