"Stilte, een gat in het geluid...."
Dat zou ik sowieso niet doen. Maak gewoon een tabel aan waarin je de volgende kolomen opneemt:
- PostId
- ThreadId
- Inhoud (eventueel andere kolomen zoals poster, tijd enzo)
PostId en ThreadId samen zijn dan de PK. Zo kun je heel makkelijk met 1 tabel je berichten plaatsen.
Voorbeeld:
- PostId
- ThreadId
- Inhoud (eventueel andere kolomen zoals poster, tijd enzo)
PostId en ThreadId samen zijn dan de PK. Zo kun je heel makkelijk met 1 tabel je berichten plaatsen.
Voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
| ---------------------------------------------------------------- PostId | TheadId | Inhoud | ---------------------------------------------------------------- 1 | 1 | bla bla 2 | 1 | bla bla 1 | 2 | bla bla |
[ Voor 36% gewijzigd door newpegasus op 09-10-2005 22:10 ]
Download een paar forum software paketten en kijk hoe ze het daar gedaan hebben.
www.myreact.nl
www.phpbb.com
Ik vermoed dat er met de search op dit forum ook veel nuttige info te vinden is. Gewoon wat tips
www.myreact.nl
www.phpbb.com
Ik vermoed dat er met de search op dit forum ook veel nuttige info te vinden is. Gewoon wat tips
Tja, ik zou zeggen: denk eerst eens na welke gegevens je allemaal wil opslaan. Schrijf deze eens op een blad papier.
Lees dan iets over normaliseren, en pas dat dan eens toe op jouw situatie.
Het is zeker niet eenvoudig om als beginner een goed datamodel op te stellen, en het is ook niet iets wat je kunt leren door de replies op een forum; zeker niet met zo'n redelijk summiere, en 'abstracte' vraag.
Om een datamodel op te stellen, moet je kunnen normaliseren, dus, zoek daar eens eea van op. Leer het, pas het toe, etc...
Eens je dat gedaan hebt, maak dan eens een nieuw topic waarin je precies zegt wat de eisen zijn van jouw forum, toon het datamodel dat je tot dan toe hebt ontworpen, zodat men het hier eens kan bekijken, en er aanmerkingen / verbeteringen / tips kan op geven.
succes.
Lees dan iets over normaliseren, en pas dat dan eens toe op jouw situatie.
Het is zeker niet eenvoudig om als beginner een goed datamodel op te stellen, en het is ook niet iets wat je kunt leren door de replies op een forum; zeker niet met zo'n redelijk summiere, en 'abstracte' vraag.
Om een datamodel op te stellen, moet je kunnen normaliseren, dus, zoek daar eens eea van op. Leer het, pas het toe, etc...
Eens je dat gedaan hebt, maak dan eens een nieuw topic waarin je precies zegt wat de eisen zijn van jouw forum, toon het datamodel dat je tot dan toe hebt ontworpen, zodat men het hier eens kan bekijken, en er aanmerkingen / verbeteringen / tips kan op geven.
succes.
[ Voor 62% gewijzigd door whoami op 09-10-2005 22:21 ]
https://fgheysels.github.io/
Dit topic is gesloten.
![]()