Audio draadloos overzenden?

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Topicstarter
Ik heb thuis een draadloze FM/UHF koptelefoon met als draaggolf 433 tot 434 Mhz. De zender is aangesloten op mijn PC.
Nou wil ik eigenlijk het signaal op mijn versterker krijgen bij mijn TV.

Hoe kan ik:
1) Dit signaal "down" moduleren
2) Dit signaal krijgen op mijn versterker.. ik dacht aan mijn radio.... (die stoort ook wel eens met die zender..)

Graag kom ik meer te weten....

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
eeuh niemand weten.. geen whizzkid met electrotechnische achtergrond?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Conrad heeft geloof ik wel wat van dit soort zenders /ontvangers speciaal voor audio.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
ja waar dan precies .. welk product? Ik kan het niet echt vinden...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:09
Marmitek GigaVideo kan draadloos video en audio versturen. Kost maar f 299,- en verkopen ze ook bij Conrad. ff kijken naar een goedkopere versie die alleen audio doet :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
ja dat weet ik wel.. maar ik zoek dus alternatieven..:)
Zo'n koptelefoon zender moet toch voldoen om alleen audio over te sturen?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Niemand heeft hier eerder aan gedacht?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
poehoe...:'(

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:56
Als je het niet erg vind als het geluid in een iets mindere kwaliteit aankomt moet je gewoon een klein radiozender schema kopen.. zend tot 100meter of zoiets... en dat gewoon op FM 87.5 - 107.95 ofzo..

Pvouput live

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
waar? hoe?

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Bouw gewoon een FM zender pll stereo coder erbij en knallen maar,of de rcd dit leuk vind betwijfel ik(Zelf 3 x opgepakt :( )

Voor fl 750,- heb je 200Wattjes dat is zat om ook nog lekker in je auto naar je eigen muziek te luisteren :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Jur> Lol..

Ik hoef geen fullblown radio zender.. met zoveel vermogen.. als die maar in mijn eigen kamer iets oppikt..

Ik heb nog steeds niks concreets aan oplossingen...:'(

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Als je persee die koptelefoon handel wilt gebruiken koop (of bouw) dan gewoon een ontvanger die die frequenties ontvangt.

Je kan ook een convertertje bouwen die je op je tuner aansluit,en dan kan je het via je tuner doen.
Dit werd vroeger veel gedaan om die oude atf autotelefoons af te luisteren,pakte je gewoon het blikje uit een oude tv ,met wat aanpassingen sloot je deze aan op je tuner en luisteren maar,de frequentie aflezing klopt natuurlijk niet maar das niet belangrijk.
Ik zal wel is kijken of ik die schema's nog ergens heb,tis wel al 10 jaar terug ofzo...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Jur> als je dat wilt doen.. graag! En/of als je gelijk zo'n "blik" hebt.. tja dan zijn we klaar.. en hoe aan te sluiten.. ook niet onbelangrijk...

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 07:08
waarom soldeer je de de draden van de speakers in je koptelefoon niet los en vervangt die door tulp-pluggen even in je versterker prikken en al klaar.
let op dat de volume regeling van je koptelefoon niet te hard zet om de ingang van je versterker niet op te blazen.
switch even tussen cd en je gemodificeerde koptelefoon om een acceptabel geluidsniveau te krijgen.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Zat ik ook aan te denken... echter.. 2 problemen:
1) het is niet zo makkelijk open breken.. ook jammer..
2) En dat ding heeft batterijen... tja..

Wordt toch wat lastig zo.. nee ik dacht echt een apperaatje wat je dan gewoon aan de versterker kon aansluiten of anders de radio zelf kan moduleren....

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Nu ga ik iets heel raars zeggen hoor, maaruh, is een kabel trekken echt helemaal uit den boze? Ik heb zelf de meeste bekabeling achter een plint weggewerkt.

