Toon posts:

DVD-station herkent geen dvd's meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een merkloze dvd-speler in mijn Microstar pc (IDE 16x). Sinds een tijdje (ik niet hoelang al, het kan zelfs vandaag zijn) leest hij geen dvd's meer. Vroeger deed hij dat gewoon wel, maar ik heb nu een tijdje geen dvd's meer afgespeeld dus. Data cd's en audio-cd's is geen enkel probleem, speelt hij gelijk af... maar bij een data-dvd of film hoor je een aantal tikken (hij spint niet) en dan doet ie niks...

Hij geeft geen foutmelding, de dvd's zijn schoon (meerdere geprobeerd) en cd's draait ie vlekkeloos af dus aan de lens zal het ook niet liggen. Ik heb de dvd-speler 2 keer opnieuw geinstalled zonder enig resultaat. Bij apparaatbeheer staat hij ook gewoon goed. Hij is verder merkloos dus ik weet ook niet of er nieuwe firmware voor is.

Specs: WinXP, P4

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Bij voorbaat dank :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

merkloos op het frontje neem ik aan.
meestal zit er op de bovenkant een sticker waar het wel op staat.
moet je hem alleen ff een stukje uit je kast halen ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-02 13:48

yGiDoRp

Sawasdee

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:09:

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Een nieuwe halen voor 20/25 euro ;)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:12:
merkloos op het frontje neem ik aan.
meestal zit er op de bovenkant een sticker waar het wel op staat.
moet je hem alleen ff een stukje uit je kast halen ;)
heb em ff opengeschroefd, enige wat ik kon opmaken was "Ultima Corp."...
heb ff ge-googled, hun website gevonden, maar er is geen firmware voor hun "dvd-rom" beschikbaar...
website: http://www.artec.com.tw/ehtm/be33.htm

iemand nog meer tips?

Verwijderd

Topicstarter
er staat trouwens bij 'details', "cd-rom station" naast... en hij reageert op een dvd ook precies zoals bij m'n cd-rewriter station... nogal vaag dus

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik ben bang dat er een probleem met de lees-laser (zeg je dit zo?) van je DVD drive is. Kan gewoon versleten zijn. Beste oplossing is idd (zoals al eerder aangegeven) een nieuwe halen voor 2 tientjes. En meteen van het gezeik waarom dat ding het niet meer doet afzijn.

Optical drives zijn mechanische (o.a.) producten die helaas aan slijtage onderhevig zijn. (Je zou eventueel nog kunnen proberen de drive te "cleanen" met zo'n speciaal schoonmaak CD-tje. Ik waag echter te betwijfelen of dit gaat werken.)