Toon posts:

Bedenk een toepassing voor dit bordje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg dit van een kennis van mij omdat die wist dat ik redelijk handig was met computers maar wat ik ermee moet?!

het gaat om een ISA-1260 VIA Eden LP CPU Card with VGA/Sound/LAN
Afbeeldingslocatie: http://www.protech-ipc.com/ipc/img/product/small/prox_1260.jpg

volgens mij werkt het dus alleen met een isa aansluiting maar het lijkt mij een redelijk nieuw bordje B)
>> Systems
Hardware Monitor Voltage, CPU temp. & cooling fan
CPU Type VIA Eden processor
CPU Frequency 400/733MHz
Chipset VIA VT8606 + VT82C686B
DRAM 1 x 144-pin SO-DIMM, support PC100/133 SDRAM up to 512MB
BIOS Phoenix-Award PnP BIOS, with VGA BIOS
Watchdog 16 level Watchdog timer selectable w/Reset/NMI
Power Supply Support AT/ATX power
Power Requirement +5V, +12V
Power Consumption +5V: 2.10A/+12V: 0.08A (VIA Eden 400MHz)
Dimension 185mm x 122mm (7.28"x 4.8")
Graphics Built-in VIA 8606, share system memory, support CRT, TTL & LVDS
LCD Interface 18/24-bit TTL, 18/36-bit LVDS

>> I/O Ports
IDE Interface 1 x 40-pin IDE (UDMA 33/66/100)
SSD 32-pin socket supports DOC up to 288MB
FDD Interface 1
Bus Interface PC104
Serial Port 2 x COM ports, COM1 for RS232, COM2 for RS232/422/485
( for 16550 compatible type of UART)
Parallel Port 1 x parallel (SPP/EPP/ECP)
IrDA 1 (SIR)
Keyboard Mini DIN connector or external connector
Mouse Mini DIN connector (selectable w/ KB) or Y-cable
LAN Realtek RTL8100BL (10/100 Mbps),support Wake-on-LAN with ATX power
Audio AC '97 Codec, Realtek ALC202A with Line-in/Line-out/MIC
USB 2 x USB 1.1

>> Environment
Temperature Operation temperature 0°~60°C(32°~140°F), Storage temperature -40°~85°C(-40°~185°F)
Humidity 20~90%

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 18:06 ]

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-05 10:24

Gwannoes

Solderen moet je leren

Euhm, volgens mij moet je deze kaarten in een speciaal soort moederboard steken. In feite alleen een print die de zogenaamde "ISA" (want dat is het volgens mij niet) connector verbind met nog meer van zulke borden.
Clustertje bouwen dus :)

Heb je geen grotere pics btw?

[ Voor 9% gewijzigd door Gwannoes op 09-10-2005 18:12 ]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het lijkt me dat dit bordje een computer opzich is maar alleen een ISA slot nodig heeft voor de stroomvoorziening. Probeer het eens in een (oude) computer te steken en sluit de monitor aan op de VGA out van het bordje.
Niet dus, er is een stroomaansluiting op het bordje aanwezig.

[ Voor 14% gewijzigd door Admiral Freebee op 09-10-2005 18:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gwannoes schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:11:
Euhm, volgens mij moet je deze kaarten in een speciaal soort moederboard steken. In feite alleen een print die de zogenaamde "ISA" (want dat is het volgens mij niet) connector verbind met nog meer van zulke borden.
Clustertje bouwen dus :)

Heb je geen grotere pics btw?
camera niet bij de hand maar die houd je tegoed van mij

maar dit bordje is niet interessant voor de tweaker?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 18:19 ]

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-05 10:24

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:16:
[...]

camera niet bij de hand maar die houd je tegoed van mij

maar dit bordje is niet interessant voor de tweaker?
Juist wel! Zie hem aan de praat te krijgen zonder zo'n mainboard! Is misschien niet eens zo moeilijk. Zit er een ATX-powerconnector op? Dan zou ik zeggen: Aansluiten en kijken of hij boot! Evt. oude HD er aan hangen, en Windows/Linux/Whatever er op zetten!

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof dat het werkt met een at voeding en er moet so-dimm in ik zal het bordje morgen ff mee naar alternate nemen kijken wat zij voor mij kunnen betekenen misschien leuk als carputer

dit haal ik uit de specs

maar het is geen atx connector zoals ik die ken iig
het betreft 2 rijen van 5 pins als voeding.. AT misschien??

