Toon posts:

Booten van USB harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een USB harddisk en wil daarop mijn Unattended install van Windows XP zetten, omdat deze niet op een dvd past (7 GB)
De USB schijf wordt wel door de pc in het bios herkent, maar kan er vervolgens niet van starten. Hoe los ik dit op?

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de partitie wel bootable gemaakt? Want als die niet bootable is dan zie je systeem hem wel gewoon netjes, maar zonder bootsector zal hij dit ding skippen als bootdevice.

Verwijderd

Dan maar dual-layer DVD :)
Windows kan niet succesvol opstarten van USB, daarvoor worden de drivers te laat geladen in de opstartprocedure. Bij Firewire kan dit wel, maar zie maar eens een niet-Apple computer te vinden die je toelaat vanaf FireWire op te starten..

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:30:
Heb je de partitie wel bootable gemaakt? Want als die niet bootable is dan zie je systeem hem wel gewoon netjes, maar zonder bootsector zal hij dit ding skippen als bootdevice.
Kan ik de partitie Bootable maken met een tool van windows (XP) zonder dat ik hierbij mijn data verlies?
Alvast bedankt.
Dan maar dual-layer DVD
Windows kan niet succesvol opstarten van USB, daarvoor worden de drivers te laat geladen in de opstartprocedure. Bij Firewire kan dit wel, maar zie maar eens een niet-Apple computer te vinden die je toelaat vanaf FireWire op te starten..
Ik wil windows er niet van starten maar alleen de Setup

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[google=boot usb harddisk]

anders gaan wij ook maar raden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:53:
[google=boot usb harddisk]
anders gaan wij ook maar raden.
Dat heb ik natuurlijk ook allang gedaan, maar dat gaat alleen over linux en dan meestal ook nog eens over pendrives. Ik wil gewoon weten hoe ik een bootable partitie maak op mn USB harddisk..

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-03 10:06
er is imho nog geen recept :/
wel info.
zie boven (Google)
http://www.tomshardware.com/howto/20050909/index.html

als het met een pendrive wil, dan moet jij het ook kunnen uitproberen. :>

gewaarwordingshorizon

Pagina: 1