Toon posts:

Vga Fail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier nog steeds met hetzelfde probleem waar ik zelf helemaal niet uit kan komen.\

Ik heb hier een Coolermaster 480 WATT met een a8n SLI deluxe mobo en een 6800 GT.
Een tijdje terug ging ik op vakantie en ik moest mijn computer naar iemand anders toebrengen .
Later toen ik hem weer terug ophaalde, had ik alsmaar problemen met mijn computer.

Als ik de computer opstart krijg ik soms geen beeld en zegt mijn mobo "vga test fail"
Terwijl mijn computer gewoon door opstart, alleen dan zonder beeld.
Ik hoor het windows opstart geluidje dan een tijdje later wel 8)7
Dan start ik hem net zolang op totdat hij het weer doet.
soms gebeurt dan niet en dan haal de videokaart eruit steek hem er weer terug in, soms met succes en soms niet.
In ieder geval naar een tijdje wil hij het altijd wel weer doen.

Zo'n vaag probleem als dit heb ik nooit meegemaakt.
Normaal kan ik het zelf wel oplossen maar nu echt niet :?

Wat heb ik allemaal al geprobeert :
Bios reset.
Windows install.
Alles goed aandrukken
Bios van mijn videokaart geflashed ( je weet maar nooit)

Ik kan helaas niet mijn onderdelen bij iemand anders testen omdat er hier nog niemand pci-e heeft :(

Verwijderd

Topicstarter
schop

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Diegeen waar je hem heen hebt gebracht heeft geen schade toegebracht? >:)

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, daarnaast bezit ik ook over een a8n SLI deluxe mobo en een 6800 GT.
ik krijg af en toe een melding van vgacard fail. Ik heb er 5 maanden geen last van gehad, nu ik net mijn verlengsnoer heb verwisseld van mn stopcontact krijg ik weer geen beeld. Ik durf tegenwoordig mijn computer niet meer af te sluiten. :'( Ik kan je alleen bevestigen dat het niet aan je videokaart ligt, want bij mij vriend deed de videokaart het wel.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:14:
Ik heb precies hetzelfde probleem, daarnaast bezit ik ook over een a8n SLI deluxe mobo en een 6800 GT.
ik krijg af en toe een melding van vgacard fail. Ik heb er 5 maanden geen last van gehad, nu ik net mijn verlengsnoer heb verwisseld van mn stopcontact krijg ik weer geen beeld. Ik durf tegenwoordig mijn computer niet meer af te sluiten. :'( Ik kan je alleen bevestigen dat het niet aan je videokaart ligt, want bij mij vriend deed de videokaart het wel.
Ok ik heb het probleem nu gelukkig!
Ooit mensen die naar een lan party gaan ?
En ja dan moet je je computer meenemen naar in de auto..
Sommige mensen zetten de computer dan rechtop op de achterbank :o
En ja, ga je over een drempeltje gaan er dingetjes bewegen waar het eingelijk niet hoort.

Ik heb een grote 6800GT en die hing niet echt stevig aan mijn slot.
Tweede was dat het schroefje er niet goed in zat.

Nu kreeg ik het weer 'Vga fail' probleem.
Ik doe mijn kast open, leun mijn videokaart iets naar boven en ja hoor! hij doet het.
Mijn slot maakt dus gewoon weg niet goed contact met PCI-e slot
Dat wordt dus een nieuw mobootje 8)7

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De kans dat dit aan je moederbord ligt is zeer klein, die dingen zijn tot op de tiende milimeter nauwkeurig afgewerkt. Probleem ligt hoogstwaarschijnlijk aan de kast (die ofwel per default niet exact goed zit, danwel verbogen is geraakt). Kast met hamer of vuist bewerken kan wonderen verrichten, maar als dat niet lukt is een nieuwe kast goedkoper en effectiever dan een nieuw moederbord :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:23:
De kans dat dit aan je moederbord ligt is zeer klein, die dingen zijn tot op de tiende milimeter nauwkeurig afgewerkt. Probleem ligt hoogstwaarschijnlijk aan de kast (die ofwel per default niet exact goed zit, danwel verbogen is geraakt). Kast met hamer of vuist bewerken kan wonderen verrichten, maar als dat niet lukt is een nieuwe kast goedkoper en effectiever dan een nieuw moederbord :o
Hmm ja kan misschien ook.. maar wrom moet ik me kaart dan iets naar boven laten leunen ? :/

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:35:
[...]

Hmm ja kan misschien ook.. maar wrom moet ik me kaart dan iets naar boven laten leunen ? :/
Omdat de backplate waar de mobo op geschroefd zit niet recht is? Of omdat de slot uitgangen te laag staan?

Dat je het probleem op een 16x PCIe kaart eerder treft dan op 32b PCI is gewoonweg doordat het meer connectoren heeft en die dichter op elkaar staan :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:30:
[...]

Omdat de backplate waar de mobo op geschroefd zit niet recht is? Of omdat de slot uitgangen te laag staan?

Dat je het probleem op een 16x PCIe kaart eerder treft dan op 32b PCI is gewoonweg doordat het meer connectoren heeft en die dichter op elkaar staan :z
zal het zo is bekijken dan.. want nu loopt mijn systeempje weer als een zonnetje _/-\o_
Maar wel weer iets bij geleerd :9

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01

Wes46

Keep it simple.

dit had ik ongeveer 2 maanden eerder moeten lezen :( ik kreeg die melding ook. Ik had een 6800GT agp op een A8V Deluxe. Ik heb echter mijn vga kaart teruggestuurd en krijg nu waarschijnlijk een 6800XT. Maar mijn kaart vertoonde ook artifacts die van jullie?

iRacing

Verwijderd

Topicstarter
Wes46 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 09:18:
dit had ik ongeveer 2 maanden eerder moeten lezen :( ik kreeg die melding ook. Ik had een 6800GT agp op een A8V Deluxe. Ik heb echter mijn vga kaart teruggestuurd en krijg nu waarschijnlijk een 6800XT. Maar mijn kaart vertoonde ook artifacts die van jullie?
Ja die van mij soms ook ... maar ik heb gewoon een brakke 6800GT die niets aan kan :r
Pagina: 1