[VB6] AlwaysOnTop bij full-screen games?

Pagina: 1
Acties:

• DePhille
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 16:59
Hoi,

Ik ben van plan een x-fire achtig gedoe te maken voor een spel.
Alles werkt goed maar ik krijg mijn status-scherm niet op de voorgrond van het spel (Soldat 1.3).
Het spel loopt in 640*480 en als ik dan op mijn venstertje klik gaat het scherm weer naar standaard en word het spel geminimaliseerd.

Enig idee hoe ik het op de voorgrond krijg en/of hoe ik het spel openlaat?

Grtz , DePhille

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

OpenGL/GLUT: glutFullScreen();

En ik heb geen ervaring met directX, maar vijf seconden in google gaf me dit:
http://www.mvps.org/user32/directxtutorial.html

Wat meer info zou fijn zijn, eventuele errors, etc? Je vraag heeft een nogal hoog "Google, wasda?" (if not, nofi ;) ) gehalte.

Spolap: Interactive webcomic

Verwijderd

wacco schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:49:
OpenGL/GLUT: glutFullScreen();

En ik heb geen ervaring met directX, maar vijf seconden in google gaf me dit:
http://www.mvps.org/user32/directxtutorial.html

Wat meer info zou fijn zijn, eventuele errors, etc? Je vraag heeft een nogal hoog "Google, wasda?" (if not, nofi ;) ) gehalte.
helaas, het antwoord wat je geeft komt in verste verte niet in de buurt van een oplossing.

soldat is een directx game voor zover ik kan zien ; )

normaal gesproken is het zo dat waneer een gdi applicatie de focus krijgt, een fullscreen directx applicatie/game geminimaliseerd word hier zal je dus om heen moeten werken

(*** billgates >:) ik wil multi-focus )
in de directx 7 :P SDK zit een GDI IN FULLSCREEN demotje, maar ik zal is google voor je

zoek! en de hemel gaat voor u open :9

http://www.google.nl/sear...+fullscreen+directx&meta=

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 13:04 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Hoe maak je je game, is dat met dat Soldat 1.3 wat je noemt?

Ik weet niet hoe dat Soldat werkt, maar als het bijvoorbeeld met een DirectX interface werkt, gaat wat jij wilt moeilijk worden.

Ik begrijp namelijk uit je omschrijving dat je 2 forms hebt, één voor je game en één voor je stats? En je gameform wordt fullscreen geïnitialiseerd (met DirectX b.v.?), en daar bovenop wil je je status form weergeven.

Heb ik dat juist?

Dat is moeilijk, zoek even op google op iets als "visual basic display form controls in direct3d" (nogmaals, dat werkt alleen als dat soldat ook echt directx gebruikt).

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 14:41

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SetWindowPos() met HWND_TOPMOST als 2e parameter, of WS_EX_TOPMOST instellen als window extra style.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:02:
helaas, het antwoord wat je geeft komt in verste verte niet in de buurt van een oplossing.

normaal gesproken is het zo dat waneer een gdi applicatie de focus krijgt, een fullscreen directx applicatie/game geminimaliseerd word hier zal je dus om heen moeten werken
Niet? Die pagina weet het volgende te vermelden:
WS_EX_TOPMOST
WS_EX_TOPMOST is a must. Even though you have that supposed full screen exclusive mode access to the display other windows continue to be drawn according to GDI & the window managers rules. This means if, say, taksmanager, or some other "topmost" window (such as ICQ) is visible in the top left of the display these windows will be visible over your application window in fullscreen mode. WS_EX_TOPMOST will ensure that your window is "topmost of the topmost" - avoiding this problem.
WS_POPUP
Allowing your user to drag your "DirectX" fullscreen so users can see the desktop below is unprofessional. WS_POPUP avoids the whole "drag" thing by ensuring that the app window has no caption or sizable border styles (that frankly look ugly in fullscreen apps anyway).
Zelfde info als .oisyn weet te vermelden. :)

Spolap: Interactive webcomic

Verwijderd

wacco schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:39:
[...]

Niet? Die pagina weet het volgende te vermelden:

[...]

Zelfde info als .oisyn weet te vermelden. :)
Neem me niet kwalijk, ik dacht dat je met een opengl link aan kwam zetten,

even iets anders..
is het nu niet zo dat wanneer een component/control van de GDI applicaties de focus krijgt
je directx applicatie geminimized word? :/

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Let wel dat always on top windows wel degelijk focus kunnen verliezen; ze verdwijnen alleen niet achter de app die nu de focus heeft.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DePhille
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 16:59
Ik weet wist dat ik de reactie ging krijgen over Zoek op Google.
Jammer genoeg had ik geen idee waar ik achter moest zoeken mits ik de juiste termen niet kon vinden.

Een verduidelijking: Soldat 1.3 is niet van mij , het is een spel gemaakt door iemand anders: www.soldat.pl en bestaat al langer dan dat ik het ken. Ik wil gewoon een soort statusschermpje rechtsboven of rechtsonder of waar-dan-ook waarin enkele gegevens zoals je 'Kills to Deaths' ratio en 'Kills without Points' in komen te staan. Ook zou ik het daarna verder willen uitbreiden naar iets waar je op kan klikken om bv. de gegevens op te slaan zondar Soldat 1.3 te moeten minimaliseren.

Download desnoods het spel , het is amper 12Mb en het is gratis. ;)

Grtz , DePhille

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
WS_EX_TOPMOST strippen van de windows style flags? Lijkt me voor de hand te liggen als iemand net uitgelegd heeft dat die flag het door jouw gewenste gedrag tegenhoudt.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is het een 3d app (Direct3D) of 2d (DirectDraw)? Indien het eerste wordt het wat problematisch, een game initialiseert d3d gewoon als fullscreen, en de rest gaat vanzelf. Als je daar je eigen zut in wilt laten werken zul je óf de tekenacties moeten hooken en daar je eigen zooi ook in gooien, óf zorgen dat de app d3d initialiseert in windowed mode (door de CreateDevice call te hooken)

Pagina: 1