"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Volgens mij wordt in dat (gave) themaforum vooral in de twee weken voor, en op de drie dagen zelf, gepost.
Beetje vroeg nog dus. Maar ik hoop wel dat het subforum er komt
Vroegahtm waren de HCC-dagen nog iets speciaals, werd er nieuwe hardware geintroduceerd en kon je goede koopjes krijgen. Tegenwoordig is het een paar hallen vol met veel te veel herrie geworden, waarin je je hardware duurder mag kopen dan het in de Pricewatch staat en dan koop je het ook nog bij obscure winkels waarvan het je een hoop gezeik oplevert als het vervolgens niet blijkt te werken.
Waarom moet GoT wel een themaforum daarvoor openen en niet voor alle PC-Discount beurzen en PC-Dumpdagen die het hele jaar door plaatsvinden en essentieel gezien afgezien van de grootte en de herrie hetzelfde zijn?
Nee, het verschil is dat we tegenwoordig überhaupt een pricewatch hebben en er veel online shops bestaan. De HCC is er dus niet duurder op geworden, alleen is er meer concurrentie en is de consument beter op de hoogtecurry684 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 09:23:
waarin je je hardware duurder mag kopen dan het in de Pricewatch staat
Omdat er nog altijd wel leuke dingetjes op de HCC te vinden zijn waar over te vertellen valt en het nog altijd wel een community op de been brengt, ookal is het wat minder interessant dan 'vroeger'. Of je er nou tevreden over bent of niet, het is en blijft nog altijd wel een happening.Waarom moet GoT wel een themaforum daarvoor openen en niet voor alle PC-Discount beurzen en PC-Dumpdagen die het hele jaar door plaatsvinden en essentieel gezien afgezien van de grootte en de herrie hetzelfde zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 10-10-2005 13:13 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik ken het, tot 2001 of zo bouwde ik m'n computers ook consequent na Benelux Computer Expo in mekaar omdat je toen nog hard kon shoppen.oisyn schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:12:
[...]
Nee, het verschil is dat we tegenwoordig überhaupt een pricewatch hebben en er veel online shops bestaan. De HCC is er dus niet duurder op geworden, alleen is er meer concurrentie en is de consument beter op de hoogte
Tuurlijk is het een happening, maar zijn de genoemde PC-Dumpdagen, Benelux Computer Expo en zo nog tig beurzen ook. Okee schwa, HCC is nog steeds de grootste, maar de kernvraag blijft: waarborgt een veredelde huishoudbeurs-voor-nerds wel een compleet themaforum voor een aantal weken? Waarom niet een handjevol topics in Stuffis Generalis rond dat weekend voor de eventuele speciale nuttige dingen die er gaan komen?Omdat er nog altijd wel leuke dingetjes op de HCC te vinden zijn waar over te vertellen valt en het nog altijd wel een community op de been brengt, ookal is het wat minder interessant dan 'vroeger'. Of je er nou tevreden over bent of niet, het is en blijft nog altijd wel een happening.
Aan de andere kant zou dit jaar weer nieuwe perspectieven moeten bieden. Het thema van dit jaar is de digitale huiskamer. Ze stellen, anders dan andere jaren, een duidelijk modern thema. Hoe dat uitpakt is de vraag natuurlijk, maar het zou de HCC misschien 'ns wat vernieuwing bieden.
Of er echt een HCC-forum moet komen, hangt wat mij betreft af van de vraag ernaar, maar ik denk dat Curry een heel valide punt heeft en dat een HCC-forum wellicht niet interessant genoeg meer is, hoe jammer ik dat ook vind.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Waarom niet? Als het toen mogelijk was dan si het nu ook mogelijk. De prijzen van de stands zijn gestegen, maar de omzet van Tnet ook. Waarom niet ouderwets met een stand daar gaan staan, zoveel mogelijk crew er in proppen, casemod-show in samenwerking met wat andere winkels (bv. Salland of een tweakshop). Je kan er nog steeds iets van maken, je moet het alleen willen...mOrPhie schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:28:
Tweakers.net die met een simpele kraam aanwezig is om Thunderbirds te unlocken, alwaar iedereen elkaar ging meeten en casemods werden getoont. Het is iets wat we graag terug zouden willen zien op de HCC, maar allemaal niet meer mogelijk.
Desnoods ga je HK en A61 toegang verloten
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Oh, maar T.net wil wel hoorJe kan er nog steeds iets van maken, je moet het alleen willen...
