Vanuit een pagina open ik een popup box met een select erin. Daar kan de gebruiker een optie selecteren die vervolgens op de 'hoofdpagina' toegevoegd moet worden in een andere select box. Ik gebruik daarvoor de volgende code:
Het gaat in IE fout op het punt
persselect.options[perselect.length] = nieuweOptie;
in FF werkt het prima... het stomme is dat ik bijvoorbeeld persselect.size = 4; wel gewoon kan doen, dus met de variabele is niks mis. Ook .addOption en varianten werkt allemaal niet... wat zie ik over het hoofd buiten dan het feit dat FF ruled
Aanvulling... de IE fout is: "de server heeft een uitzondering geretourneerd"... server? huh? wat?
Zelfs het onderstaande werkt niet:
Size wordt netjes veranderd, optie komt er niet bij te staan...
Sorry niet helemaal jofel gezocht zie ik nu:
[rml][ JS] Vanuit popup veld aan select toevoegen? Ook in IE?[/rml]
Helaas staat daar de oplossing niet meer bij... crisp?
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| function submitPersForm() { var persselect = opener.document.forms['klusbewerken'].elements["personeel[]"]; var personeel = document.forms['extrapersoneel'].personeel; // voor elke geselecteerde optie kijken of deze er nog niet instaat for (i=0; i<personeel.length; i++) { if (personeel[i].selected==true) { // check of deze er al niet instaat var exists = false; for (j=0;j<persselect.length;j++) if (persselect[j].value == personeel[i].value) exists = true; // als deze optie er nog niet instaat if (!exists) { var nieuweOptie = new Option(personeel[i].text, personeel[i].value); persselect.options[perselect.length] = nieuweOptie; return false; } } } return false; } |
Het gaat in IE fout op het punt
persselect.options[perselect.length] = nieuweOptie;
in FF werkt het prima... het stomme is dat ik bijvoorbeeld persselect.size = 4; wel gewoon kan doen, dus met de variabele is niks mis. Ook .addOption en varianten werkt allemaal niet... wat zie ik over het hoofd buiten dan het feit dat FF ruled
Aanvulling... de IE fout is: "de server heeft een uitzondering geretourneerd"... server? huh? wat?
Zelfs het onderstaande werkt niet:
code:
1
2
3
4
5
6
| function submitPersForm() {
var persselect = opener.document.forms['klusbewerken'].elements["personeel[]"];
var myNewOption = new Option("text", "value");
persselect.size =4;
persselect.options[persselect.options.length] = myNewOption; |
Size wordt netjes veranderd, optie komt er niet bij te staan...
Sorry niet helemaal jofel gezocht zie ik nu:
[rml][ JS] Vanuit popup veld aan select toevoegen? Ook in IE?[/rml]
Helaas staat daar de oplossing niet meer bij... crisp?
[ Voor 37% gewijzigd door jsiegmund op 09-10-2005 17:56 ]