Ik gebruik off-line bestanden om bestanden van mijn server op mijn desktop te synchroniseren. Daar zitten twee access-databases tussen die niet offline beschikbaar kunnen worden gemaakt. Steeds bij het synchroniseren krijg ik daar een foutmelding over. Kan die foutmelding ook uitgezet worden?
Dit had je makkelijk zelf kunnen vinden door even op Microsoft.com te kijken. Databasebestanden zijn standaard geblokkeerd hiervoor:
http://support.microsoft.com/?kbid=252509
Eerste hit bij zoeken op technet naar 'mdb offline', 'file type offline' en ook redelijk makkelijk te vinden op GoT met [search=fout offline files xp database] de eerste hit of met [search=fout offline files xp] al heel veel kunnen vinden. We willen hier op GoT graag zien dat je zelf al actief bezig bent met de oplossing.
http://support.microsoft.com/?kbid=252509
Eerste hit bij zoeken op technet naar 'mdb offline', 'file type offline' en ook redelijk makkelijk te vinden op GoT met [search=fout offline files xp database] de eerste hit of met [search=fout offline files xp] al heel veel kunnen vinden. We willen hier op GoT graag zien dat je zelf al actief bezig bent met de oplossing.
Ik denk dat ik mijn vraag niet goed heb gesteld: ik weet dat het niet mogelijk is om .mdb-betanden te synchroniseren. Ik wil alleen niet steeds die foutmelding zien. Kan die foutmelding verdwijnen? Dat kan ik namelijk nergens vinden, ook niet in de links die je post (en ik had al gezocht, hoor
)
Het punt is nu namelijk dat als ik mijn computer uitzet, loop ik weg in de veronderstelling dat de computer uitgaat. Maar dat is niet zo, voor het afmelden begint hij te synchroniseren (dat is de bedoeling), maar daarna komt die foutmelding/off-line-bestanden-status-ding en dan moet ik eerst op sluiten klikken voor ik daadwerkelijk afgemeld wordt en de computer uit gaat. Bij aanmelden hetzelfde trouwens.
Het punt is nu namelijk dat als ik mijn computer uitzet, loop ik weg in de veronderstelling dat de computer uitgaat. Maar dat is niet zo, voor het afmelden begint hij te synchroniseren (dat is de bedoeling), maar daarna komt die foutmelding/off-line-bestanden-status-ding en dan moet ik eerst op sluiten klikken voor ik daadwerkelijk afgemeld wordt en de computer uit gaat. Bij aanmelden hetzelfde trouwens.
Zet je alle databases and such in een aparte share waarop je Offline caching uitzet?
Ik denk het ook. Die melding wordt weergegeven omdat er gewoon echt iets niet goed zit in je config (databases op een share met offline files aan). Gaat vroeg of laat gewoon problemen geven. Die melding laten verdwijnen is dus in feite jezelf in de vingers snijden
Pagina: 1