Hi,
Ik ben al aardig op weg in php en een cms aan het bouwen.
nu krijg ik absoluut dit script niet aan de praat
De server is een IIS 6.0 met PHP 5.0.5 met MySQL 5
En als ik de php file open op die webserver krijg ik netjes een box, maar met deze foutmeldingen
De scripts die de info uit de database moeten halen werken gelukkig super, en handmatig queries draaien op de MySQL server gaat ook goed.
Maar ik krijg dit script niet aan de praat en ik denk dat ik iets over het hoofd zie, kan iemand even kijken.
Ik ben al aardig op weg in php en een cms aan het bouwen.
nu krijg ik absoluut dit script niet aan de praat
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
| <?php /* *************************** MANAGEMENT MODULE *************************** Gemaakt door: Datum : 9-10-2005 Versie : 1.1 */ // laden van de login.php include "login.php"; ?> <? if ($_GET["actie"] == "opslaan") { $sql = mysql_query("SELECT id FROM voorpagina_nieuws ORDER BY id LIMIT 1"); if (mysql_num_rows($sql) > 0) { mysql_query("UPDATE voorpagina_nieuws SET inhoud = '"($_POST["inhoud"])."'"); } else { mysql_query("INSERT INTO voorpagina_nieuws (inhoud) VALUES ('"($_POST["inhoud"])."')"); } $inhoud = ($_POST["inhoud"]); ?> <SCRIPT type="text/javascript" language="javascript"> <!-- alert("De wijzigingen zijn opgeslagen!"); --> </SCRIPT> <? } else { $sql = mysql_query("SELECT inhoud FROM voorpagina_nieuws ORDER BY id LIMIT 1"); while($nieuws = mysql_fetch_array($sql)) { $inhoud = ($nieuws["inhoud"]); } } ?> <CENTER> <FORM ACTION="opslaan" METHOD="post"> <TABLE BORDER=0 CELLSPACING=5 CELLPADDING=0> <TR> <TD ALIGN=left VALIGN=top><TEXTAREA STYLE="width: 100%; height: 30em;" ID="inhoud" NAME="inhoud"><? $inhoud ?></TEXTAREA></TD> </TR> <TR> <? $knop_tekst = "Wijziging opslaan"; ?> <TD ALIGN=left VALIGN=top><INPUT TYPE="submit" NAME="Opslaan" VALUE="Opslaan"></TD> </TR> </TABLE> </FORM> </CENTER> |
De server is een IIS 6.0 met PHP 5.0.5 met MySQL 5
En als ik de php file open op die webserver krijg ik netjes een box, maar met deze foutmeldingen
code:
1
| 0) { mysql_query("UPDATE voorpagina_nieuws SET inhoud = '"($_POST["inhoud"])."'"); } else { mysql_query("INSERT INTO voorpagina_nieuws (inhoud) VALUES ('"($_POST["inhoud"])."')"); } $inhoud = ($_POST["inhoud"]); ?> |
De scripts die de info uit de database moeten halen werken gelukkig super, en handmatig queries draaien op de MySQL server gaat ook goed.
Maar ik krijg dit script niet aan de praat en ik denk dat ik iets over het hoofd zie, kan iemand even kijken.