[DVD-RW] Snel of volledig formatteren?

Pagina: 1
Acties:

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Ik heb een pakketje van 5 DVD+RW's gekocht bij de media markt.
Deze zijn van Philips (4.7 Gb 120 min. 1-4x certified speed).

Ik heb het probleem dat mijn Samsung (home-cinema set) DVD speler, bij het laden van een film op deze DVD+RW aangeeft dat er geen DVD in zit.

Ik vraag me af; Kan het zijn dat het snel formatteren (wat ik altijd doe) van invloed kan zijn op de leesbaarheid van de DVD+RW, in tegenstelling tot het volledig formatteren van een DVD+RW?

Verwijderd

Ik denk dat het te maken kan hebben met het al dan niet afsluiten. Ik heb eens een windows installatie-cd afgesloten en toen wilde hij niet booten.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ondersteunt je speler wel DVD-RW's? Zoja, test het dan gewoon ns :)

Verwijderd

Je moet zo gewoon als DVD-R's branden. Dan moet het wel werken ten zij je dvd speler die dvd's niet aan kan.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waarom zou je formatteren? Een normale DVD+r hoef je toch ook niet eerst te formatteren? Dat gebeurt wel tijdens het branden. En dan even kiezen voor 'sessie afsluiten' (oid).

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Palomar schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 00:14:
Waarom zou je formatteren? Een normale DVD+r hoef je toch ook niet eerst te formatteren? Dat gebeurt wel tijdens het branden. En dan even kiezen voor 'sessie afsluiten' (oid).
Sessie afsluiten kan niet met een DVD-RW, je moet em gewoon branden als DVD-ROM.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:58
Daarvoor moet je wel een brander hebben die bitsetting ondersteunt bij DVD+RW's.

[ Voor 6% gewijzigd door Tranquility op 10-10-2005 11:07 ]

Pagina: 1