Ja idd, waarom niet gewoon een forum maken voor alle beurzen?curry684 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 09:23:
Waarom moet GoT wel een themaforum daarvoor openen en niet voor alle PC-Discount beurzen en PC-Dumpdagen die het hele jaar door plaatsvinden en essentieel gezien afgezien van de grootte en de herrie hetzelfde zijn?
Wat z'n mening mbt de HCC wellicht wel, maar ik vind echter niet dat het oordeel om wel of geen HCC themaforum te openen af moet hangen van hoe een paar crewleden persoonlijk over de HCC denken. Sure, misschien is de HCC niet meer wat het geweest is, maar is dat nou een aanleiding om dit jaar plotseling maar geen hcc themaforum meer te openen? Als ik me niet vergis stond ook vorig jaar het forum vol met interessante topics, daarnaast is het gewoon een stukje community gevoel. Er zijn heel veel tweakers die er gaan meeten, en er is imho teveel belangstelling om die topics dan maar in SG te doen. Als het nou 3 a 4 topics zijn, soit, maar dat is gewoon niet zomOrPhie schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:28:
Hoewel ik het heel erg jammer vind, vind ik wel dat Curry een punt heeft.
Nogmaals, niet interessant voor een jullie (als individueel) betekent natuurlijk niet meteen dat het ook niet interessant is voor de rest van GoTOf er echt een HCC-forum moet komen, hangt wat mij betreft af van de vraag ernaar, maar ik denk dat Curry een heel valide punt heeft en dat een HCC-forum wellicht niet interessant genoeg meer is, hoe jammer ik dat ook vind.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Daarom ga ik in dit topic dan ook de discussie aan of de users vinden dat het nodig is.oisyn schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:56:
[...]
Wat z'n mening mbt de HCC wellicht wel, maar ik vind echter niet dat het oordeel om wel of geen HCC themaforum te openen af moet hangen van hoe een paar crewleden persoonlijk over de HCC denken. Sure, misschien is de HCC niet meer wat het geweest is, maar is dat nou een aanleiding om dit jaar plotseling maar geen hcc themaforum meer te openen?
Gezien de user-respons die in 2 dagen op dit LA-topic komt zou ik niet te hoog opgeven over die interesse van de users eigenlijk? 4 userreacties waarvan 2 die zich voor het TF uitspreken, nou wat een enthousiasmeAls ik me niet vergis stond ook vorig jaar het forum vol met interessante topics, daarnaast is het gewoon een stukje community gevoel.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen op de HCC of zelfs op een HCC-forum, maar het moet wel nuttig zijn en niet een lam excuus zijn om 2 weken slap te lullen over koetjes en kalfjes bij gebrek aan gespreksonderwerpen die echt over het thema gaan. En ik stel serieuze vraagtekens bij de discussiewaardigheid van de HCC-dagen die tot nu toe nog niemand echt onderuit haalt...
Het is exact de reden waarom ik:.oisyn schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:56:
Nogmaals, niet interessant voor een jullie (als individueel) betekent natuurlijk niet meteen dat het ook niet interessant is voor de rest van GoT.
opgooide. Ik ben het namelijk helemaal met je eens.Of er echt een HCC-forum moet komen, hangt wat mij betreft af van de vraag ernaar
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
dat is toch 50%curry684 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:15:
Gezien de user-respons die in 2 dagen op dit LA-topic komt zou ik niet te hoog opgeven over die interesse van de users eigenlijk? 4 userreacties waarvan 2 die zich voor het TF uitspreken, nou wat een enthousiasme
Helemaal eens met bovenstaande heren.Erkens schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:57:
[...]
Ja idd, waarom niet gewoon een forum maken voor alle beurzen?
Vaak zijn die PC dump dagen interessanter dan de HCC beurs, die natuurlijk heel erg wordt opgehemeld. Er zijn meerdere beurzen die soms leuker zijn dan de HCC (alhoewel zij allemaal grote namen aantrekken).
Dus een "Themaforum: Beurzen" zou best leuk zijn
Misschien hebben veel mensen niet iets toe te voegen en dan onder het mom "als je niets toe te voegen hebt, zeg dan niets", zullen ze het al helemaal niet doencurry684 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:15:
Gezien de user-respons die in 2 dagen op dit LA-topic komt zou ik niet te hoog opgeven over die interesse van de users eigenlijk? 4 userreacties waarvan 2 die zich voor het TF uitspreken, nou wat een enthousiasme
[ Voor 35% gewijzigd door Outerspace op 11-10-2005 15:12 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Maar de PC-dumpdagen zijn afaik eens per maand en Themafora zijn voor kortdurende onderwerpen waar speciale aandacht aan geschonken wordtOuterspace schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:10:
[...]
