Sony SS-H2600 aansluiten op Logitech Z-2300 set?

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vond bij mijn ouders op zolder een setje Sony speakers (SS-H2600), en omdat ik daar toch best lekker geluid uit vond komen, mocht ik deze meenemen. Nu heb ik op mijn computer een Logitech Z-2300 set aangesloten, waar ik de satelliet speakers van wil vervangen door mijn Sony apparaten.

Nu vraag ik mij twee dingen af:
  • Is het uberhaupt mogelijk om deze speakers aan mijn setje te koppelen?
  • Hoe moet ik de draadjes aansluiten?
Even een toelichting... De Logitech set bestaat uit een subwoofer, waar de twee satellietspeakers op aangesloten zijn, met behulp van deze aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~aalde800/got/logitech.jpg

Als ik een dergelijk kabeltje aan mijn speakers knoop, zou ik ze dan aan kunnen sluiten?

Daarnaast is er nog de vraag of alles wel voor elkaar geschikt is. Als ik de FAQ zo lees, dan kan ik de speakers wel op een willekeurige versterker aansluiten, maar ik kan nergens vinden of mijn Logitech Z-2300 daarvoor ook in aanmerking komt. Kan ik dit zien als een normale versterker waar ik dus ook speakers op kan aansluiten die niet standaard meegeleverd worden?

Naast de vraag of het uberhaupt mogelijk is om het aan elkaar te knopen, zit ik nog met het vermogen. De huidige speakers van mijn Logitech set zijn 40 Watt. Deze sony speakers zijn als volgt gespecificeerd:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~aalde800/got/sonyspeakers.jpg

Als laatste probleem: Hoe moet ik links en rechts aansluiten op de speakers? Welke ring (woofer kant) moet aan welke kleur (speaker kant)?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Je kunt die Sony's er gewoon op aansluiten. Echter weet ik niet of het volledige ''bereik'' van de Sony's benut wordt, aangezien er misschien filters op de Logitech amp zitten. Controleer ook even hoeveel ohm je Logitech sats zijn, dit moet het liefst overeenkomen met de Sony speakers. Maar het is ook weer geen probleem als het niet overeen komt (tenminste, je moet nooit volluit draaien).

Van de tulp stekkers is de pen de + en de ''ring'' de -. Op die manier kun je er dus achter komen welke draden er in de Sony speakers moeten.

[ Voor 18% gewijzigd door Barry|IA op 09-10-2005 22:39 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Kurkentrekker
  • Niet online
Als het goed is moeten de logitech's 10 Ohm zijn. De sony's zijn echter 6. Zou dit een probleem kunnen gaan vormen, of moet ik ze dan gewoon niet te hard zetten?

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Kurkentrekker schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:34:
Als het goed is moeten de logitech's 10 Ohm zijn. De sony's zijn echter 6. Zou dit een probleem kunnen gaan vormen, of moet ik ze dan gewoon niet te hard zetten?
Je moet ze nooit TE hard zetten. Kijk anders eerst even in de handleiding van de Logitech of je amp ook 6 Ohm speakers kan aansturen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Kurkentrekker
  • Niet online
Ben vandaag even langs de elektraboer geweest, heb toen de soldeerbout ter hand genomen, en de juiste connectoren zitten aan mijn speakers. Resultaat is dat ze prachtig klinken.

Voor iedereen die zijn hifi speakers dus aan een logitech Z-2300 setje wil hangen: dat kan prima.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~aalde800/got/sonysetup.jpg