[LAN/WLAN] Happering in verbinding

Pagina: 1
Acties:

• robinm
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Mijn netwerk heeft de volgende samenstelling:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/68156/full.jpg

Dit werkt goed op het probleem na dat er steeds kleine netwerk onderbrekingen zijn waardoor 1 van de pc's kort de verbinding verliest. Dit is niet te zien in windows (geen melding) maar wel bij bijv. MSN en dergelijke.

Iemand enig idee hoe dit komt?

Modem is een speedtouch 520v4
Hub is een conceptronics geval met 8poorten :9

[ Voor 103% gewijzigd door robinm op 09-10-2005 21:17 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Je zet in je topictitel wlan, waar is die dan ?
Is een van de pc's aan het p2p'en, staat de xbox aan enz enz, meer info nodig ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 10:35

Zym0tiC

^_^

zo'n vergelijkbaar probleem heb ik ook eens gehad met een 3com hub. als ik flink data aan het versturen was dan hing die hub zich ff ivm collosion met als resultaat dat msn uitviel. Het vervangen van die hub voor een switch zorgde voor de oplossing.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• robinm
Ja aan die hub (eerste vanaf de server) zit een accespoint, vergeten in de image.

Er is er 1 aan het p2p'n, xbox staat uit en een willekeurige pc valt uit behalve de gene met wireless (1x gebeurt) maar de andere eens per een minuut of 2 |:(

• robinm
Zym0tiC schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 21:32:
zo'n vergelijkbaar probleem heb ik ook eens gehad met een 3com hub. als ik flink data aan het versturen was dan hing die hub zich ff ivm collosion met als resultaat dat msn uitviel. Het vervangen van die hub voor een switch zorgde voor de oplossing.
Nog een beetje goede switch in gedacht?

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 10:35

Zym0tiC

^_^

Die 3com officeconnect zijn best goedkoop en de kwaliteit is niet verkeerd. Ik zelf heb dus ook een 8 poorts versie ervan thuis staan.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Zijn die onderbrekingen op een bepaalde pc of op het hele netwerk? Komen die onderbrekingen ook voor achter die 2e hub? Is het probleem verholpen als je er tijdelijk een switch tussen plant ipv de hub?
Pagina: 1