XFX 6800GT 256mb problemen

Pagina: 1
Acties:

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Vandaag naar een vriend geweest om zn computer helemaal te formatteren en opnieuw te installeren. Battlefield 2 ging namelijk voor geen meter lopen op zn AMD 3000+, 2gig geheugen en een 6800GT 256mb.

Affijn, wij installeren. Meteen problemen met Battlefield Vietnam (BF2 code is een beetje zoek op het moment). Elke willekeurige tijd stopt het beeld precies 5 seconden. Nou wij DXDiag draaien, en wat blijkt, de ronddraaiende boxen van DirectX in het test scherm doen het ook niet zoals het hoort (ook schokken). Daar komt bij dat in softwarematige modus het beeld gesplitst wordt, dus een stukje blok aan de linker kant, en een stukje aan de rechterkant van het scherm. Ongeveer in het midden van het scherm krijgen we ook een zwarte verticale balk (ongeveer 1/5e van het scherm) met 2 kleine verticale balkjes die rood en blauw zijn.

Wij nog als laatste test 3DMark 2005 laten draaien. Zelfde verhaal, willekeurig momenten dat het beeld 5 seconden stopt en warempel, ook in software modus de problemen die we bij DXDIAG ook hadden.

Betekent dit dat de 6800GT naar de eeuwige jachtvelden verhuisd moet worden, of heeft iemand nog andere ideeen?

We hebben trouwens verschillende drivers geprobeert, maar niets mocht baten.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DirectX opnieuw geinstalleerd?

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 17:41
Je kaart is toevallig ook niet (te ver) overgeklokt? Dat kan natuurlijk ook gedonder geven.

• Baserunner
DirectX zal ik eens proberen te herinstalleren (als dat uberhaupt kan). Ik weet niet zeker of de kaart is oc. Moet ik even na gaan.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Als ik de core te vet klok, dan krijk ik gelijkwaardige problemen. Temps zijn dan in orde. Verhogen van voltage op de kaart zelf zorgde ervoor dat ik verder kon klokken zonder dat ik fenomeen weer kon meemaken.

Als ik dus zou moeten zeggen wat het is, zou ik zeggen dat het voltage niet in orde is, of dit de regulator is of je psu kan ik niet zeggen.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Net een AMD 64 3500+, 2gig en 'standaard' 6600 voor mijn buurman in elkaar gezet, die draait anders prima Battlefield2, dan moet het met een 6800GT toch helemaal goed gaan lijkt me.
Misschien niet op mobo drivers gelet?

Hoewel ik wel moet zeggen dat mijn eigen Sempron @ 2200MHz 1gig intern en OLDSKOOL Radeon 9700 beduidend sneller is in battlefield2. Zo zie je maar weer hoe weinig je hebt aan die superdure niet te betalen componenten :)

Ow, dit ging btw over een nForce4 plank, heb de meest recente beta drivers gebruikt die op tweakers.net staan, zowel voor de Geforce als voor het moederbord.

[ Voor 17% gewijzigd door BruT@LysT op 10-10-2005 14:07 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en probeer ook eens verschillende versies van zijn mobo drivers.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

www.nvidia.com ,

Ik raad je af om de standaard Windows XP drivers te gebruiken bij games ;)

• Baserunner
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:05:
www.nvidia.com ,

Ik raad je af om de standaard Windows XP drivers te gebruiken bij games ;)
er staat dus in mijn OP dat ik dat al heb geprobeert...

Anyway, hier gaat het om een nForce3 mobo. Misschien dat ik een nieuwe bios erin moet stoppen?

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 08:41
Ik denk dat je problemen hebt met de combinatie van Nforce 3 mobo + 6800XX kaart.

Er zijn meer mensen die daar problemen mee hebben. Ik zal even kijken of ik nog kan vinden hoe dat ook al weer zit. Maar in iedergeval helpt het somt om je bios te flashen (van je mobo) naar een nieuwere versie. dat helpt soms. Vagp 0,1 volt verhogen helpt soms ook. Fastwrites uitzetten helpt soms ook. Probeer in iedergeval die kaart even in een andere PC (zonder Nforce 3 mobo)

[ Voor 12% gewijzigd door martijn_tje op 10-10-2005 19:12 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
ik ben ook zo'n geval. océn met een paar herztjes hoger en het is foute boel :@
Dus k8t800 is onderweg :)
Pagina: 1