[OC] Geheugenkoeling

Pagina: 1
Acties:

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
[url]http://www.geil.com.tw/portal/images/ONE-S.jpg[/rul]
Dit is het dan: het nieuwe geheugen dat ik besteld heb. Lekker snel EN BH-5. Ik ben een OC bak aan het samenstellen.
Als ik wil gaan overklokken moet het voltage omhoog en worden de chips warmer. Nu ga ik er twee fans boven hangen voor de actieve koeling, maar ik vraag me af of de meegeleverde heatspreader genoeg is.
Alternatief zou ik er namelijk koellichamen op kunnen plakken met arctic silver adhesive
http://shop.freezinghardware.nl/productimages/961-999G.JPG

Ik heb gezocht, maar niet gevonden...

[ Voor 8% gewijzigd door MeMoRy op 29-10-2005 23:38 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Dit is het dan: het nieuwe geheugen dat ik besteld heb

waar is het dan :?
en wat is je vraag ?
als je goede airflow in je kast hebt zal de standaard headspreader wel goed zijn.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• MeMoRy
(ik mocht van alternate niet plaatjes doorverwijzen.... :( stomme systeembeheerders)

vraag herhaling, voor mensen die ook maar 1 minuut nemen om een openingspost niet helemaal door te lezen: ik vraag me af of de meegeleverde heatspreader genoeg is

[ Voor 50% gewijzigd door MeMoRy op 09-10-2005 22:17 ]

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Sinds wanneer doet BH-5 300MHz 2,5-4-4-7?

Maar de standaard heatspreaders zijn genoeg als je er een fan boven hangt, bovendien zullen die grote koelblokjes waarschijnlijk niet eens passen (te weinig ruimte tussen de dimm sloten).

[Updated spec's]

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

zo'n coolermaster cross-flow die bij een stacker hoort doet het erg goed op geheugens heb ik aan de lijve ondervonden. mja. moet je dat ding wel kwijt kunnen. :9

http://www.coolermaster.c...1-E1Cross%20Flow%20Fan%22

Aunt bunny is coming to get me!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Als je de heatspreader eraf haalt en er andere heatsinkjes op zet moet je dat wel heel voorzichtig doen anders is het dag garantie. Die koperen heatsinkjes zullen ongetwijfeld beter koelen en zeker als je er een paar fans boven hangt, alleen om die vast te krijgen zou ik dan seconde lijm + AS5 gebruiken ipv adhesive, AS adhesive krijg je er bijna niet meer af en dan kan je ze niet meer terugsturen voor bijv. RMA 8)7.

Miss ook wel idee, maak van 2 fans, wat ijzerdraad en wat tape een windtunnel om je geheugen heen, koelt ook goed omdat alle lucht dan vlak langs de heatspreaders gaan ipv er ruim omheen :*) (ik ben dit ook van plan als ik mn nieuwe setup bij elkaar heb :9 )

|| Specs || SuperPI 1m

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
En seconde lijm plakt niet goed wil je zeggen? :D

Een mengeling van adhesive and Artic Silver5 (1:1:1 gemenkt) krijg je na +/- 10 minuten in de vriezer/koelkast er af. Dat lijkt me bij secondelijm toch wat moeilijker...

@ MeMoRy hieronder
Daar staat inderdaad het plaatje van BH-5, maar in je startpost staat het plaatje van de TCCD versie. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Gaming247 op 09-10-2005 22:30 ]

[Updated spec's]

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
heb je wel genoeg ruimte tussen beide reepen?? Hoe hoog wil je overclocken? Ik zou gewoon zo laten staan als nu is.

Hope for the best, prepare for the worst...

• MeMoRy
Gaming247 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:18:
offtopic:
kijk maar hier. One wordt ook geleverd met TCCD chips...die doen dat...

