Toon posts:

Sony DVD (DVP-S336) Standalone - Geen CDR en meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff verhaaltje :]

Mijn ouwe hebben dus bij de Makro zo'n dvd speler gekocht voor bij de tv (Sony DVD DVP-S336).
Nou blijkt dat klote ding dus beveiligd te zijn, zodat hij geen CDR enzo kan afspelen.

Spijtig dus voor mijn VCD-collectie e.d. Er zit dus blijkbaar een chip ofzo in.

Weet iemand hier wat meer over, want ik wil graag CDR e.d. kunnen afspelen of course.

Dus hoe ik dat zou kunnen fixen...

Alvast heel erg bedankt Tweakers :]

Verwijderd

Geen chipje, maar de DVD-spelers van Sony missen iets: een 2e laser voor CD-R/CD-RW. De kleur laser die gebruikt wordt voor DVD is ook vrij goed te gebruiken voor CD en CD-Video, maar helaas niet voor CD-R/CD-RW (die hebben een andere reflectiekarakteristiek).

Sommige merken, waaronder Pioneer, hebben wel een 2e laser, en kennen die beperking dus niet...

Verwijderd

Topicstarter
aha thanks voor je reply.

Maar er is neem ik wel wat aan te doen om dat te fixen, want ik baal hier goed van.
Is namelijk bijvoorbeeld ook onze audio-speler en kopies draaien dus ook niet :[

Verwijderd

Nope, niet te fixen, hij heeft die 2e laser gewoon niet, en die is ook niet zomaar toe te voegen.

Of mogelijke fix: zie een 2e-hands VCD-speler op de kop te tikken, en dan liefst eentje die ook nog een beetje fatsoenlijk klinkt met CD's (heb ooit een Marantz ding gehoord die niet beroerd klonk). Die hebben meestal geen moeite met CD-R's.

edit:
Ik zou trouwens nooit een DVD-speler uit deze prijsklasse gebruiken voor audio CD's: kwalitatief zijn ze wat dat betreft vergelijkbaar met CD-spelers van 3 a 400 piek...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm damn das mooi klote dan :[
Mijn ouwe willen er niks bijkopen :(
Ze willen niet eens dat ding inruilen.....
Dan moet ik zelf maar een goede pioneer kopen of gebruik maken van mijn TV-Out :[
Best wel triest eigenlijk voor mij :[]

Als iemand nog goede ideeen e.d. heeft dan graag posten!