Toon posts:

Te hoge CPU-temp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoooi, tweaker forumer(s)

Ik heb de laatste tijd last van een te hoge CPU van tussen de 70 en 71 Graden celcius, heb nogal vaak rondgespamd op mIRC, en ze zeiden allemaal moet je even op het forum vragen van Tweakers.net, dus zoals je heb gezien heb ik dat dus gedaan ;)
Maar laten we maar gelijk met de kat uit de boom komen want heb 2 vragen,
- hoe krijg ik me CPU Lager dan 70,71 Graden?
- wat kan ik doen aan de zogenaamde FPS drops in Counterstrike 1.6?
Videokaart: ATI RADEON 9600 SERIES
Moederbord: Gigabyte GA-K8NS
(weet niet of dit er wat mee te maken heb maar heb, 5 Ventilators in me pc, "bovenop(1),zijkant(2),voor(1),achter(1)en openkast")

Graag heb ik hier zo spoedig mogelijk antwoord op, bvd _/-\o_

Verwijderd

Wat voor cpu, en wat voor cooler gaat het om?

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 19:27

Just_I

What did you just say?

Tja, misschien ligt het eraan dat er een boel stof in je pc is opgehoopt. Kijk dit even na en kijk dan vooral bij de heatsink van de processor. Kijk even op de heatsink wel goed gemonteerd zit op de CPU. Probeer, als je er een kan krijgen/lenen, een andere (betere processor koeler. Hoe heb je overigens de fans gemonteerd, welke intake en welke outtake?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:32

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je vergeet te vertellen welke cpu, en het verkeerde subforum:

het hoort in pmg, en het kan zeker geen kwaad als je daar de faq nakijkt, met name dit puntje:

PMG FAQ#maximum temp

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 09-10-2005 20:43 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ten eerste zal het niet veel nut hebben als je er 5 ventilatoren in hebt hangen en je laat je kast open.
ten tweede welke zijn intake en welke zijn outtake fans ?

je zou er een goede koeler op kunnen zetten.
aangezien je niet aangeeft wat voor proc je hebt en wat voor koeler erop zit kunnen we nog niet veel doen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

70 graden in een Athlon64 is wel heel extreem, deze CPU's staan bekend als koel... Voelt het gebruikte koelblok warm, lauw, of koud aan....
Als hij niet warm is, maakt het koelblok geen goed contact, of is je temperatuursensor overleden.
Als ie wél warm is, kan hij zijn warmte niet kwijt, mogelijk door stof ofzo...

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Pagina: 1