Zijn dit mogelijk 2 dezelfde voedingen

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik was op zoek naar een winkel die deze voeding levert:
Deze

nou kwam ik deze voeding tegen bij een winkel:
Deze

nou lijken deze voedingen verdacht veel op elkaar. maar ik wil het toch graag zeker weten of zo'n amce voeding eigenlijk gewoon een fortron is. en weet iemand toevallig ook of het hier om een stille voeding gaat? want het is de bedoeling dat deze in een servertje komt die stil moet worden.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Spacejam schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:28:
ik was op zoek naar een winkel die deze voeding levert:
Deze

nou kwam ik deze voeding tegen bij een winkel:
Deze

nou lijken deze voedingen verdacht veel op elkaar. maar ik wil het toch graag zeker weten of zo'n amce voeding eigenlijk gewoon een fortron is. en weet iemand toevallig ook of het hier om een stille voeding gaat? want het is de bedoeling dat deze in een servertje komt die stil moet worden.
Voor zover ik kan zien zelfde fabrikaat.

Daarnaast als het anders is, boeiend, de atx standaard is niet voor niks een standaard. Oftewel hetzelfde.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Aangezien dat ACME ding een Product-ID heeft ala "FSP...." lijkt het me idd een FSP.
Stil zal hij wel niet zijn want 4x4cm fans maken een takke herrie :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Avvd
  • Niet online
het stil vroeg ik me af omdat er in de pdf staat onder features (4e regel):
low ripple and noise

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Spacejam schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:44:
het stil vroeg ik me af omdat er in de pdf staat onder features (4e regel):
low ripple and noise
Ik denk dat het noise slaap op de voltages :)

Noise als in ruis bij de voltages :)

[ Voor 3% gewijzigd door Atlas op 09-10-2005 23:47 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Atlas schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:33:
Aangezien dat ACME ding een Product-ID heeft ala "FSP...." lijkt het me idd een FSP.
Stil zal hij wel niet zijn want 4x4cm fans maken een takke herrie :P
Damn right klopt precies.

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:44

Fiets

A.K.A. Bambi

Waarom noemen ze dat eigenlijk een stadaard atx voeding als ie andere afmetingen heeft dan een normale voeding waar toch een groter fannetje in past.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fiets schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:51:
Waarom noemen ze dat eigenlijk een stadaard atx voeding als ie andere afmetingen heeft dan een normale voeding waar toch een groter fannetje in past.
Waarschijnlijk omdat ze gewoon aan de ATX standaard voldoen (output voltages, pinout e.d.).

• Avvd
  • Niet online
of misschien een 40-80mm fanadapter en er dan een 80mm fan ervoor zetten dacht ik net. maa rik kan tot nu toe nog geen 40-80mm fanadapter vinden en ook geen 40-60

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Spacejam schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 00:45:
of misschien een 40-80mm fanadapter en er dan een 80mm fan ervoor zetten dacht ik net. maa rik kan tot nu toe nog geen 40-80mm fanadapter vinden en ook geen 40-60
Dat is niet erg handig lijkt me. Ik bedoel, het gaat erom dat het een kleine voeding is, vandaar ook zo'n 40mm fannetje. En dan ga je er een hele toeter achter bouwen voor adapter + fan. lijkt me niet echt praktisch.

• Avvd
  • Niet online
zo een fan adapter kan ik eventueel wel plaatsen in mijn kast (custom case). of ik zou er een 40mm papst in kunnen doen van 18dB en deze dan op 7 volt laten draaien als die dan gaat draaien. of wordt de voeding dan niet meer goed gekoelt? want ik verbruik er maar 60 watt van de 200watt van (gemeten)

[ Voor 90% gewijzigd door Avvd op 11-10-2005 17:31 ]

• Avvd
  • Niet online
zitten er in deze voeding nou 2 fans? of lijkt dat. het lijkt namelijk net alsof er achter bij de kabels nog 1tje zit. anders zou ik misschien de voorste (bij de voedingsstekker) eruit kunnen laten en de andere kunnen vervangen door een papst. deze valt dan een stuk in de kast en daardoor is het geluid wat beter gedempt. en aangezien ik maar 60 watt van de voeding ga gebruiken zou dat toch moeten gaan kwa temperatuur. of zie ik hier iets over het hoofd?

• Avvd
  • Niet online
schop
Pagina: 1