[DVD-RW] (fysieke) Gaatjes in DVD+RW

Pagina: 1
Acties:

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Ik heb een pakketje van 5 DVD+RW's gekocht bij de media markt.
Deze zijn van Philips (4.7 Gb 120 min. 1-4x certified speed).

Ik heb het probleem dat mijn Samsung (home-cinema set) DVD speler tijdens een film, afgespeeld van deze DVD+RW van Philips, vaak hapert (beeld blijft stil staan).

Als ik dan deze DVD+RW's tegen fel licht houd dan zie ik dat er miniscule gaatjes in het schrijf-gedeelte van de DVD zitten.
Klopt dat? Ervaringen?

PS. Ik heb het idee dat Philips dit expres doet, zodat ze dan hun duurdere DVD+RW's kunnen verkopen waar geen gaatjes in zitten.

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
ahum

Verwijderd

Als Phil dat extra zou doen dan hebben ze binnen de kortste keren een rechtzaak aan hun broek. Heb je al de firmware van je speler geupdated ? misschien heeft hij gewoon problemen met philips dvds.

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10-2025
Dat Philips zoiets met opzet zou doen is natuurlijk onzin... de meest logische reden lijkt mij dat je de schijfjes te snel beschreven hebt. Firmware update zoeken kan ook nooit kwaad en als laatste kan het ook nog zo zijn dat je home cinema set gewoon moeilijkheden heeft met het lezen van DVD+RW of de lens niet schoon genoeg is om RW's te lezen.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Wat het leuke is, is dat ik ook DVD+RW schijfjes (letterlijk) tegen het licht heb gehouden, welke totaal nog niet een een DVD speler / recorder hebben gezeten.Hier zitten ook die gaatjes in.

Pak voor de gein eens een DVD+RW (of DVD-RW misschien ook wel) en houd deze eens tegen fel licht en controleer of er minuscule gaatjes in het schrijfbare deel zitten. (als ik dat jullie mag vragen)
Ik wil wel eens zeker weten of ik de enige ben. Lijkt me heel interessant, ook voor tweakers mocht het nou echt meer voorkomen.

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-03 21:48

MF

Take a Seat

verbatin DVD+RW heeft er hiero geen last van

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:21
Nou, ik heb mijn DVD-RW in het licht gehouden maar ik kan echt geen gaatjes ofzo zien, ik heb er ook nog nooit eerder van gehoord eigenlijk. (8>
Het is een DVD-RW van Imation die 1x beschreven is (met 3GB).
Pagina: 1