Helemaal eens met bovenstaande heren.
Vaak zijn die PC dump dagen interessanter dan de HCC beurs, die natuurlijk heel erg wordt opgehemeld. Er zijn meerdere beurzen die soms leuker zijn dan de HCC (alhoewel zij allemaal grote namen aantrekken).
Zit op zich wat in[...]
Misschien hebben veel mensen niet iets toe te voegen en dan onder het mom "als je niets toe te voegen hebt, zeg dan niets", zullen ze het al helemaal niet doen

Ik roep even wat, waarom niet een algemeen forum over beurzen, ze zijn er immers het hele jaar door. De vraag is natuurlijk of er dan genoeg gepost gaat worden (niet geforceerd natuurlijk) om een forum draaiend en interessant te houden.Outerspace schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:10:
[...]
Helemaal eens met bovenstaande heren.
+ natuurlijik nog de mensen die bijna nooit in LA komenMisschien hebben veel mensen niet iets toe te voegen en dan onder het mom "als je niets toe te voegen hebt, zeg dan niets", zullen ze het al helemaal niet doen
Kortom, het lijkt mij vrij simpel?
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
de userbase van LA is dan natuurlijk ook wel ontzettend representatief voor de HCC gangers, zoals Erkens al zeicurry684 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:15:
Klopt. Daar heb ik op zich niet aan gedachtcurry684 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:15:
[...]
Maar de PC-dumpdagen zijn afaik eens per maand en Themafora zijn voor kortdurende onderwerpen waar speciale aandacht aan geschonken wordt
Maar imo zijn de HCC altijd al een goedlopend thema geweest, maar is dat reden genoeg om een themaforum voor te openen. Auto topics zijn ook altijd goedlopende topics geweest, maar heb ik ooit een TF: Auto gezien
Maar goed, ik ben voor een TF:HCC
ik heb geleerdZit op zich wat in
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ik zou ook niet letten op de user-respons in dit LA topic maar de beslissing vooral nemen op basis van de activiteit vorig jaar in het HCC Themaforum.
Sorry maar de pcdump dagen en andere kleine beursen zijn echt niet vergelijken met de hcc dagen. De hcc dagen hebben bv demo's van verschillende gebruikersgroepen, fsim bv vorig jaar met 6 beamers, racesim . Ik vind er altijd aanbiedingen van meuk die ik nooit op andere beursen tref. Soms idd erg onzinnig maar afijn, het hoort erbij. Het aantal type kramen is ook vele malen groter.
Webshops zijn leuk, maar ik haal mijn duurdere spullen liever bij een zaak die in de buurt zit en een echte winkel heeft. Zal niet de 1ste keer zijn dat iets DOA is. En door de grote concurrentie van de rest zijn de winkelprijzen veel voordeliger dan normaal.
Het sfeertje is gewoon heel anders, veel feestelijker, meer een happening, laatste jaar alleen wat erg veel herrie bij tmf , ik was meteen 3 weken doof :-)
Vorig jaar was het ook lekker vol zowel op de beurs als op de topics. Dus ik zou het persoonlijk jammer vinden als er dit jaar geen hcc topic kwam.
Dat er zo weinig voorstanders vind ik niet zo gek, wie kijkt hier nou normaal? Ik in ieder geval niet, alleen als ik iets wil vragen aan de mods zoals nu.
Als het dit jaar ineens heel slecht loopt kun je het volgend jaar altijd nog stopzetten. Maar vorig jaar was het toch ook druk. Misschien soms wat slap geouwehoer, maar het is hier toch niet ineens het NRC forum geworden?
We horen het wel
[ Voor 3% gewijzigd door ErikRo op 11-10-2005 18:09 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Alleen twijfel ik of ik dit jaar nog naar HCC ga. Ik vind het niet meer zo bijzonder als vroeger..
Er werden meetings afgesproken, mensen hielden een HCC pricewatch bij, er waren topics over dingen die de moeite waard zijn etc. Tientallen topics toch zeker.
Ik denk dat zonder TF de SG en misschien een beetje de HK, toch redelijk "overspoeld" worden door allerlei HCC topics. Ik ben er dan ook voor om weer een TF HCC dagen topic te openen
Een themaforum voor alle beurzen is mijns inziens onmogelijk omdat er elke maand wel enkele beurzen zijn. Daarbij zijn sommige heel klein en lokaal gericht, wat niet interessant is voor iedereen. Maar om nou tot een nieuw volwaardig forum "Beurzen" te komen zal denk ik ook niet werken, want er zal waarschijnlijk alleen wat activity zijn rond enkele populaire beurzen.
