Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik heb een vraag over wat je als j2ee developer (met mijn ervaring/kennis) ongeveer per maand kan vragen.

Kennis:
  • Java (.net een beetje)
  • Patterns - ben ik intussen ook wel vrij gevorderd in (op het forum sta ik denk ik wel bekend als redelijke pattern gek).
  • Architectuur - ik probeer me met veel aspecten van software architectuur bezig te houden. Op dit moment gaat mijn interesse vooral uit naar message georienteerde systemen (webservices, soa`s, jms etc, channels).
  • Spring - ben ik actief bij betrokken. Straks komt het 1e onderdeel van mij in Spring (integratie voor scheduling) maar zullen in de toekomst wellicht meer worden. Ik ben vertoef ook veel op het forum omdat het helpt mijn kennis goed op orde te krijgen (en omdat er veel interessante/gecompliceerde vragen worden gesteld. dus ook beetje uitdaging). Ik beschouw mezelf als een gevorderde Spring-liefhebber.
  • Hibernate
  • Applicatie servers: Tomcat,JBoss en verder nog een hele zwik met andere libraries die ik hier niet allemaal ga noemen.
  • concurrency problematiek - Ik kom erg vaak in aanraking met allerlei concurrency problematiek (voornamelijk serverside) en ben hier in tussen ook goed in thuis.
  • Zoek problematiek: searchengines, crawlers, semantische netwerken etc.
  • Andere AI gerelateerde problematiek: expertsystemen, rule engines, prolog, etc.
Ervaring:
  • 4 jaar op de Rijks Universiteit Groningen : expertsystemen/ruleengines/prolog compilers ontwikkeld in Java.
  • dik 1 jaar bij het bedrijf waar ik nu werk (vooral J2EE gerelateerde oplossingen).
Verder ben ik nog bezig met een aantal opensource producten die een vaste basis vormen van de meeste zoekoplossingen die bij ons gemaakt worden. Oa:
  • channels - de basis message gerelateerde oplossingen.
  • concurrency - aanvulling op de concurrency library van Java 5 (hier zitten nog wat gaten in).
  • springgoodies - Handige classes voor Spring
Mijn taken:
  • in overleg de architectuur van applicaties opzetten.
  • technieken kiezen.
  • opzetten van projecten (scripts, cvs) zodat mensen ermee aan de slag kunnen.
  • onderzoek (expertsystemen, searchengines etc).
  • standaard developwerk (dus kloppen/testen etc).
  • technisch houvast vormen (vooral mbt ontwerp/spring) zodat anderen niet in het diepe vallen.
Verder zorg ik ervoor dat het bedrijf genoeg kennis in huis heeft om een breed scale van problemen aan te kunnen. Ik ben oa verantwoordelijk voor het realiseren (dus zowel ontwerp, bouw, testen) van allerlei zoekoplossingen (ik doe al het ontwikkelwerk hiervan aangezien niemand anders thuis is in de materie). Ik zorg er voor dat we problemen op kunnen lossen die we voorheen niet opgelost konden worden en hierdoor kunnen we een hele nieuwe groep van klanten bedienen. En zorg ervoor dat in de (bestaande) techniek wijzigingen worden doorgevoerd waar nodig.

Leeftijd: 15 oktober word ik 30.

Regio: Noorden van het land.

omvang bedrijf: 7 man.

Opleiding:
niet afgeronde HBO Informatica opleiding: laatste jaar mist. Wil ik nog steeds in de avondopleiding afronden (zit me namelijk niet lekker).

Verder ben ik autodidact:
Ik probeer zo veel mogelijk te lezen. Een gedeelte direct toepasbaar (meer kennis opdoen om problemen die spelen beter op te kunnen lossen) en een gedeelte voor een algemeen inzicht. Sao`s bv, passen we nog niet toe, maar in de toekomst zullen we zeker die kant op gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 09-10-2005 18:31 ]

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Het is niet gemakkelijk om hier gewoon een cijfer op te plakken, aangezien het salaris ook vaak regio/sector gebonden is. De grote van het bedrijf speelt natuurlijk ook mee.

Naargelang jouw 'specs', denk ik dat het volgende salaris niet overdreven zou zijn:
* 3000 - 3500 euro bruto p.m.
* bedrijfswagen
* maaltijdcheques, netto vergoeding, ...

Een startend j2ee/java developer, zie ik meestal aan een salaris van 1800 (hbo) en 2000 euro bruto (uni) beginnen.

[ Voor 4% gewijzigd door -FoX- op 10-10-2005 10:27 ]

• The Eagle
  • Laatst online: 10:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op de site van intermediars staat gewoon een salariskompas...net zo makkelijk :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:56
The_Eagle schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:45:
Op de site van intermediars staat gewoon een salariskompas...net zo makkelijk :Y)
Alleen jammer dat de resultaten compleet random lijken :/

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wat ik lees:
- bijna 30 jaar oud
- HBO denk en werkniveau
- 5 jaar relevante werkervaring
- technische houvast voor anderen

Een ruwe schatting: 2500 t/m 3000. En misschien zelfs meer, als het bedrijf door jou substantieel meer winst maakt. Daarnaast moet je rekening houden met wat je nu verdient.