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 18:27 ]

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-05 01:18

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

toepassing:

aangezien hij alleen 5 en 12 volt (+) nodig heeft (connector linksonder), en onboard sound: de ideale carputer!

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:08
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:26:
dit haal ik uit de specs

Meeste ATX voedingen (oudere dan) hebben volgens mij wel een AT kabel erbij aan :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
als je naar de foto kijkt in de openingspost zie je een witte connector linksonder zitten daar moet de voeding in. het is iig geen atx

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:26:
Dat is inderdaad een AT aansluiting. Je gebruikt twee stekkers die met de zwarte draden naar elkaar toe moeten aangesloten worden.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:07
Hier kun je een manual vinden van dit bordje: http://www.semicom.co.uk/...catid=113&parent=category

Daar is ook een pinout te vinden van de Power Connector, het is wel een soort ATX.

@Admiral Freebee: het uiterlijk van die connector is meer ATX hoor, geen AT :).

Een andere vraag, waar zit eigenlijk de aansluiting voor de SO-DIMM? Ik kan hem zo niet vinden op de voorkant van het bordje. Zit die toevallig op de achterkant?

[ Voor 39% gewijzigd door Jaap-Jan op 09-10-2005 19:27 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
ja de achterkant idd dat klopt

maar ik zie idd dat eraan gerefereerd wordt als atx moet ik dan een atx connector gaan verknippen?

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

fijn spul om een mooie router/firewall van te bouwen. :Y)

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

Topicstarter
het is nog maar de vraag of het werkt zonder isa slot en alleen op de voeding ?!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:19
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:44:
het is nog maar de vraag of het werkt zonder isa slot en alleen op de voeding ?!
Tja, 't blijft tweakers.net he? Uitproberen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Yorixz schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:49:
[...]

Tja, 't blijft tweakers.net he? Uitproberen :Y)
>:) :+

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 22:54
Het is een EPCI aansluiting! geen ISA, en als je er niks mee kan doen, dan weet ik nog wel een doel! ik zoek nog zoiets!

• Jaap-Jan
Dat bordje is bedoeld om te gebruiken in industriële systemen, maar volgens mij is dat ISA- slot bedoeld om signalen door te geven aan andere systemen, maar het zou ook wel stand-alone moeten kunnen functioneren.

De mooiste oplossing zou zijn dat je een 10-pin ATX connector vindt. 20-pins connectors zijn sowieso wel te vinden en dan kun je een verloopje solderen van 20-pinnen naar 10-pinnen, wat mijns inziens de netste oplossing is.

@timcooijmans: Volgens mij zit je daar toch echt naast, ik kan niets vinden over EPCI in de datasheet en ook verder op internet levert '"isa-1260" EPCI' niets op. Volgens mij is het wel degelijk een gewone ISA- aansluiting.

[ Voor 24% gewijzigd door Jaap-Jan op 09-10-2005 20:31 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

"Half-size SBCs come with ISA only or with a PISA edge connector. PISA, or half-size PCI/ISA, combines both ISA and PCI signals in a single edge connector. ISA backplanes or PISA backplanes allow addition of both ISA and PCI add-on cards. Half-size SBC are mostly applied in compact and rugged enclosure, suited for on the factory floor standalone controller or other applications in harsh environments."

die connector is voor addon-cards. ding moet standalone gewoon werken.

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

timcooijmans schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:52:
Het is een EPCI aansluiting! geen ISA, en als je er niks mee kan doen, dan weet ik nog wel een doel! ik zoek nog zoiets!
Vooral eerst aan jezelf denken. Leg anders eerst even uit wat dat is en wat daar mogelijk mee is...

• Jaap-Jan
iH8 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:03:
"Half-size SBCs come with ISA only or with a PISA edge connector. PISA, or half-size PCI/ISA, combines both ISA and PCI signals in a single edge connector. ISA backplanes or PISA backplanes allow addition of both ISA and PCI add-on cards. Half-size SBC are mostly applied in compact and rugged enclosure, suited for on the factory floor standalone controller or other applications in harsh environments."

die connector is voor addon-cards. ding moet standalone gewoon werken.
Vergis je niet, dat bordje heeft geen ISA- backplane, maar een connector om in een ISA- backplane gezet te worden. Het bordje zelf is de add-on kaart :).

Dit is een ISA- backplane:
Afbeeldingslocatie: http://www.cyberresearch.com/images/products/1066177693.300.jpg

Verwijderd

Topicstarter
timcooijmans schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:52:
mail me mar even op johndope@raketnet.nl
Pagina: 1