[ Voor 12% gewijzigd door MeMoRy op 09-10-2005 22:30 ]

• Keen87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11-2025
MeMoRy schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:28:
[...]

offtopic:
kijk maar hier. One wordt ook geleverd met TCCD chips...die doen dat...
waar zie jij dat staan schat :>

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
GeIL announce the new series of DDR ¡V The GeIL ONE (Double Spec DDR) series in Samsung TCCD version and Winbond BH version.

eerste regel

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat een gedoe zeg met die sinkjes.

Zet er gewoon 2 fans op en klaar, de winst die je emt die sinkjes haalt is minimaal voor de moeite die je ervoor moet nemen.

Gabriël AM5

Verwijderd

sapphire schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:55:
Wat een gedoe zeg met die sinkjes.

Zet er gewoon 2 fans op en klaar, de winst die je emt die sinkjes haalt is minimaal voor de moeite die je ervoor moet nemen.
Inderdaad, dan moeten die blokjes er nog perfect opgezet zijn, anders isoleren ze eerder. B)
Eén 8cm fan@5 of 7V is meestal voldoende.

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Fan en heatspreaders zijn voldoende, denk niet dat die sinks iets zullen verbeteren (integendeel). Beste (vind ik) is fan op mem zonder sinks en zonder heatspreaders, maar dan ben je wel je garantie kwijt.

Verwijderd

Standaard heatspreadertjes en dan zo'n windtunneltje zoals al gezegd zal veel beter werken als zulke sinkjes. Zorg ervoor dat het windtunneltje ervoor zorgt dat de lucht mooi tussen de 2 latjes in langs gans de lengte van de ganse heatspreaders en je zit perfect.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 13:46
Check ff of de heatspreaders vastzitten met lijm, dat was bij mijn Corsair Twinx BH5 1GB setje van 3 jaar geleden zo (320 euro toen :D )
Koop gewone koperen heatspreaders, goedkoper en beter (blokjes blokkeren je 2e bank).
Actief koelen hoeft eigenlijk alleen maar als je de spanning opschroeft (Vmod).

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

heat spreaders zijn echt ondingen, ik zou ze er echt niet opzetten.
M9ijn oude HyperX CH-5 ging harder zonder die krengen dan emt, zoald Viss zegt: Beste (vind ik) is fan op mem zonder sinks en zonder heatspreaders.

Gabriël AM5

Verwijderd

Laden duurt ff van het plaatje... is niet zo gek ook, iets van 700 kb.

Deze afbeelding is 1256 * 822 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 19:36 ]

• xeroamd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Gewoon 92 mm fannetje erboven en me bh-5 @ 270mhz blijven op normale temp ;)

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-01 19:03
Ik heb ook GEiL latjes met zelfde heatspreaders maar ik krijg die er niet af.

Ik dacht gewoon ze even in de vriezer leggen en dan wat prutsen maar er komt geen enkel beweging in. Iemand die me kan vertellen hoe ze eraf te krijgen?

• MeMoRy
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:36:
Laden duurt ff van het plaatje... is niet zo gek ook, iets van 700 kb.

Deze afbeelding is 1256 * 822 pixels groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.
offtopic:
Dat plaatje komt direct van de site van geil... ik kon niet zo snel een ander plaatje vinden... en ik heb geen plek om te hosten...

Heb je nog iets toe te voegen aan de discussie?

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Werkt dat nou echt..? headspreaders of je geheugen? kan je er echt hoger mee overklokken?

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
n0sTRa schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:08:
Ik heb ook GEiL latjes met zelfde heatspreaders maar ik krijg die er niet af.

Ik dacht gewoon ze even in de vriezer leggen en dan wat prutsen maar er komt geen enkel beweging in. Iemand die me kan vertellen hoe ze eraf te krijgen?
Even goed warm laten worden en met een stukje flosdraad langs de chips (onder thermal spul) heenhalen. Met een pasje/vingers voorzichtig de spreaders van elkaar duwen zodat ie open gaat.

