Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toekomstgerichte aankoop voor mobiel internetten?

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor mijn volgende PDA vind ik het van belang dat ik mobiel kan internetten met behulp van mijn mobiele telefoon en eventueel thuis/bij vrienden via wifi accesspoint. De huidige PDA's zijn hiervoor veelal uitgerust met WIFI en bluetooth. In hoeverre is dit nog een veilige aankoop? Deze vraag stel ik met name met betrekking tot bluetooth. Er zijn al berichten dat het niet 100% secure is, het lijkt mij dat hier snel een opvolger voor komt. Blijft men voorlopig de mobiele telefoons nog wel met bluetooth uitrusten? Is een PDA met bluetooth nog wel een veilige aankoop?

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Tsja, wat is veilig... Ongeveer alles valt uiteindelijk wel te kraken. Ik moet zeggen dat ik een groot fan ben van Bluetooth. Misschien is het niet helemaal secure maar in ieder geval wel secure genoeg om te internetten via je telefoon. Standaard Bluetooth heeft ook maar een berijk van 10 meter heh dus heel veel kan iemand er nooit echt mee doen, en je zet het toch uit als je er niet mee bezig bent want anders slurpt het je batterijen in no-time leeg.

Ik denk dat Bluetooth nog wel redelijk lang blijft bestaan, komen eigenlijk alleen maar meer producten die er gebruik van maken :)

En over WiFi, dat is vaak op routers/accespoints een stuk onveiliger dan op je PDA :)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:54
Gebruik waar mogelijk SSL / VPN / etc.

No production networks were harmed during this posting

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

paella schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:06:
Gebruik waar mogelijk SSL / VPN / etc.
Ik denk dat het hier gaat om het kunnen misbruiken van de telefoon via bluetooth

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hmm ik denk dat ik het woord "veilig" in een ongelukkige context heb gebruikt.
"Veilig" wordt in bovenstaande drie reacties geïnterpreteerd als veilig in de zin van bescherming tegen kraken. Als dit ook mijn interpretatie zou zijn, dan zou ik een ander forum-gedeelte hebben gekozen. Ik bedoelde met "veilig" eigenlijk de vraag in hoeverre je aankoop niet na korte tijd al niet meer voldoet aan de algemene standaarden. Bijvoorbeeld: Als je een PDA met bluetooth hebt gekocht voor 400 Euro en een paar maanden later komen alle nieuwe mobiele telefoons met een opvolger, dan heb je ineens veel minder aan die PDA als het noodzakelijk is om een nieuwe telefoon te kopen bijvoorbeeld om GPS-opvolgers te kunnen gebruiken bij je abo.

[ Voor 10% gewijzigd door SvMp op 09-10-2005 23:21 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
In Bluetooth zit nog wel ontwikkeling, en het is na een wat moeizame start toch nog tot een redelijke standaard uitgegroeid. Ik zou er van uit gaan dat de komende 2-4 jaar nog wel compatibele telefoons en andere apparaten worden ontwikkeld. Dus als je dan een nieuwe telefoon zou halen kun je vanaf nu een jaar of 4-7 vooruit. Lijkt me ruim genoeg, tegen die tijd zul je toch wel een nieuwe PDA willen.

801.11b zal met WPA ook nog wel een aantal jaren vooruit kunnen (schat ik,'t ziet er naar uit dat opvogers veelal achterwaarts-compatibel zouden blijven), maar het zou denk ik wel kunnen dat nieuwere beveiligingsprotocollen vereist worden. Of die dan door de PDA hard&software worden ondersteund is de vraag. Maar ook dan gaat het over enkele jaren denk ik.

[ Voor 30% gewijzigd door begintmeta op 10-10-2005 20:38 ]

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
begintmeta schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:41:
In Bluetooth zit nog wel ontwikkeling, en het is na een wat moeizame start toch nog tot een redelijke standaard uitgegroeid. Ik zou er van uit gaan dat de komende 2-4 jaar nog wel compatibele telefoons en andere apparaten worden ontwikkeld. Dus als je dan een nieuwe telefoon zou halen kun je vanaf nu een jaar of 4-7 vooruit. Lijkt me ruim.

801.11b zal met WPA ook nog wel een aantal jaren vooruit kunnen (schat ik)
Inderdaad, zo denk ik er ook over. Ik heb het ook een beetje 'opgegeven' om steeds te wachten op het nieuwste. De ontwikkelingen gaan zo snel op electronisch gebied (en dan met name PC's, PDA's valt nog relatief wel mee). Maargoed als je nú iets nieuws wil moet je het nu ook gewoon kopen, of eventueel wachten op nieuwe modellen maar deze standaarden blijven nog wel een aantal jaren bestaan hoor :)

Om maar ff een voorbeeldje te noemen, infrarood zit ook al _jaren_ op mobile telefoons en pda's enzo :)

[ Voor 7% gewijzigd door sOid op 10-10-2005 12:15 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Voor de extra duidelijkheid een topictitel wijziging
[veilige] -> [toekomstgerichte]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1