Zalman koeler zit losjes.

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Ik heb mijn nieuwe systeem aangeschaft:
3500+ s939 met een zalman koeler.. alles bevestigd, alleen die koeler kan een beetje bewegen... maar hij kan niet verder vast met de schroeven. Ik durf de pc nog niet aan te zetten. Straks verneukt die koeler het.

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Kan het heatsink iets draaien of kantelen ?
Om welke koeler gaat het ?

Volgens mij kan mijn Zalman CNPS7000b Al-Cu ook heel iets draaien. Kantelen kan 'ie niet en hij maakt prima contact.
Overigens heb jij een AMD Athlon 64 3500+ met een heatspreader. Die brand dus niet zomaar door ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Hij zit wel gewoon boven de heatsink? En hoe los zit hij? Zalman's zijn wel goed, als hij niet gaat draaien als je hem aandoet pc gauw weer uitzetten :).

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Ja het is dat koper.... toen ik mijn kabels aan het vastmaken was viel het me dus op dat dat ding soms een beetje omhoog ging aan de rechterkant, maar ik weet niet of dat alleen dat koperen ding is of ook waar het ding contact maakt met de processor? Het is zo'n grote koeler ik kan dat niet goed zien :P

[ Voor 6% gewijzigd door poepkop op 09-10-2005 18:50 ]

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 19:27

Just_I

What did you just say?

Heb je de koeler op deze manier geïnstaleerd (uitgaande dat het de 7x00 series is)?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-05 13:02
Hij slaat toch automatisch uit als de processor extreem heet wordt?
Dan zou je het gewoon kunnen proberen :/ tog?

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
De Zalman koeler kan iets draaien als je hem goed bevestigd hebt. Dit is normaal en geeft geen problemen. Problematisch wordt het wel als je hem kunt kantelen, aangezien hij dat geen goed contact meer maakt met de core/heatspreader.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Als ik het zo lees heb je de zwarte omranding er niet afgehaald en daar je koelblok opgeschroefd?? Neem me niet kwalijk anders, maar als dat wel zo is dan moet je deze eraf zien te krijgen!

Vervolgens plaats je aan de onderkant het bracket wat bij je Zalman koeler zat en gebruik je de 2 koperen 'schroeven' door deze door het moederbord te schroeven. Vervolgens kun je hierop de koeler zelf vastschroeven :)

[ Voor 3% gewijzigd door objectief2 op 10-10-2005 13:55 ]

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 11:05
objectief2 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:54:
Als ik het zo lees heb je de zwarte omranding er niet afgehaald en daar je koelblok opgeschroefd?? Neem me niet kwalijk anders, maar als dat wel zo is dan moet je deze eraf zien te krijgen!

Vervolgens plaats je aan de onderkant het bracket wat bij je Zalman koeler zat en gebruik je de 2 koperen 'schroeven' door deze door het moederbord te schroeven. Vervolgens kun je hierop de koeler zelf vastschroeven :)
Ik denk inderdaad ook dat hij dat niet heeft gedaan. Ik deed het eerst ook niet bij mijn Asus A8n-SLI, maar dat mondde toch uit in een flink gewankel en totaal geen contact met de processor.
Eerst de zwarte omranding eraf halen dus, zoals objectief2 ook al zei...

Specs

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:05
Ik heb dit probleem ook met mijn 7000b alcu op socket A... Het moet haast wel een designfoutje zijn, ik zat er al aan te denken een fractie van die alu voetjes af te schuren. (ach ja, vroeger schuurde ik zelfs de processor :) )

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

poepkop, je bent toch vaak zat gewezen op de minimale eisen mbt zelfwerkzaamheid en nadenkwerk op dit forum, toch blijf je ze negeren. Zo gaat dat echt niet hoor :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.