Toon posts:

wireless access point zonder adsl-modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik heb net een adsl-router van Belkin met wireless access point gekregen en had deze graag enkel als router gebruikt. Het probleem is dat ik over kabel bij UPC beschik.
Als ik de router tussen men modem en pc installeer komt het internet hier niet meer door.

maw het mac-adres van men pc is geregistreerd bij upc en chello laat maar 1 mac-adres toe, en daardoor herkent hij men router natuurlijk niet en laat geen internet meer door. Heel sucky allemaal.

Het enige dat ik zou willen is een wireless access point voor men pocket pc, wat me met deze belkinrouter/adslmodem toch mogelijk zou moeten lijken.

Hopelijk is men enige mogelijkheid niet deze :
- macadres pc veranderen naar macadres router
- router installen
- modem resetten
-opnieuw registeren bij chello

en dan nog ben ik niet zeker dat dit ooit zal werken

Daarvoor enige hulp van men mede-tweakers graag ;)

thx in advance

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
je kunt die belkin alleen gebruiken als AP en niet als router icm met je kabel.. Wat je dus kunt doen is een extra netwerkkaartje in je pc gooien en daar die belkin aan, of je moet een router tussen je pc en modem zetten en daar je pc + belkin op aansluiten. Tenzij je belkin een extra WAN poort heeft, maar denk het haast niet

edit: hmm ik kan nu niet helemaal uit de post opmaken of het een adsl modem/router combi is

[ Voor 28% gewijzigd door DeoDupke op 09-10-2005 18:45 ]

No worries m8

Verwijderd

Wat suf dat Chello maar 1 mac-adres toelaat. Kun je geen contact met ze opnemen zodat ze daar het mac-adres kunnen wijzigen?

Verwijderd

Topicstarter
DeoDupke schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:42:
je kunt die belkin alleen gebruiken als AP en niet als router icm met je kabel.. Wat je dus kunt doen is een extra netwerkkaartje in je pc gooien en daar die belkin aan, of je moet een router tussen je pc en modem zetten en daar je pc + belkin op aansluiten. Tenzij je belkin een extra WAN poort heeft, maar denk het haast niet

eit: hmm ik kan nu niet helemaal uit de post opmaken of het een adsl modem/router combi is
is idd een adsl-modem/router combi

met 4 lan-poorten en 1 adsl aansluiting

edit : linkje belkin router/adsl

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 18:48 ]

• DeoDupke
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:46:
[...]

is idd een adsl-modem/router combi

met 4 lan-poorten en 1 adsl aansluiting
dan denk ik niet dat het gaat lukken om hem als kabelrouter te gebruiken. Zoals ik al zei kun je hem dus wel als AP gebruiken, maar dan moet je of een kabelrouter hebben of een extra netwerkkaart in je pc duwen

No worries m8

Verwijderd

Topicstarter
Als ik gewoon op internet kan via wifi met men ppc ben ik al blij, dat is alles dat ik probeer te bereiken met dit belkin-speeltje.

• DeoDupke
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:50:
Als ik gewoon op internet kan via wifi met men ppc ben ik al blij, dat is alles dat ik probeer te bereiken met dit belkin-speeltje.
ja, maar dan moet er 'iemand' het internet delen. Omdat die belkin dus geen WAN poort heeft maar alleen een ingang voor een ADSL lijn zal hij dat niet kunnen gaan doen. Dus of extra router of je eigen pc met een extra netwerkkaartje ( die dan naar de wireless gaat )

No worries m8

Verwijderd

Topicstarter
DeoDupke schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:53:
[...]

ja, maar dan moet er 'iemand' het internet delen. Omdat die belkin dus geen WAN poort heeft maar alleen een ingang voor een ADSL lijn zal hij dat niet kunnen gaan doen. Dus of extra router of je eigen pc met een extra netwerkkaartje ( die dan naar de wireless gaat )
Er zit wel een klein stukje kabel bij met een "convertor" zodat ik een ethernet kabel in dat kleine adsl-modemgaatje kan proppen.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-04 08:04

BHQ

Als je AP ook een ADSL modem heeft: kwestie van de DHCP uitzetten als je wireless hebt ingesteld.
Als het een gewone roter met AP is: je MAC-adres van je 'chello-netwerkkaart' zou je dan in je router kunnen invullen. Dan wordt er alsnog gewoon verbinding gemaakt en je router handelt de rest af :)

-edit- een convertertje? strange ;) maar die zul je niet kunnen gebruiken denk ik zo. Dan moet er idd. iets in je netwerk het internet delen. Dit kan bijv. door ICS en een 2e netwerkkaart.

[ Voor 26% gewijzigd door BHQ op 09-10-2005 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yapser schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:05:
Als je AP ook een ADSL modem heeft: kwestie van de DHCP uitzetten als je wireless hebt ingesteld.
Als het een gewone roter met AP is: je MAC-adres van je 'chello-netwerkkaart' zou je dan in je router kunnen invullen. Dan wordt er alsnog gewoon verbinding gemaakt en je router handelt de rest af :)
Denk niet dat het mac-adres van deze Belkin kan veranderd worden...(i think)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:59:
Er zit wel een klein stukje kabel bij met een "convertor" zodat ik een ethernet kabel in dat kleine adsl-modemgaatje kan proppen.
Niet doen.

'T is een DSL modempoort, geen ethernetpoort.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1