Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug] Alt-code voor speciale tekens in Reply-venster

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 17:38
Soms staan er "speciale" tekens in een post.
Nu heb ik de laatste tijd al een aantal keer gemerkt dat wanneer je zo'n post quote er iets verkeerd gaat.

In plaats van de tekens krijg ik in mijn Reply-venster namelijk de ALT-code van de tekens te zien...

Dit ben ik op verschillende pc's tegen gekomen (niet de indruk dat het aan mijn systeem ligt dus)

Een voorbeeld:
niet om speciale reden, gewoon de eerste die ik tegenkom

Verwijderd in "Het grote 'kleine mededelingen' topic de..."

Er staat:
Midden in het bos botste de eekhoorn tegen de olifant.
‘Wie van ons keek niet uit?’, vroeg de olifant. Er verscheen een bult op zijn hoofd.
‘Ik zag jou lopen’, zei de eekhoorn.
‘Dan is het mijn schuld’, zei de olifant.
De eekhoorn had een pijnlijke neus, die hij voorzichtig betastte. Zij gingen zitten in het gras onder de eik.
‘Waar ga jij heen?’, vroeg de olifant.
‘Ik weet het niet’, zei de eekhoorn. ‘Ik dacht daar net over na.’
Maar in mijn Reply-venster zie ik:
[quote][norml]Midden in het bos botste de eekhoorn tegen de olifant.
‘Wie van ons keek niet uit?’, vroeg de olifant. Er verscheen een bult op zijn hoofd.
‘Ik zag jou lopen’, zei de eekhoorn.
‘Dan is het mijn schuld’, zei de olifant.
De eekhoorn had een pijnlijke neus, die hij voorzichtig betastte. Zij gingen zitten in het gras onder de eik.
‘Waar ga jij heen?’, vroeg de olifant.
‘Ik weet het niet’, zei de eekhoorn. ‘Ik dacht daar net over na.’[/][/]

De quote staat nu trouwens tussen [norml][norml]-tags[/], want zodra ik mijn bericht verstuur,
klopt alles weer wel. (de browser zal de codes w'schijnlijk weer terugberekenen naar text)

Nu gaat het in dit geval voornamelijk om "quotes" => ' "
Maar ik ben het bij andere posts ook met andere (niet standaard-gebruikte) tekens tegen gekomen...

Lijkt me dat dit niet helemaal correct is ;)

Leeg - Sinds 20180907

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dat zijn de windows 'smart'-quotes; het is normaal dat je die als entities ziet aangezien het geen karakters zijn in de ISO-8859-15 karakterset die we hier gebruiken.

Intentionally left blank

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

crisp schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:18:
Dat zijn de windows 'smart'-quotes; het is normaal dat je die als entities ziet aangezien het geen karakters zijn in de ISO-8859-15 karakterset die we hier gebruiken.
True, maaruh, misschien is het een idee om dat soort veelvoorkomende meuk te converteren voordat we het in de db proppen ? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Waar wil je het dan naartoe converteren? Het zijn geen karakters die in de ISO-8859 karakterset voorkomen, dus je kan het alleen maar als entity opslaan...

Intentionally left blank

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Naar de ISO-8859-15 quotes, dit specifieke geval dan? Dan kan iedereen het zien...

DM!

• Chillz
crisp schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:18:
okay,

maar ik zie ze pas sinds een paar weken staan,
daarvoor zag ik altijd gewoon de karakters die daadwerkelijk bedoeld waren en niet de codes
:?

het gaat volgens mij ook niet alleen om de quotes,
ik heb de laatste tijd ook andere reply's gehad, waarbij ik codes zag, ik kan me alleen niet herinneren of het in die gevallen ook altijd quotes waren die vertaald stonden...
misschien waren het ook wel andere karakters

Leeg - Sinds 20180907

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

crisp schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 21:56:
Waar wil je het dan naartoe converteren? Het zijn geen karakters die in de ISO-8859 karakterset voorkomen, dus je kan het alleen maar als entity opslaan...
Het gaat om 99% van de gevallen om word quotes volgens mij :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit probleem doet zich bij mij ALTIJD voor als ik een document uit een Office-programma paste. Ik doe dat voor faq's en dergelijke wel eens :) Je kan die smart quotes gewoon uitzetten in Word:
tools > autocorrect options > tab 'autoformat as you type' het vinkje uitzetten. Dit is Word 2003 ENU.

Not a bug, an Office feature :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

React escapet ze ten onrechte 2 keer, lijkt me. Dat escapen is allemaal HTML-broncode werk dat je nooit zou moeten zien.

• Chillz
overal heet 't een bug,
Microsoft noemt het een feature :P

Leeg - Sinds 20180907

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 20:14:
React escapet ze ten onrechte 2 keer, lijkt me. Dat escapen is allemaal HTML-broncode werk dat je nooit zou moeten zien.
Nee, het komt al binnen als een entity omdat het geen geldige karakters zijn (browser zet het al om); dit soort character-encoding issues zijn erg lastig als je geen UTF-8 gebruikt of kan gebruiken.
iig levert het tot dusver toch geen overkomelijke problemen op; je ziet welliswaar entities in je quote/edit-scherm, maar na submitten zou dat toch weer een goede post op moeten leveren...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.