[Tiger] Performancewinst tov Panther?

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:48
Ik gebruik nu een tijd Panther icm Final Cut Pro 5 op een PowerMac single 1,6 GHz. Mijn vraag is of het veel uitmaakt qua prestaties om Tiger te gaan draaien, Ik had begrepen dat de interface in ieder geval iets 'snappier' zou reageren. Maakt FCP 5 (veel) gebruik van de CoreImage technologie? Ik heb nu niet echt klagen over de prestaties, maar iets sneller mag uiteraard altijd. O ja, het interne geheugen is 768 MB, is het nog verstandig dat te upgraden? Als ik bij het RAM-gebruik kijk is niet altijd alles in gebruik, dus zou je zeggen dat extra ram niet nodig is, of zie ik dat verkeerd? De videobestanden die ik gebruik zijn sowieso enkele gigabytes groot, dus qua geheugen past het toch nooit in ram en moet ie toch altijd op de harde schijf zijn.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:23

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Naar mijn weten is tiger vooral verbeterd qua response van de gui, maar of ook applicaties nu sneller draaien.. geen idee.

Verwijderd

Tiger voelt sneller aan, dat is wel zeker.
Maar het wil ook meer geheugen ik had eerst 768mb in me PB zitten en sinds vrijdag 1.25GB, dit merk je heel erg duidelijk.

upgraden naar Tiger zou ik wel doen, heeft echt veel voordelen. maar dan zou ik ook gelijk wat geheugen er bij stoppen.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Wat verwacht je van Tiger, wat betreft snelheid? Ik verwacht niet dat het renderen van video, (trans)coden of andere zware bewerkingen sneller gaan.

Zelf heb ik geen goede ervaringen met Tiger, op mijn Powerbook G4 1,5 GHz met 1GB geheugen is Panther duidelijk sneller. Vandaar dat ik wacht op 10.4.3 of nieuwer voordat ik het nieuwe OS weer installeer.

Wat met de G5 natuurlijk anders is, is dat Tiger dan 64bits zou ondersteunen (mits de applicatie hier gebruik van maakt). Kijk eens op www.barefeats.com wat je ongeveer mag verwachten.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:54
Tja... Het gekke is dat Tiger op mijn iBook G4 sneller voelt dan op m'n G5. Maar ik denk dat dat aan het feit ligt dat de eerste 1.5GB geheugen heeft en de ander 768MB :)

Liege, liege, liegebeest!