Jag

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Och ja.. aangezien niemand een commercieel product weet.. voor het ontvangen van dat bereik radiosignalen...moet ik inderdaad maar iets met een draadje doen..:)

Verwijderd

Misschien komt dit dom over hoor (ben zelf niet echt technisch) maar als je nou idd gwoon zo'n fm koptelefoon gebruikt, die een beetje sloopt en zodoende aan een line-in hangt?
zomaar ideetje

Verwijderd

En dat batterijen probleem...ken je het woord "adaptor" ? :)

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Op woensdag 17 januari 2001 11:17 schreef henkleerssen het volgende:
Niemand heeft hier eerder aan gedacht?
Uh, misschien wel aan gedacht. Maar veel mensen prefereren goed geluid boven draadloos. Draadloze koptelefoon zijn in het algemeen zwaar bagger in kwaliteit vergeleken met een goeie koptelefoon. Als je als draad-koptelefoon een of andere crappy Sony ofzo gebruikt maakt het niet uit. Maar sommig tweakers hebben een lekker Sennheiser, AKG of BeyerDynamics op hun koppie zitten en dan is draadloos GEEN alternatief :)

...gamen blijft leuk...

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
G3R10> Dat sloop ideee bevalt me niet zo...

Selachii> Och ja ik ben niet zo audio fiel.... En wat betreft het baggergeluid.. dat valt reuze mee.. Ik wil alleen stereo..
Het bereik van zo'n ding qua geluid is 20 -20000 Hz... goed genoeg voor mijn oortjes..

Verwijderd

G3R10> Dat sloop ideee bevalt me niet zo...
slopen is een groot woord :)
ok ik zal het anders formuleren --> voorzichtig openschroeven :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Probleem is.. er zijn geeen schroefjes.. dan wordt het al snel slopen... Ik wil wel dat ding nog gewon op mijn oren kunnen zetten...:)
Nee ik zoek eigenlijk een schema .. of kastje of zo...

Verwijderd

Koop dan ook een tweede headphone :)
Gwoon de goedkoopste fm draadloos die je kunt vinden. Schema moet geen prob zijn --> je kunt wel zien waar batterij aangesloten zit. En wat geluid betreft --> een tullip stekkertje aan het ene speakertje, eentje aan het andere speakertje :)
klaar is kees ;)

Verwijderd

Koop gewoon een fmzendertje, 30 piek.
pll wordt al snel duur, en das toch voor een metertje of 20 toch niet nodig.

ff solderen, aansluiten en klaar en dan kunnen je buren ook lekker meegenieten...

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 13:01
Op zaterdag 20 januari 2001 16:48 schreef bass het volgende:
Koop gewoon een fmzendertje, 30 piek.
he je vergeet nog een stereocoder,anders heb je alleen mono en dat is ook niet zo fijn .Maar helaas die krengen zijn heel prijzig

oftewel kop maar gewoon zo'n koptelefooon of een kabeltje , ben je veel beter af

Soms weet ik het ook niet meer.........

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Ik zat inderdaad ook aan een zender te kijken.. maar ja mono.. he..:)

Koptelefoon... tja het is een Philips SBCHC30S ... Het is een wat oud model.. ik zie ze nergens meer te koop .. voor weinig....

lastig lastig....

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Maar waarom wil je nou eigenlijk zo'n FM zender :? Omdat je anders een kabel ziet lopen? Waarom al die moeite op je hals halen?
En ff dat "solderen en klaar is kees" wordt bij alles geroepen als iemand zelf iets moet doen. Maar volgens mij is het helemaal niet zo makkelijk om zelf een FM zender en ontvanger te gaan maken, die een signaal geeft op line level.
Ik zou hieraan alleen maar beginnen als je het leuk vind om zo'n zender te maken, voor de rest is het alleen maar ellende denk ik.

En het is tulp, geen tullip ofzo :P (of eigenlijk heten die dingen rca pluggen, maar goed).

Jag

Verwijderd

Als je geld teveel hebt koop dan ene proffesioneele draadlozen line zender met de ontvanger. Is voor gitaars gemaakt maar werkt uitstekend met zenden valt NOOIT weg.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Ik denk dat ik nog een koptelefoon ga kopen.. maar ik weet nog niet waar... Ik zoek me wezenloos naar die SBC HC305

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:13

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Op zaterdag 20 januari 2001 12:15 schreef Selachii het volgende:

[..]
Uh, misschien wel aan gedacht. Maar veel mensen prefereren goed geluid boven draadloos.
[..]
Maar sommig tweakers hebben een lekker Sennheiser, AKG of BeyerDynamics op hun koppie zitten en dan is draadloos GEEN alternatief :)
Ik heb een draadloze Sennheiser telt dat ook :P

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Topicstarter
Tomba> wat jij wil..:) Weet je wat .. voor 10 piek kom ik hem afhalen en sloop ik hem gratis.. heb ik er ook wat aan...
Pagina: 1