Ik heb een vraag over wat je als j2ee developer (met mijn ervaring/kennis) ongeveer per maand kan vragen.
Kennis:
Leeftijd: 15 oktober word ik 30.
Regio: Noorden van het land.
omvang bedrijf: 7 man.
Opleiding:
niet afgeronde HBO Informatica opleiding: laatste jaar mist. Wil ik nog steeds in de avondopleiding afronden (zit me namelijk niet lekker).
Verder ben ik autodidact:
Ik probeer zo veel mogelijk te lezen. Een gedeelte direct toepasbaar (meer kennis opdoen om problemen die spelen beter op te kunnen lossen) en een gedeelte voor een algemeen inzicht. Sao`s bv, passen we nog niet toe, maar in de toekomst zullen we zeker die kant op gaan.
Kennis:
- Java (.net een beetje)
- Patterns - ben ik intussen ook wel vrij gevorderd in (op het forum sta ik denk ik wel bekend als redelijke pattern gek).
- Architectuur - ik probeer me met veel aspecten van software architectuur bezig te houden. Op dit moment gaat mijn interesse vooral uit naar message georienteerde systemen (webservices, soa`s, jms etc, channels).
- Spring - ben ik actief bij betrokken. Straks komt het 1e onderdeel van mij in Spring (integratie voor scheduling) maar zullen in de toekomst wellicht meer worden. Ik ben vertoef ook veel op het forum omdat het helpt mijn kennis goed op orde te krijgen (en omdat er veel interessante/gecompliceerde vragen worden gesteld. dus ook beetje uitdaging). Ik beschouw mezelf als een gevorderde Spring-liefhebber.
- Hibernate
- Applicatie servers: Tomcat,JBoss en verder nog een hele zwik met andere libraries die ik hier niet allemaal ga noemen.
- concurrency problematiek - Ik kom erg vaak in aanraking met allerlei concurrency problematiek (voornamelijk serverside) en ben hier in tussen ook goed in thuis.
- Zoek problematiek: searchengines, crawlers, semantische netwerken etc.
- Andere AI gerelateerde problematiek: expertsystemen, rule engines, prolog, etc.
- 4 jaar op de Rijks Universiteit Groningen : expertsystemen/ruleengines/prolog compilers ontwikkeld in Java.
- dik 1 jaar bij het bedrijf waar ik nu werk (vooral J2EE gerelateerde oplossingen).
- channels - de basis message gerelateerde oplossingen.
- concurrency - aanvulling op de concurrency library van Java 5 (hier zitten nog wat gaten in).
- springgoodies - Handige classes voor Spring
- in overleg de architectuur van applicaties opzetten.
- technieken kiezen.
- opzetten van projecten (scripts, cvs) zodat mensen ermee aan de slag kunnen.
- onderzoek (expertsystemen, searchengines etc).
- standaard developwerk (dus kloppen/testen etc).
- technisch houvast vormen (vooral mbt ontwerp/spring) zodat anderen niet in het diepe vallen.
Leeftijd: 15 oktober word ik 30.
Regio: Noorden van het land.
omvang bedrijf: 7 man.
Opleiding:
niet afgeronde HBO Informatica opleiding: laatste jaar mist. Wil ik nog steeds in de avondopleiding afronden (zit me namelijk niet lekker).
Verder ben ik autodidact:
Ik probeer zo veel mogelijk te lezen. Een gedeelte direct toepasbaar (meer kennis opdoen om problemen die spelen beter op te kunnen lossen) en een gedeelte voor een algemeen inzicht. Sao`s bv, passen we nog niet toe, maar in de toekomst zullen we zeker die kant op gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 09-10-2005 18:31 ]