[CSS] fixed div IE

Pagina: 1
Acties:

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 12:05

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Topicstarter
Ik ben bezig voor de blender.org site, waar ik een wiki in moet integreren. Ik heb een ontwerp gemaakt:
http://mediawiki.blender..../7/75/Blenderwikiwip8.jpg

het probleem zit hem in de beperkte breedte van de site, zodat er eigenlijk niet echt ruimte is voor alle menus die normaalgesproken aan een mediawiki vastzitten (zie http://mediawiki.blender.org om te zien hoe het er nu uit ziet).
Als oplossing heb ik de wiki menus onderaan het scherm geplaatst. Ze moeten alleen wel altijd bereikbaar zijn, dus niet scrollen! Dat geeft problemen in IE, maar met deze fix lukt het toch.

wat ik tot nu toe heb staat hier: http://www.extrapuur.nl/blender/wiki/

Ik heb nu nog een paar probleempjes waarvan ik niet goed weet hoe ze op te lossen (in Firefox werkt het prima trouwens):
1. De box die de footer positioneert zit niet netjes in het midden, omdat die om een of andere reden valt hij in IE over de scrollbalk van het venster heen, en neemt hij dus een ander middelpunt...
2. In IE doen de menuutjes het niet, of ze vallen ergens achter.
3. Als ik de footerbox 64px hoog (of 100%) maak en een border van 1 px aan de bovenkant geef, krijg ik een scrollbar in FF. Die is weg als ik er 63px van maak, maar dan zit er in IE een kiertje onder de footer...

't zal wel weer een hoop gehack worden, maar dit is nog altijd beter dan het huidige ontwerp van blender.org, waarbij ook een hoop met tabellen gefixt wordt...

• Mr_Kite

Mr_Kite

Topicstarter
*bump

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 11:16

MAZZA

Barbie is er weer!

Dat menu zal wel niet werken omdat je de verkeerde functie aanroept in je ie javascriptje.

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 11:47
Ik zou gewoon je huidige lay met tabellen houden. Hoezo moelijk doen als het makkelijk kan?

Het bespaart je een hoop moeite en een hoop gehack. Het probleem met een hoop gehack is dat je je site steeds minder browsers goed wordt gerenderd.

Als het niet makkelijk te doen is met css, en je niet een 'web standards' site hebt, zou ik gewoon bij tabellen blijven, maar dat is gewoon mijn mening.

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Die hacks zijn volgens mij bedoeld om de pagina juist in meerdere browsers te laten werken ;)

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 11:47
MAZZA schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:39:
Die hacks zijn volgens mij bedoeld om de pagina juist in meerdere browsers te laten werken ;)
Hoe meer je gaat knutselen, hoe meer mogelijkheden tot fouten je krijgt omdat je op steeds meer dingen moet letten, dat is tenminste mijn ervaring.

Ik hou het liever simpel en dan minder zogenaamd 'compatible'. Merendeel van de mensen gebruikt nog IE, en als je zorgt dat je site dan ook nog in firefox werkt heb je denk ik wel 95% van alle surfers gedekt.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Volgens mij is dat verkeerd om redeneren. Je moet er vanuit gaan dat het voor iedereen moet werken en vervolgens je site zo aanpassen dat het daadwerkelijk voor de meeste mensen werkt.
Bouw dus niet een site die in IE werkt omdat iedereen IE heeft, maar bouw een goede site, en zorg vervolgens dat het ook in IE werkt. Hacks zijn daarbij wel degelijk nodig, maar zijn bijv. door een apart stylesheet eenvoudig in te passen.

Cogito ergo dubito

• Mr_Kite

Mr_Kite

Topicstarter
Ok, zonder heel erg offtopic te gaan: Het is voor mij onmogelijk om de huidige css/tabel-combi te blijven gebruiken, omdat er zo ook nog eens content in moet komen die geheel met CSS is opgemaakt. Dat is de mediawiki content, en die wordt zo plat als maar kan aangeleverd, verder draait mediawiki helemaal op skins...

Enfin, terug bij mijn vraag:
@MAZZA Dat javascriptje is niet van mij, die heb ik rechtstreeks van de blender.org site overgenomen. Javascript is niet mijn ding, dus zou je kunnen zeggen wat er mis gaat? Op blender.org doet hij het wel...

p.s. Over IE versus Firefox: het gaat hier om een site voor Open Source Software, dan heb je een iets minder standaard publiek waarbij je erop kunt rekenen dat het grootste gedeelte met Firefox browst...

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Je hebt een scriptje ergens staan:
JavaScript:
1
onload = function() { content.focus() }

En in je fix ie scriptje staat:
code:
1
node.onmouseover=function() {

Die lopen elkaar in de weg.

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08-2025
Bij 456bereastreet.com staat een mooi voorbeeld met een fixed footer.

| Toen / Nu

Pagina: 1