[Testcase] Subaru Impreza

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Een vriend van me is de trotse bezitter van een Subaru Impreza. Laatst was ik even bij hem langsgegaan op het werk, en aangezien ik toevallig mijn Canon Powershot S1 IS mee had, hebben we wat foto's geschoten van zijn wagen. Nu wil hij binnenkort een shootje gaan doen, waar we echt een dagje voor uittrekken. Aan de hand van deze foto's wil ik weten wat er goed en fout is gegaan, en hoe we het de volgende keer beter zouden kunnen aanpakken. Weet iemand nog bepaalde standpunten, laat het maar horen. Ohja, de volgende keer wordt de auto uiteraard gewassen :D

Alvast bedankt!

(01)
Afbeeldingslocatie: http://www.frozen-land.com/sub/1.jpg

(02)
Afbeeldingslocatie: http://www.frozen-land.com/sub/2.jpg

(03)
Afbeeldingslocatie: http://www.frozen-land.com/sub/3.jpg

(04)
Afbeeldingslocatie: http://www.frozen-land.com/sub/4.jpg

(05)
Afbeeldingslocatie: http://www.frozen-land.com/sub/5.jpg

(06)
Afbeeldingslocatie: http://www.frozen-land.com/sub/6.jpg

(07)
Afbeeldingslocatie: http://www.frozen-land.com/sub/7.jpg

(08)
Afbeeldingslocatie: http://www.frozen-land.com/sub/8.jpg

(09)
Afbeeldingslocatie: http://www.frozen-land.com/sub/9.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door the_scientist op 13-10-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Auto wassen mooiere achtergrond zoeken en spannendere details.

Verder zijn je plaatjes te groot dus als je ze niet resized wordt dit topic waarschijnlijk gesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind ze totaal niet spannend ik zie 1 matige overzichtsfoto en een heleboel close-ups
ik vind het mooie auto's in het echt, maar daar zie ik hier weinig van terug

maak eens wat foto's van voren met een laag standpunt (zoals dit)
en natuurlijk een pan-shot van de rijdende wagen (zoals dit)
zorg verder voor een goede achtergrond
een 'urban' betonmuurtje doet het altijd goed bij dit soort wagens, of anders wat natuurschoon

en probeer ten slotte nog de auto iets uit de achtergrond te laten springen, d.m.v. DOF of photoshop (zoals dit)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Probeer eens naar een bos te gaan, en daar actie foto's te maken. Dit zijn net foto's alsof je ze maakt voor een tuning boekje ofzo ;) Niet dat dat niet spannend is, maar... Doe er wat mee, goede cam, mooie auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 08:21

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

vind ze een beetje flets en die auto is roze (wat denk ik rood hoort te zijn)
zet die bak even in de was als je toch aan de gang bent met schoonmaken, komt ie veel mooier uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
open de moterkap eens voor de gein, en maak daar at shots van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tip 1:
Probeer eens wat meer afstand te nemen van je onderwerp.
Je staat overal zo dichtbij... Het is vaak mooier om op een langer brandpuntsafstand te werken !
Dit omdat je dan minder last hebt van vertekening (tenzij je dat wilt) en je maakt de achtergrond
onscherp door de kleinere scherptediepte...

tip 2:
Fotografeer ook de auto 's avonds... dan heb je een betere lichtsituatie...

tip 3:
Zorg ervoor dat de reflectie van de omgeving in de auto ook interessant is (mooie wolkenlucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Ik weet niet of meer mensen hier problemen mee hebben, maar bij mij doet de stylesheet het niet? Foto's zijn trouwens 640 X 480, wat voor resolutie is hier gebruikelijk? Anyway:

De foto's zijn snel genomen op zijn werk. De volgende shoot staat gepland in een bos, of op een industrieterrein in de donkere uurtjes. Urbanmuurtje klinkt ook goed, zal het in de groep gooien. Dat lage standpunt is een goede, gaan we zeker gebruiken bij de volgende shoot. Pan-shot kunnen we proberen, even kijken of er een chauffeur geregeld kan worden met auto, heb hier zelf idd ook al aan gedacht.

