Toon posts:

2e systeem maken: welke onderdelen gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, omdat ik wat spul over heb, wil ik een 2e systeem gaan maken, puur voor office gebruik enzo, en de andere dan alleen voor games . . .

Mijn huidige systeem:
-DFI Lanparty nF4 SLI-D
-AMD X2 3800+
-GeForce 7800GT
-2 x 512mb Geil Ultra-X PC3200 @ 2-2-2-5 => 2,6v
-OCZ Modstream 520w

Wat ik nog over heb:
-B-merk 400w voeding
-AMD 64 3000+ Venice
-GeForce 6600GT
-2 x 512mb OCZ PC4000 VX (= RMA)
-OCZ DDR Booster

Wat ik dus nog moet kopen:
-Moederbord
-Kast
-Tobo / muis etc.

Wat ik van plan ben:
-DFI Lanparty moederbord gebruiken voor office systeem
-MSI K8N Neo4-FI (nF4 Ultra) moederbord kopen voor game systeem
-OCZ PC4000 VX icm OCZ DDR Booster op MSI moederbord gebruiken

Wat zouden jullie doen? . . . . ;)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
DFI met Venice gebruiken voor de gamebak en die natuurlijk overklokken. Verder zul je met die B-merkvoeding weinig kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:36:
DFI met Venice gebruiken voor de gamebak en die natuurlijk overklokken. Verder zul je met die B-merkvoeding weinig kunnen.
Nee, X2 komt in de game bak. DFI moederbord heb ik eigenlijk niet veel aan, CPU draait @ stock vcore, en kan booster gebruiken voor het geheugen.

Die b-merk voeding kan de 3000+ met de 6600GT wel hebben denk ik, draai ik toch alleen maar 2d enzo mee. . . . .

• smimic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:19
waarom zou je de DFI in je office systeem proppen?
dat schijnt toch een geniaal klokkers bord te zijn, en zeker even snel als nforce 4 bordje?

//offtopic :) heb je je x2 nog wat hoger gekregen?

verder draait je B-merk voeding waarschijnlijk prima... verbaasd me altijd weer dat mensen daar zo negatief over zijn.... tja mischien zijn je voltlijnen minder stabiel & de voeding iets warmer... maar toch draait het merendeel van alle pc's prima op een B-merk voeding... mischien geen 20 jaar.. maar toch.

[ Voor 44% gewijzigd door smimic op 09-10-2005 17:47 ]

i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/

Verwijderd

Topicstarter
ultratrottell schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:46:
waarom zou je de DFI in je office systeem proppen?
dat schijnt toch een geniaal klokkers bord te zijn, en zeker even snel als nforce 4 bordje?

//offtopic :) heb je je x2 nog wat hoger gekregen?

verder draait je B-merk voeding waarschijnlijk prima... verbaasd me altijd weer dat mensen daar zo negatief over zijn.... tja mischien zijn je voltlijnen minder stabiel & de voeding iets warmer... maar toch draait het merendeel van alle pc's prima op een B-merk voeding... mischien geen 20 jaar.. maar toch.
Is ook een geniaal overclock bord, maar ik heb mn X2 op stock voltage (kan dat tot 2500mhz ofzo), en heb een DDR Booster voor het geheugen . . . .

Ik denk dat het nF4 Ultra moederbord sneller is, maar dat kan ik altijd nog switchen . . .