Overigens is het nu nog wel te vroeg voor een apart TF voor de hcc dagen
[ Voor 7% gewijzigd door Kawaii op 11-10-2005 18:41 ]
Daar heb je wel gelijk in. Wat was een normale tijd 3 weken van tevoren? 2 week van tevoren?Kawaii schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:40:
Overigens is het nu nog wel te vroeg voor een apart TF voor de hcc dagen
Ik weet het niet precies, maar ik denk dat 2 a 3 weeken van te voren een mooie planning is. Verder van te voren is er toch nog niet heel veel te meldenErikRo schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:14:
Daar heb je wel gelijk in. Wat was een normale tijd 3 weken van tevoren? 2 week van tevoren?
als je zit de topics van vorige keer over items die bezonder opvielen.
valt dat sneller op dan als je het in de SG / HK zet.. dat verzadigd nog al snel.
het valt niet direct op en er onstaat toch wel iets van een brei
ook de tips en eventuele problemen vallen sneller op
[ Voor 10% gewijzigd door Duinkonijn op 11-10-2005 21:50 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Dan wil ik bij deze pleiten voor het definitief opnemen van TWI als vast forum. Volgens mij loopt dat goed en is het thema altijd actueel.curry684 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:15:
[...]
Maar de PC-dumpdagen zijn afaik eens per maand en Themafora zijn voor kortdurende onderwerpen waar speciale aandacht aan geschonken wordt
Dat gezegd hebbende lijkt me het HCC TF wel aardig om te volgen (al ga ik zelf niet meer).
ARME AOW’er
Volgens mij is het wel weer tijd voor een HCC subforum want de hcc!dagen komen steeds dichter bij
[ Voor 5% gewijzigd door Freee!! op 09-11-2005 02:43 ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Eindelijk 3 dagen waar ik echt onder de nerds kan zijn en wil me er hier nu wel even goed op voorbereiden!!!! Wat zou ik zonder het forum moeten???
Verwijderd
chickiesKawaii schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:40:
De afgelopen jaren is naar mijn mening het TF HCC dagen best nuttig geweest.
Er werden meetings afgesproken, mensen hielden een HCC pricewatch bij, er waren topics over dingen die de moeite waard zijn etc. Tientallen topics toch zeker.
Eens!!!Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 02:45:
* Servor is voor een HCC thema forum!!!
Eindelijk 3 dagen waar ik echt onder de nerds kan zijn en wil me er hier nu wel even goed op voorbereiden!!!! Wat zou ik zonder het forum moeten???
Dat forum moet er komen!
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Oneens.Han schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:05:
Het Thema Forum komt er ook gewoon. Dat heeft LuNaTiC al aangegeven. Echter twee weken van te voren is wel overdone en totaal niet nuttig. De HCC beurs begint pas op 25 november. Dus als het Thema Forum er een week van te voren komt dan is dat op tijd zat.
Twee weken! Wat is dat nou? Er moeten kaarten gekocht/besteld worden, vervoersafspraken gemaakt worden, boodschappenlijstjes samengesteld worden, nostalgietopics geopend worden en weet ik veel wat!
Mooi hè, zo'n HCC topic: HCC Beurs 25,26,27 November Utrecht 2005Servor schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:07:
[...]
Oneens.
Twee weken! Wat is dat nou? Er moeten kaarten gekocht/besteld worden, vervoersafspraken gemaakt worden, boodschappenlijstjes samengesteld worden, nostalgietopics geopend worden en weet ik veel wat!
Not the same it is.Remy schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:09:
[...]
Mooi hè, zo'n HCC topic: HCC Beurs 25,26,27 November Utrecht 2005
Ik ben de rust zelve hoor. Misschien had ik er een smiley bij moeten zetten dan. Kan dat nog als PS? Bij deze dan: '
Maar goed, ik ben nu eenmaal verslaafd aan de HCC (dit jaar wordt de 15e keer gok ik) en wat mij betreft kan de voorpret niet lang genoeg duren.
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Erm ow ja, tis vrijdagOnTracK schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:15:
In MED staat een klein foutje over het HCC-forum, een maandje later lijkt me correcter

Nu kan ik er weer een jaar tegen. Het is zielig ik weet het.
Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...
Maar je kan het best kijken bij de Tweakers.net HCC Pricewatch qua prijzen als je rondloopt op de HCC.
Ik denk niet dat er echt grootschalige verschillen zijn tussen de prijzen.
hmm, volgens mij kan je daar nog niet in ivm. minder dan 50 posts
[ Voor 47% gewijzigd door Outerspace op 16-11-2005 14:35 ]