Verder: dit is een promo-auto voor een auto-site, de details willen we juist benadrukken omdat het hier niet gaat om een standaard Impreza. Het tuning-boekjesidee is ook iets wat we hier juist voor gebruiken. Dit is trouwens het oude model, een 1.6 N/A GL, maar met het uiterlijk van een 2.0 GT Turbo. Maar de volgende keer zullen we zeker wat meer overzichtsfoto's gaan maken.
Firestorm schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:53:
vind ze een beetje flets en die auto is roze (wat denk ik rood hoort te zijn)
zet die bak even in de was als je toch aan de gang bent met schoonmaken, komt ie veel mooier uit!
Hmm, ik heb er niet zoveel last van, hier zie ik een kleur rood die overeenkomt met de auto naar mijn idee. De auto wassen gebeurt sowieso. Dit was niet besproken, gewoon op een doordeweekse dag op de parkeerplaats.

RobinSas, thx, daar gaan we wat mee doen!

[ Voor 24% gewijzigd door the_scientist op 09-10-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm

Firestorm

bestudeer ook eens werk van andere fotografen, waar leggen ze de nadruk op, welke standpunten komen goed over etc, probeer daar dan je eigen invulling aan te geven!

bedenk ook welke punten aan de auto speciaal zijn en pak die er uit, is ook wat je gedaan hebt met de close-ups, maar probeer de foto ook spannend te houden, snapshots van gadgets zijn leuk als je autofreak bent, maar een fotograaf kijkt anders naar een foto.(niet dat ik pro-fotograaf ben, moet zelfs nog een hoop leren, maar ik probeer dit altijd wel in m'n achterhoofd te houden)

veel succes en we zien de foto's hier wel verschijnen!

[ Voor 48% gewijzigd door Firestorm op 09-10-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Firestorm schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:25:
bestudeer ook eens werk van andere fotografen, waar leggen ze de nadruk op, welke standpunten komen goed over etc, probeer daar dan je eigen invulling aan te geven!

bedenk ook welke punten aan de auto speciaal zijn en pak die er uit, is ook wat je gedaan hebt met de close-ups, maar probeer de foto ook spannend te houden, snapshots van gadgets zijn leuk als je autofreak bent, maar een fotograaf kijkt anders naar een foto.(niet dat ik pro-fotograaf ben, moet zelfs nog een hoop leren, maar ik probeer dit altijd wel in m'n achterhoofd te houden)

veel succes en we zien de foto's hier wel verschijnen!
Zo simpel, en daar denk ik niet eens aan. Ik heb hier nog een hele stapel tuningsbladen liggen, bomvol met prachtige auto's. Wat je zegt, ik denk dat een mix van beiden perfect is. De foto's zijn voornamelijk bestemd voor mede-autogekken. Als voorbeeld neem ik het TFT-scherm. Dat is volledig eigen werk geweest van de eigenaar met glasvezel. Eerst zat het scherm op een standaard op het dashboard, nu zit dat verwerkt in het midden. Iets wat m.i. zeker niet mag worden vergeten, wanneer we een verslag willen maken van de auto om op beurzen te laten zien hoe de auto tot zijn huidige gedaante is gekomen. Maar ook de overzichtsfoto's, die al werden genoemd, zullen ook zeker gemaakt worden. De foto's houden jullie tegoed, nu nog een datum prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Misschien verstandig om het nummerbord helemaal geel te soepen.
Geef je foto's ook een nummer, dat geeft makkelijker commentaar. Ze mogen btw ook max 600 pixels breed zijn.

Detailfoto's zoals van dat ding om de gordel en metertjes, zeggen mensen niet zoveel. Probeer er iets creatievere foto's voor te bedenken.

Hou ook rekening met je eigen weerspiegeling in de lak.

