Toon posts:

Thuisnetwerk en Firewall probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een AMD Atlon 800 Mhz, 196 MB intern en 30 GB harde schijf (MS Win2K Pro) als server staan waarmee ik directe kabelverbinding met Internet heb.

Middels Internet Sharing van Windows heb ik een tweede PC (AMD Atlon 700 Mhz, 64 MB, 15 GB en Win ME) gekoppeld.

Dit werkt allemaal perfect.

Nu wilde ik op de server een FireWall draaien: Norton Personal FireWall. Maar zodra ik die inschakel kan de andere PC (Win ME) niet meer Internetten, mailen of MSN Messenger gebruiken.

Nu snap ik wel dat je rules moet instellen voor de FireWall en dat heb ik dan ook gedaan, maar nog steeds is er geen Internet op de Win ME machine meer mogelijk.

De FireWall geeft geen meldingen, dus volgens mij zou het gewoon moeten werken.

Iemand enig idee?

Verwijderd

hoi,

heb iets vergelijkbaars met Norton Personal Firewall. kan het netwerk niet doorzoeken als ie aanstaat, terwijl er geen rule is die het verbiedt. Kan andere machines wel pingen, maar mezelf niet. Na het uitzetten van de firewall loopt alles wel.

Ook als alle rules uit staan kan ik nog steeds niet pingen.

Iemand??

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:37
ueuh .. tja ik heb wel geen software matige firewall meer ( nu hardware mating in de router ) maar ik raad je aan eens zonelabs -> zonealarm te testen dat draaide super en is nog gratizzz ok :)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

niet echt ervaring met norton, maar heb je al eens geprobeert 'any, any, accept, any' als enigste rule. werkt het dan wel?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Batje4
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 12:51
Zonealarm is gratis, maar misschien is WinRoutePro wel een betere oplossing (flexibeler, meer mogelijkheden).

Hoewel niet gratis moet daar toch wel iets op te vinden zijn?

Het is vast wel mooi weer buiten.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, met WinRoute aan kan ik opeens geen bestanden en folders meer benaderen die geshared zijn (ik kon ze wel benaderen toen ik nog gewoon gebruik maakte van ICS van Windows).

Dus ik heb ICS weer aangezet.

Andere FireWalls geprobeerd, maar hetzelfde probleem. ZoneAlarm viel niet te configureren voor MSN Messenger en de andere PC op het netwerk. Die worden automatisch geblokkeerd en die blokkades kan ik niet meer aanpassen of verwijderen.

• Ringgss
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 10:22
Heb je in zonealarm wel bij security -> advanced een vinkje gezet bij je thuisnetwerk (kan ook onder local zone staan, ligt aan welke versie je hebt). Zonder dat vinkje blockt Zonalarm nl. alle inkomende connecties, dus niet alleen die van internet binnen komen maar ook van je eigen netwerk.
Pagina: 1