[HDTV] naar (normale) DVD converteren

Pagina: 1
Acties:

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Topicstarter
ik heb hier een HDTV bestand met een .TS extensie op mijn schijf staan, van +/- 9 Gb,
in een resolutie van 1920/1080.
dit is dus niet op een normale DVD af te spelen, dus ik moet de kwaliteit terugdraaien naar 720/576 pixels.

echter hier is niet zoveel over te vinden...

wat ik al geprobeerd heb:

HDTVtoMPEG2 omzetten naar MPG bestanden van 4 gig.
en daarna proberen te importeren naar Virtualdub, echter deze herkend de bestanden niet.

er moet een mogelijkheid zijn, want ik zie wel eens "HDTV" Divx bestanden langskomen op Usenet, deze zijn natuurlijk geen HDTV, maar hebben deze bestanden als bron gehad.

wie heeft hier ervaring mee?

[ Voor 19% gewijzigd door BadMotha op 09-10-2005 21:07 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 16:03

markvt

Peppi Cola

http://www.divx-digest.com/articles/dtv2avi.html#hdtvtompeg2 stap1 zou je al aardig op weg moeten helpen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Topicstarter
hier was ik ook al ingedoken, naar aanleiding van een search op GOT.
ben bang dat de kwaliteit hierdoor teveel te leiden heeft, om dat ik hem om moet zetten naar Divx.

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lees daar toch maar eens goed, volgens mij kan je zelf je compression kiezen, dus als je daar in plaats van een divx codec nou juist een Mpeg2 codec selecteert, kan je het gewoon naar 720x576 samplen en naar mpeg2 coderen. De mpeg2 bestanden kan je daarna re-authoren en er een afspeelbare DVD van maken.

En anders volg je gewoon die guide en stel je een extreem hoge bitrate voor de divx in en maak je er daarna een DVD van. De kwaliteit van een hoge bitrate divx is gewoon gelijk aan dvd.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp