Toon posts:

Antenne-Splitter aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een antenne-splitter gelijk aangesloten op de binnenkomende kabel van UPC en heb het idee dat niet "echt" de bedoeling is. Ik lees namelijk veel over een zogenaamde abonneeovernamedoos ofzo....Is het erg dat ik het niet via deze doos heb gedaan?

Verder ben ik nieuwsgierig of iemand mij kan helpen met de volgende situatie:

Ik heb dus deze splitter, die de kabel deelt in twee, naar 2 kamers gestuurd. Naar een kamer gaat deze kabel rechtstreeks naar een einddoos en is het signaal ok. De tweede kabel gaat naar mijn woonkamer en dan via rijgdoos naar mijn slaapkamer. Nu heb ik begrepen dat zo'n rijgdoos alleen onwijs verlies van het signaal veroorzaakt(15 db) en wil ik graag een andere oplossing.....\

Kan iemand me helpen met een goed idee, ipv een versterker te kopen? Ik wil graag een simpele oplossing...

Alvast bedankt!

Jopie

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 12:04

tweakerbee

dus..?

Heb je ook slecht beeld op die tweede TV? Zo ja, dan moet je eigenlijk een nieuwe kabel leggen (liefst een wat dikkere met minder signaalverlies). Als niet, dan kun je het gewoon zo houden.

Die splitter rechtstreeks op de binnenkomende kabel is geen probleem, maar als je ooit nog kabel internet aan wilt leggen wordt dat wel weer lastig...

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

je kan bij de betere doe hetzelf shop, splitters halen die zijn eigenlijk voor satteliet maar net zo goed

http://img.shopper.howstu.../01/53/15/9e/22222238.JPG

zie plaatje
en wat betreft die abonnee overnamedoos
is wel beter hoeft niet echt
deze doos filtert n.l. een beetje ruis eruit

Verwijderd

Topicstarter
Kun je een versterker rechtstreeks aansluiten op de binnekomende groen kabel? Zorgt dit voor problemen?

Verwijderd

Ja, voor de splitter. Alleen als je ook internet via de kabel doet moet je na die internet splitter gaan zitten.