Toon posts:

Radeon 9250 dual screen blur probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik maak veel PHP applicaties. Daarom heb ik ook bij mijn net nieuwe pc een videokaart met twee uitgangen genomen (zodat ik twee desktops heb). Het betreft een Club 3D Radeon 9250 met 256mb geheugen. Ook heb ik twee identieke 19” BenQ LCD schermen gekocht. Ik heb ze nu allebei aangesloten (één via een digitaal naar vga adapter) en mijn resolutie op 1280 bij 1024 gezet (omdat dit de optimale resolutie voor mijn schermen is volgens het boekje). Voor de rest staan de instellingen van beide monitoren precies hetzelfde. Maar de monitor die via de digitaal naar vga adapter gaat geeft een erg scheel beeld. Hij doet het dus wel maar hij geeft het beeld onduidelijk weer. Ik kan hier dus niet mee werken en word hier helemaal duizelig van. :'(
-Licht dit dus aan de videokaart of hebben jullie er ook last van?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hmm regel es een ander DVI=> Sub-D verloopje. Waarschijnlijk is dat verloopje niet helemaal lekker meer :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Massiefje
  • Laatst online: 28-07 21:32
Misschien stomme opmerking, maar heb je je monitor al automatisch laten instellen door zichzelf ?

Wil soms weleens helpen.

En wat gebeurt er als je de 2 monitoren omwisselt qua aansluiting. Doet de andere monitor dan raar ?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
schermen al omgewiseld?

edit:te laat

[ Voor 27% gewijzigd door ascona op 09-10-2005 17:37 ]

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 15:40
Miss is dit iets voor jou.
Het laat je 2 monitoren apart van elkaar gebruiken, nu weet ik dat nvidia dat in heeft gebouwd, in de drivers. Ik weet niet hoe het met ati zit.

http://home.planet.nl/~oostl049/mmtaskbar2.exe

succes ermee

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 21:17

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik heb zelf een Sapphire Radeon 9000 PRO met twee CRT-schermen (19"en 17").

Eén van die twee is ook aangesloten via zo'n DVI->VGA convertertje. Zo nu en dan geeft die ook slecht beeld. Ik zie dan bijvoorbeeld verticale lijnen nog een paar keer lichtjes terugkomen, steeds verder naar rechts. Een soort van overshoot in het analoge signaal.

Ik heb altijd het idee dat het gewoon een kwestie van slecht contactje is, want na wat morrelen is het weg, en dan blijft het weg totdat ik de boel weer los heb gehad.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de vga kabels omgewisseld en nu is het andere scherm wazig. Het licht dus niet aan mijn beeldscherm. Ook knippert het beeld niet of krijg ik geen rare balken of ghost dus het licht niet aan de adapter. Ik zal het beter uitleggen: Het is net of de secundaire monitor op onscherp is gezet. Terwijl de instellingen van de beeldeschermen allebei het zelfde zijn. Wel heb ik de s-video uitgang een keer aangesloten op mijn tv. Zou het ook een fout geïnstalleerde driver kunnen zijn? Of moet ik de vga-kaart terug sturen naar de winkel? :?

• spone
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:54:Ook knippert het beeld niet of krijg ik geen rare balken of ghost dus het licht niet aan de adapter.
Waar haal je dat vandaan? Ik neem trouwens aan dat je met adapter het DVI->VGA verloopstukje bedoelt?

offtopic:
Kicken is niet de bedoeling binnen 24 uur ;)

[ Voor 11% gewijzigd door spone op 09-10-2005 23:13 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vergeet niet dat hoge resoluties niet altijd even mooi uitkomen op TFT schermen als die aangestuurd worden dmv VGA signalen.
Ik heb hier 2 TFTs staan, die beide via DVI aangestuurd worden, hang ik er 1 op een DSUB connector dan is het beeld echt om te janken.
Dus als je de mogelijkheid hebt zou ik zorgen dat je 2 DVI poorten hebt en ze zo aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn lcd's helaas geen dvi ingang. Op mijn videokaart zitten een vga uitgang (voor de hoofdmonitor en een dvi voor de tweede monitor. Maar er zat ook een verloop stuk bij. Die geeft bar slecht beeld en als dat zo hoot dan zou de fabriek er toch niet zo'n verloopstuk bij leveren. Tevens is mij deze videokaart aangeraden door de verkoper opmdat je hier uitstekend met twee schermen op kon werken.

• Johny58
  • Laatst online: 12-04 16:06
Ik zit, weliswaar ruim een jaar later, met hetzelfde probleem als de topicstarter. Ik heb 2 identieke LG 1919S LCD's (hebben geen DVI aansluiting) aangesloten op een Club 3D Radeon 9250 met 256mb, beide op 1280x1024 70hz. Instelling zijn voor beide monitoren hetzelfde gezet, zowel op de monitor als op de pc. Maar ook ik merk dat het scherm dat vanaf de DVI poort (via een DVI -> DSUB adapter) is aangesloten een wazig beeld vertoond (think 1-2px blur effect in photoshop over je hele scherm). Tevens merk ik in sommige gevalleen een licht kleurverschil op. In eerste instantie viel mij dit kleurverschil op bij de installatie van nieuwe drivers voor de videokaart waarbij ATI een rode achtergrond heeft. Deze was op mijn, op de DVI aangesloten, scherm lichtelijk aan de oranje kant.

Ik heb dit probleem eerder gehad met een andere monitor die op dezelfde videokaart op de DVI uitgang was aangesloten via een DVI -> DSUB adapter. Daarbij ging het ook om een dual monitor set up echter was het een CRT scherm: Kan met zekerheid zeggen dat het niet aan de monitor ligt.

Heb ook nieuwe driver geprobeerd: geen verschil
Ligt ook niet aan een brakke windows installatie. Heb in de tussentijd een aantal herinstallaties uitgevoerd.

Wat ik vanavond nog ga proberen is een andere DVI -> DSUB adapter.
En even een andere videokaart proberen. Deze is helaas wel minder krachtig dan mijn huidige maar heeft een NVIDIA chipset. Kijken of dat verschil maakt.

Mijn vraag is kan deze videokaart dit uberhaubt aan?
En mocht de topicstarter dit nog lezen: Hoe heb je het uiteindelijk opgelost?
Eventuele andere tips zijn ook welkom natuurlijk ;)

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Johny58
  • Laatst online: 12-04 16:06
Heb inmiddels getest met 2 andere DVI -> DSUB adapters getest... Geen verschil.

Helaas heb ik geen videokaart liggen met 2 uitgangen. Dus als niemand een oplossing heeft koop ik een Sapphire ATI X1600Pro, 512MB. Hoewel ik het jammer zou vinden van het geld om nog een dure AGP kaart te kopen, maar mijn moederbord heeft helaas geen PCIexpress sloten. En ik heb geen zin om weer tegen hetzelfde probleem aan te lopen door een low-end AGP kaart te kopen.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast :)
Pagina: 1