[9800PRO] Problemen met S-Video

Pagina: 1
Acties:

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:17
Hallo,

Ik heb een probleem met m'n mainboard gehad, welke is verholpen door deze te vervangen.
Nu het systeem weer up 'n running is, heb ik een paar vreemde problemen met Windows / m'n ATi kaart.

Zodra ik de S-VHS inplug en "Dit bureaublad uitbreiden" zeg, dan freeze'd mijn computer en gebeurt er niets meer, alleen een harde reset helpt dan.

Zodra dat gedaan is zie ik de BIOSinfo op m'n TV (erg onhandig, maar goed), het Windows-logo én schijfcontrole.. Hierna zijn beide schermen helemaal zwart..

Het systeem boot pas zodra die s-VHS eruit is..

Toch wil ik die s-VHS gebruiken, hij heeft gewoon gewerkt voordat het mobo vervangen werd..

Wie o wie kan mij verder helpen? Tnx

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

S-VHS is een videobandstandaard, dus lijkt me sterk dat je S-VHS in je kaart plugt 8)7

Je bedoelt allicht een S-Video connector...

Misschien zou het nuttig zijn om te melden wat je met de TV wilt doen - je bureaublad uitbreiden betekent dat je het naast je gewone monitor wilt leggen. Dat gaat allicht ivm refresh rate en resolutie issues niet goed.

Geef trouwens eens volledige hardware en software (driverversies!) specs :o

Oslik blyat! Oslik!

• Sypher
Hmm slechte gewoonte het steeds S-VHS te noemen... VHS = Video, dus ach ...
Ik bedoelde inderdaad S-Video, zo'n composite plug (als ik me niet vergis)

Ik heb hem voor de problemen gebruikt om films e.d van m'n pc op m'n tv te kijken, zonder daar steeds m'n laptop daarvoor te pakken.... Het heeft prima gewerkt, zodra ik een film/programma ging kijken was het een kwestie van het venster verslepen naar de TV en kijken maar..

Nu gaat het inpluggen niet, en bij booten blijven ze allebei zwart, heel vreemd..

De kabel is prima, heb hem gisteren gebruikt aan m'n laptop (ivm de 2 meter kabel, déze kabel gebruikt, omdat hij er tenslotte al lag)...

Hardware staat in m'n sig. De Radeon is een Sapphire ATi Radeon 9800 PRO 128 MB met Samsung geheugen.

Ik gebruik DIrectX 9.0c en draai de Catalyst 5.9 drivers onder Windows XP SP2 met vrijwel alle (security) fixes.

(weet niet of het relevant is, of enigzijnds related met mijn probleem maar Battlefield2 crashte m'n hele systeem...)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 22:07

_Arthur

blub

netvisions schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:18:
Ik heb een probleem met m'n mainboard gehad, welke is verholpen door deze te vervangen.
Is het het zelfde type/merk/revision mainboard als dat je eerst had?

• Sypher
Zelfde model (ASUS P4P800-E Deluxe), maar hij is nieuwer, en ook nieuwer qua BIOS..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op welke uitgang heb je je monitor aangesloten? De s-video zit namelijk gecombineerd met de DVI-uitgang...dat verklaart dan waarom je meteen op je TV het bios-scherm ziet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sypher
The_Eagle schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 12:35:
Op welke uitgang heb je je monitor aangesloten? De s-video zit namelijk gecombineerd met de DVI-uitgang...dat verklaart dan waarom je meteen op je TV het bios-scherm ziet.
De monitor hangt aan de VGA-poort :)
Het vreemde vind ik dat je niet aan kan geven of hij DVI+Svideo of VGA moet gebruiken als primary...

Vrees dat ik dus aan een VGA<>DVI converter moet gaan denken? ;)

Maar eerst maar ff het probleem op zien te lossen, ik heb iig geen flauw idee meer

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik vind het bijzonder dubieus dat je nu weer freezes e.d. krijgt.... ik weet niet meer uit het voorgaande topic hoe het met je PSU zat maar ik zou toch eens een stevigere/merk proberen.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een R9800Pro. Ik heb er twee monitoren en een tv aanhangen aan ik kan zonder problemen iedere combinatie van schermen maken (behalve drie apparaten gelijktijdig natuurlijk). De tv-out lijkt mij dus niet gecombineerd met de DVI poort :)

Dit lijkt mij eerder een driver probleem. Vroeger in het Win9x tijdperk was altijd duidelijk te zien hoe windows ging stressen als je iets met je moederbord deed. Zo'n beetje elk apparaat werd opnieuw gedetecteerd en de drivers werden geinstalleerd. Resulterend in dubbele drivers in het systeem die vaak voor problemen zorgen. Windows 2000 en XP hebben hier nog steeds totop zekere hoogte last van zoals je vaak kunt zien door "LAN verbinding #2" terwijl je je bak niet eens opengeschroeft hebt :?.

Kortom ik zou eens proberen zo'n drivercleaner eroverheen te halen en vervolgens je driver opnieuw te installeren. Of natuurlijk je gehele windows opnieuw installeren. (Mits je dit nog niet gedaan hebt tenminste ;))

• Sypher
Nog bedankt voor deze 2 reacties, ik had er geen meer verwacht (topics bloeden vaak dood helaas)..

Ik heb nog even gekeken hoe het zat met de voeding. Omdat de 9800PRO extra stroom nodig heeft zit er een extra molex-aansluiting op. Ik had een vermoeden dat deze bijv gekoppeld was aan een HDD en aan de VGAkaart, dit was niet het geval. Er hangt alleen een DVD-RW en een DVD-ROM aan, zoals het vroeger ook was...

Ik moest van een kennis iets uitzetten in het bios, iets over IRQ toewijzing voor PCI (mja, PCI..) kaarten... Sinds ik dat heb gedaan knalt m'n beeld er niet uit (monitor ging in power safe mode, zonder "no signal" melding oid), maar nu freezen de games (iig BF2, rest niet getest...) dus...

Ik heb bij apparaatbeheer de R9800 verwijderd, gereboot, nieuwste ATi drivers + controlpanel geinstalleerd en weer gereboot.. Hij vond een Plug & Play monitor, en de kaart welke hij heeft geinstalleerd.. DXdiag werkte prima, alle testjes verliepen keurig..

Maar waar ik nu (weer / nog) over struikel: Zodra ik bij Beeldscherm -> Instellingen een vinkje zet bij de 2e uitgang "Het Windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor" vraagt hij of ik dit toe wil passen. Na "JA" te zeggen, haalt hij het vinkje alsnog weg! Dingen als resolutie, kleuren etc wijzigen pakt hij wel...

Ik vrees toch dat ik een "last resort recover" moet doen: Format C: en een verse Windows erop gooien, al kost dat flink veel werk.. Dit is geen doen natuurlijk...

En toch blijf ik m'n vraagtekens zetten over waarom Windows dat vinkje weghaalt en geen foutmelding oid geeft... Als hij nou gewoon zei van "Probleem met 2e aansluiting OID" dan was het duidelijk geweest...

Iemand een idee?

• Sypher
Klein schopje?
Pagina: 1