Toon posts:

Asus A8N-SLI dlx chipset temp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo.

ik kan nergens vinden waar je de temperatuur kan vinden voor mijn chipset fan.

in een andere topic heb ik al is aangegeven dat mijn chipset fan langzaam stuk gaat en hiervoor heb ik dus de northbright passive koelblok gekocht.

alleen wil ik even weten wat de temp nu is en wat als ik dat koelblokje er op heb zitten.

speedfan 4.27 heb ik al geinstalled maar heeft heen veel waardes.
ook een paar van +127 gr celcius.

kan iemand bij hierbij helpen?

alvast bedankt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

ik kan nergens vinden waar je de temperatuur kan vinden voor mijn chipset fan.
Je bedoelt de temperatuur van de northbridge.
hiervoor heb ik dus de northbright passive koelblok gekocht.
Passief heatsink voor de northbridge.

Heb je al andere programma's geprobeerd ?
Heb je al in het BIOS gekeken of daar de temperatuur wordt weergegeven ?

Oerigens kun je zelf ook voelen aan het heatsink. Helaas is de 'meting' dan niet zo exact maar als je er zeker van bent dat het heatsink en de northbridge goed contact maakt en het heatsink niet bepaald heet aanvoelt is het allemaal wel prima :)

[ Voor 4% gewijzigd door Thandor op 09-10-2005 17:55 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Everest al eens geprobeerd? Daar staat als het goed is "Moederbord" temp. Dat is die van de Northbridge dacht ik. Bij Speedfan zal hij er ook wel bijstaan, alleen heeft hij een andere naam.

[ Voor 4% gewijzigd door kluyze op 09-10-2005 17:30 ]

Verwijderd

1x zoeken levert op in het a8n-sli topic, dat er geen temp sensor op de northbridge zit, (is al 500x gezegt)

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:23:
[...]
Je bedoelt de temperatuur van de northbridge.

[...]

Passief heatsink voor de northbridge.

Heb je al andere programma's geprobeerd ?
Heb je al in het BIOS gekeken of daar de temperatuur wordt weergegeven ?

Oerigens kun je zelf ook voelen aan het heatsink. Helaas is de 'meting' dan niet zo exact maar als je er zeker van bent dat het heatsink en de northbridge goed contact maakt en het heatsink niet bepaald heet aanvoelt is het allemaal wel prima :)
dat bedoelde ik...

moest alleen mijn verhaal snel maken voor ik ging eten.
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:33:
1x zoeken levert op in het a8n-sli topic, dat er geen temp sensor op de northbridge zit, (is al 500x gezegt)
dat vind ik zo gezegd ff balen.

kan probeer ik het maar gewoon.... zal dan wel goed gaan omdat er al tientallen mensen het al gedaan hebben... (in misschien wel een kleinere kast dan ik).

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
je kan hem alleen aflezen als je een sensor bij je kast krijgt die je erop kan plaatsen :9~

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Als je een redelijk formaat koelblok op je northbridge zet zal het wel goed gaan denk ik.. Ik vind het zo-ie-zo nogal raar dat ze (de mobobouwers) tegenwoordig nogal de neiging hebben om die dingen actief te koelen, terwijl het mijns inziens niet echt noodzakelijk is..

Ik heb voor de Asus A8N-SLI Premium gekozen, niet alleen voor de extra features, maar ook omdat ie een stille actief gekoelde northbridge heeft.. (ikzelf vind heatpipe-koeling een actieve koeling, alleen geruisloos)

Als je ongeveer de temperatuur wilt schatten van de northbridge, maar je hebt geen zin om een temperatuursensor te plaatsen o.i.d. Dan kun je i.d.d. met je vinger voelen. Als de heatsink zo heet wordt dat je je vinger niet langer dan een paar seconden erop kan houden, dan zal de temp zo rond de 60 graden liggen. Dit is natuurlijk zeer onnauwkeurig, maar over het algemeen moet je een heatsink met je vingers gedurende langere tijd aan kunnen raken, zonder brandwonden eraan over te houden.. ;)
Pagina: 1