Ben benieuwd als je de serie uiteindelijk hebt geschoten!
offtopic:
o, en de bandjes lijken me ook aan vervanging toe ;)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm

Firestorm

Ursamajor schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:44:
Misschien verstandig om het nummerbord helemaal geel te soepen.
Geef je foto's ook een nummer, dat geeft makkelijker commentaar. Ze mogen btw ook max 600 pixels breed zijn.

Detailfoto's zoals van dat ding om de gordel en metertjes, zeggen mensen niet zoveel. Probeer er iets creatievere foto's voor te bedenken.

Hou ook rekening met je eigen weerspiegeling in de lak.

Ben benieuwd als je de serie uiteindelijk hebt geschoten!
offtopic:
voor de echte shoot gewoon de platen dr af halen...
ik weet niet of het kan, maar probeer ook eens een pola-filter voor je lens te houden, haalt veel (ongewenste?) spiegeling weg. zou je mee moeten experimenteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik hou van impreza's (die voor mij gewoon blauw moeten zijn) maar kan niet echt iets spannends ontdekken in deze foto's. De onderwerpen zijn niet spannend genoeg, saaie achtergronden etc. Het komt over alsof je totaal geen plan had toen je deze foto's ging maken. Meer iets van "gelegenheidsfoto's" dus.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een close-up van een uitlaat is altijd wel goed, maar dan moet die echt blinken als een spiegeltje. Alleen wassen zal niet genoeg zijn denk ik (er zit namelijk verkleuring op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:14:
een close-up van een uitlaat is altijd wel goed, maar dan moet die echt blinken als een spiegeltje. Alleen wassen zal niet genoeg zijn denk ik (er zit namelijk verkleuring op).
die verkleuring hoort zo ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.cartunerz.com/hks/hks-hcexh.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
Even die uitlaat polijsten (neem aan dat het RVS is), dan glimt ie weer als nieuw. 10 minuten werk.

Verder inderdaad de auto even goed wassen en waxen en wat leuke lokaties uitzoeken, en dan komt het vast helemaal goed! ;)

Wb. de detailfoto's mis ik er eigenlijk een van het dashboard (stuur, tellers, etc). Haal anders ook es wat verschillende autofoldertjes bij de dealers bij je in de buurt en kijk es hoe daar auto's gepresenteerd worden.

[ Voor 84% gewijzigd door OmeRoon op 09-10-2005 22:49 ]

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
the_scientist schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:00:
Ik weet niet of meer mensen hier problemen mee hebben, maar bij mij doet de stylesheet het niet? Foto's zijn trouwens 640 X 480, wat voor resolutie is hier gebruikelijk? Anyway:
offtopic:
Got is volgens mij 630 breed foto's moeten 600 breed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Op verzoek van het gezag de foto's even voorzien van nummers :)
Firestorm schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:51:
[...]

voor de echte shoot gewoon de platen dr af halen...
ik weet niet of het kan, maar probeer ook eens een pola-filter voor je lens te houden, haalt veel (ongewenste?) spiegeling weg. zou je mee moeten experimenteren...
Die heb ik helaas (nog) niet.

[ Voor 76% gewijzigd door the_scientist op 13-10-2005 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 22:57

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ursamajor schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:44:

offtopic:
En die velgen ook, volgens mij :X :X

Met betrekking tot het nummer bord, ik zou het niet shoppen tot een totaal gele plaat, aangezien dat de aandacht juist weer aantrekt van de kijker

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Lolhozer schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:28:
[...]

En die velgen ook, volgens mij :X :X

Met betrekking tot het nummer bord, ik zou het niet shoppen tot een totaal gele plaat, aangezien dat de aandacht juist weer aantrekt van de kijker
Velgen worden binnenkort gerepareerd en gepoedercoat.

Nummerbord is niet zo interessant, daar zijn al zat foto's en DVD's van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, als die collega van je zo trots is op die auto, zie ik dat niet echt terug op de foto's :X

Wil je een eerlijke reactie: het zijn een beetje saaie foto's... zit geen pit in, terwijl die auto dat waarschijnlijk best wel heeft. De standpunten zijn idd erg belangrijk, maar bij shots van interieur ook weer niet _te_ close-up denken...
Pagina: 1