gpu naam flashen

Pagina: 1
Acties:

• hfad
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:18
hej,

ik heb gezocht en gelezen dat bij het flashen je de gpu naam ook kan veranderen.

ik heb een 6800TD/LE, ik heb de bios gebackuped, vervolgens de ungelockte pixel en vertex units unmasked, clock speed verhoogd en voltage op 1,4V.

maar hij geeft nu geforce 6800 aan, ik heb met flashen de gpu naam 6800ultra geprobeerd, hij geeft dan een error dat de gpu niet overeenkomt.

vervolgens heb ik dit geprobeerd:

nvflash 68ul.rom -5 -6

hiermee heeft hij kunnen flashen maar alsnog geeft hij bij adapter 6800 aan. Met rivatuner kan ik het veranderen, maar dat is niet permanent.

Weet iemand mischien een mogelijk oplossing ?

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waarom zou je dit uberhaupt willen doen? (niet om zo te verkopen mag ik hopen :/ )

Maar het moet toch gewoon met flashen lukken er is geen andere manier...
(met mijn 9800 pro kon ik overigens gewoon een 9800xt erin flashen)

[ Voor 18% gewijzigd door Sjoerd op 09-10-2005 17:14 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

K denk persoonlijk dat die wil patsen bij vrienden.. })
nee maar ontopic:
volgens mij kon je met een bios edit programma alles veranderen naar keuze dus zal naam daar ook wel staan? en dan met NVflash erin gooien ofzo?
(die programma's staan in het 6800le topic)

• hfad
ik hoopte ook dat het met flashen zou lukken, ik lees namelijk dat anderen met een 5900xt hun kaart ook naar 5950 kunnen flashen.

maar ik begrijp niet waarom het bij mij niet lukt ik doe het verder wel op de juiste methode lijkt mij.

Als overklokker kijk ik meer dan alleen naar performance, het oog wil immers ook wat. Een overgeklokte kaart moet er zowel hardware- als softwarematig gelikt uit zien ;)

Waarom dan gelijk "zwarte" conclusies trekken?

• hfad
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:17:
K denk persoonlijk dat die wil patsen bij vrienden.. })
SSSSSSSSSSShhhhhhhhhhhtttttt!!

Liever een overgeklokte LE dan een echte ULTRA toch? ;)
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:17:
volgens mij kon je met een bios edit programma alles veranderen naar keuze dus zal naam daar ook wel staan? en dan met NVflash erin gooien ofzo?
(die programma's staan in het 6800le topic)
met NiBiTorv25 is dit mogelijk ja, maar alsnog is het niet gelukt na het flashen.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
hfad schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:19:
Waarom dan gelijk "zwarte" conclusies trekken?
ik trek ze niet ben alleen altijd bevooroordeeld als ik zoiets lees zonder verdere uitleg 8)
Maar je kan er dus niet gewoon een ultra bios in flashen?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Maar je kan er dus niet gewoon een ultra bios in flashen...
...met aangepaste geheugensnelheden ;). Misschien wil dat wel.

Edit:

Er zijn 6800GT's met 128 Mb DDR1 @ 700MHz van Asus (V9999GT/TD). Misschien kun je van iemand hier op GoT het bios van dat kaartje krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door AntonH op 09-10-2005 17:37 ]

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:33

XanderDrake

Build the future!

hfad schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:22:
Liever een overgeklokte LE dan een echte ULTRA toch? ;)
Ik denk toch echt dat het flashen van een 6800LE naar een Ultra zal niet lukken maat. er zijn verschillende technische verschillen die het onmogelijk maken om dit te doen.

Het geheugen van een 6800LE is DDR1 dat van een Ultra is DDR3.
Een LE heeft ook maar 1 molex, dus de hoge clocks van een Utra zijn niet haalbaar/houdbaar dankzij het gebrek aan "juice" voor de core. Ook zijn wij, de 6800LE users en posters in het 6800LE topic, erachter gekomen dat 1,4v + hoge clocks niet goed zijn voor de kaart an sich. Prestaties gaan na wat maanden naar beneden enz. De kwaliteit van een Ultra core zorgt ervoor dat deze het uit kan houden.
Er bestaan ook geen Ultra's met maar 128mb geheugen, dus als je dat je vrienden probeert wijs te maken, zullen ze je scheef aankijken ;) .
Dus, Settle voor een GT :) dat lijkt me ook een goed uitgangspunt.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• hfad
ok thanks voor de replies :)

hij is trouwens 2x zomaar uitgevallen bij fifa 2006, de 2e keer kreeg ik blauwe windows scherm dat alles vast liep...

ik heb nu 420/880 speeds @ 1,2V ipv 1,4V.

de temp is trouwens geen enkele keer boven 51 graden gekomen zal het wel aan de voltage gelegen hebben ?

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:33

XanderDrake

Build the future!

hfad schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:43:
ok thanks voor de replies :)

hij is trouwens 2x zomaar uitgevallen bij fifa 2006, de 2e keer kreeg ik blauwe windows scherm dat alles vast liep...

ik heb nu 420/880 speeds @ 1,2V ipv 1,4V.

de temp is trouwens geen enkele keer boven 51 graden gekomen zal het wel aan de voltage gelegen hebben ?
Post deze vragen gewoon op ons 6800LE topic :) meerdere mensen zijn instaat om je daar te helpen!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Sorry hoor, kan me niet schelen wat er gezegd wordt maar dit riekt in ieder geval naar oplichting...

In het geval dat ECHT niet zo is: heb ik niks gezegd maar dat weet jij het beste! ;)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Als je alleen het naampje wil veranderen, kun je ook de drivers eens doorzoeken. Bij ATi kaarten kun je makkelijk enkele tekst files bewerken, waardoor je ineens een X1800 zou kunnen hebben :P

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32
je kunt gewoon de naam veranderen je moet -4 -5 -6 achter het flashen zetten zodat hij de verkeerde id string negeert en de naam verandert (mijn Asus 6800LE = n Asus 6800GT geworden)

Ontspan.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-08 16:15
Lijkt me niet erg slim om zomaar ergens een andere naam in te flashen. veel stuurprograémmas gaan naar de naam kijken en installeren dan het juiste driverpakket (met optimalisaties, al dan niet locks).
Zo loop je het risico dat je drivers niet gaan werken of slechtere prestaties gaan leveren. De naam veranderen is enkel zinvol als het om dezelfde kaart gaat, maar waar enkele dingen (zoals pixelpipelines) zijn uitgeschakeld.

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
ja als je je kaart flashed met ander bios, altijd je vga drivers opnieuw installeren ook je rivatuner en soort gelijk progs er eerst van af gooien en daarna weer op zetten.

Verwijderd

weet je, waaj de fuk zou je da doen xD whahaha kijk ik heb een 6800GT, hij presteert alleen als een LE ... maarja, ik heb een GT... omg..
Pagina: 1