• MeMoRy
OK, ik ga nu niet mijn maingeheugen extra koelen, maar mijn videogeheugen moet wel gekoeld worden i.v.m. het verwijderen van

Nu heb ik die koperen koelblokjes besteld, maar daar zitten standaard van die plakkers op. Nu vraag ik mij af of deze voldoende zijn? Of moet ik het met koelpasta en 4 hoekjes met secondenlijm doen? Of moet ik het echt met het dure AS-adhesive doen?

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Die stickers zijn echt puur troep en werken imho neit goed.
Ik weet neit welke videokaart je hebt maar ik neem aan 1 met BGA chips erop? dan mag je wel heeel kleine drupjes doen wil je neit de halve module ondergieten emt lijm :P

btw. waarom geen Zalman Adhesive? das maar enkele €

Gabriël AM5

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Gaming247 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:18:

Maar de standaard heatspreaders zijn genoeg als je er een fan boven hangt, bovendien zullen die grote koelblokjes waarschijnlijk niet eens passen (te weinig ruimte tussen de dimm sloten).
grappig, ik ehb echt net 3min geleden de heatspreaders van me TCC5 (ddr 600 @ 2.5-4-4-10) gehaald, (blaast een 8x8 cm fan op, schuin :)) en heb nu al het idee dat het geheugen veeeeeel beter draait zonder die domme spreaders die er alleen maar leuk uitzien (marketing, past het logo groter op het geheugen.... anders->klein stikkertje...)

• Mister_X
sapphire schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 00:14:
Die stickers zijn echt puur troep en werken imho neit goed.
Ik weet neit welke videokaart je hebt maar ik neem aan 1 met BGA chips erop? dan mag je wel heeel kleine drupjes doen wil je neit de halve module ondergieten emt lijm :P

btw. waarom geen Zalman Adhesive? das maar enkele €
gaat het nou over ddr of videkoekaart geheugen?? :?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45

Thandor

SilverStreak

Mister_X schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:19:
[...]

gaat het nou over ddr of videkoekaart geheugen?? :?
videokaart je hebt maar ik neem aan 1 met BGA chips erop
Het gaat over de BGA chips op een videokaart ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Mister_X
Thandor schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:21:
[...]

[...]

Het gaat over de BGA chips op een videokaart ;)
sjek startpost (GeiL, BH5, ...) :7

• MeMoRy
Maar? Moet het dan toch maar AS-adhesive worden? kost me weer 15 euro... :/

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

@ Mister_X:
OK, ik ga nu niet mijn maingeheugen extra koelen, maar mijn videogeheugen moet wel gekoeld worden i.v.m. het verwijderen van
@ MeMoRy: Zalman adhesive ?

Gabriël AM5

Verwijderd

MeMoRy schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:43:

Nu heb ik die koperen koelblokjes besteld, maar daar zitten standaard van die plakkers op. Nu vraag ik mij af of deze voldoende zijn? Of moet ik het met koelpasta en 4 hoekjes met secondenlijm doen? Of moet ik het echt met het dure AS-adhesive doen?
Die plakkers zijn niet zo denderend goed en gaan pas warmte geleiden als de temps al redelijk hoog zijn, dus wordt het koeleffect van de koperen blokjes al snel teniet gedaan. AS-adhesive is relatief gezien (per hoeveelheid) goedkoper als gewone AS, en kan ik je echt heel sterk aanraden.

• MeMoRy
Ik heb ze nu binnen: Revoltec BGA RAM Freezers, copper edition
Er staat op de achterkant dat er SEKISUI #5760 thermal tape op zit... is redelijk dun.

Zeker dat ik beter kan plakken? Heeft niemand vergelijkingen voor me?

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:32:
Werkt dat nou echt..? headspreaders of je geheugen? kan je er echt hoger mee overklokken?
Ik betwijfel het :|

Sinds dat er ook sinks om m'n Videomem zitten, ik er niet echt denderend omhoog mee ga, maw hoogstens 20mhz Non DDR. Dat noem ik nou niet echt hakkend :P

En ja of dat op systeem geheugen gaat werken mischien, Je verhoogt de voltage waarop de chips warmer worden en dan is de uitkomst van een heatspreader wel handig ja.
Pagina: 1