Verschillen groter dan 10% - 15% zijn meestal niet haalbaar.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als ik het een beetje vergelijk met mij (ook werkzaam in/vanuit Groningen) is een kaal salaris (dus zonder tegemoetkoming in pensioen en ziektekosten en auto) van 3000 absoluut niet onredelijk.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Alarmnummer
Bedankt voor alle replies.

Ik heb zelf even op wat salaris wijzers lopen kijken en persoonlijk vind ik de salarissen die daar uit komen wel heel erg hoog. Dus vandaar dat ik liever rond vraag bij mensen die er zelf meer mee te maken hebben.
Lethalis schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:57:
Hoe bedoel je dit?

[ Voor 33% gewijzigd door Alarmnummer op 10-10-2005 20:54 ]

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Met afgeronde HBO, 5 jaar bedrijfservaring en in de randstad zou ik zeggen 3000 + auto.
Correctie voor deze punten vind ik lastig te schatten, de ene werkgever hecht er meer waarde aan dan de andere.
Een schot voor de boeg dan maar: 2400 + auto.

Who is John Galt?

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Lethalis schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 11:57:
10% - 15% meer dan je huidige salaris.

Er zijn wel eens managers bij die eerst eens polsen naar je huidige salaris en daar dan systematisch een 10% à 15% bijtellen om je nieuwe salaris te bekomen.

Verder is het langs jouw kant niet onredelijk om daar niet rechtstreeks op te antwoorden. In de aard van "Is nu niet terzake, aangezien ik elders voor 2800 euro aan de slag kan" of "Dat doet er eigenlijk niet toe, aangezien mijn verwachting tussen de A en B ligt".

Verwijderd

wat vind je zelf dat je waard bent? wil je een zo hoog mogelijk bruto salaris of liever wat minder salaris maar dan een lease auto erbij?

wat is de reden dat je dit topic opent? binnenkort contract onderhandelingen? Je kunt je werkgever natuurlijk ook een voorstel laten doen of even met collega's bespreken. Ik neem aan dat je precies weet wat iedereen verdiend in een bedrijf met 7 man personeel?

ik ken de markt in jouw vakgebied niet, maar HBO informatica+ 5jr relevante ervaring is denk ik 2800 bruto p/m.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:15:
wat vind je zelf dat je waard bent? wil je een zo hoog mogelijk bruto salaris of liever wat minder salaris maar dan een lease auto erbij?

wat is de reden dat je dit topic opent? binnenkort contract onderhandelingen? Je kunt je werkgever natuurlijk ook een voorstel laten doen of even met collega's bespreken. Ik neem aan dat je precies weet wat iedereen verdiend in een bedrijf met 7 man personeel?

ik ken de markt in jouw vakgebied niet, maar HBO informatica+ 5jr relevante ervaring is denk ik 2800 bruto p/m.
Dat is nogal weinig hoor :) Alhoewel codekloppers nou niet bepaald super veel betaald krijgen atm, heeft hij wel wat meer taken dan alleen codeklopper. Om een vergelijking te geven, binnen de financiële sector krijg je als beheerder met +/- 2 jaar werkervaring ong. 2600 euro bruto. Dus met 5 jaar werkervaring zou je ook als codeklopper meer moeten kunnen krijgen dan die 2800 bruto ;)

edit:
Een leaseauto krijg je tegenwoordig meestal alleen nog als het voor je werk nodig is. Als je dat er uit wil onderhandelen dan zou je wel eens behoorlijk wat salaris moeten inleveren :)

[ Voor 10% gewijzigd door Zwerver op 11-10-2005 12:33 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Alarmnummer
Status update:

Vanaf 15 januari werk ik voor 'het' Spring bedrijf van Nederland: JTeam :) En met salaris zit ik nu weer aardig marktconform. Verder goeie doorgroeimogelijkheden en goed toekomstperspectief. Dus Alarmnummer is erg in zijn nopjes 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Alarmnummer op 09-11-2005 16:59 ]

• NDF82
  • Laatst online: 21-11 12:38

NDF82

Doomed Space Marine

En wat is marktconform voor iemand met jouw cv?

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 15:59

Gerco

Professional Newbie

Feli :)

Overigens was mijn baas niet zo te porren voor je suggestie om je voor €200 p/u in te huren >:) Dat kan hij niet betalen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Alarmnummer
Dank u :)
Overigens was mijn baas niet zo te porren voor je suggestie om je voor €200 p/u in te huren >:) Dat kan hij niet betalen.
Ik wist niet dat ik intussen al zo duur was :)
Pagina: 1