[XP] Bevriest opeens, alleen aan/uit zetten helpt dan nog*

Pagina: 1
Acties:

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Hoi,

Op de meest vage momenten bevriest xp, Systeem hangt dan ook aangezien ik mijn disk ook niet meer hoor.. Heb al vanalles geprobeerd:

- vius/spyware scan
- driver update mobo/chipset/video ect.

Temps zijn ook goed

niets helpt..

Specs: amd athlon 64 3500+
mem 1 gb
video: geforce 5900 FX
2 X cd/dvd speler
2 case fans
voeding: Codegen 350 watt

Iemand enig idee?

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33
Als je je disks ook niet meer hoort, zou het ook kunnen komen omdat je disk dus niet meer goed functioneert. Probeer die eens te testen met een tooltje van de bouwer :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• blablable
Morax schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:36:
Als je je disks ook niet meer hoort, zou het ook kunnen komen omdat je disk dus niet meer goed functioneert. Probeer die eens te testen met een tooltje van de bouwer :)
Met het niet horen van de disk bedoel ik dat ze geen aciviteit meer hebben, ze zoemen nog wel zeg maar..

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-03 13:00

Beercase

So soft!

Test je mem eens, miss niet helemaal ok meer? Memtest leent zich er goed voor. En ik zou toch ook naar je hdd's kijken met het bovengenoemde proggie van de "bouwer" :P

Hang loose, KiteSurfing for life!

• Morax
Beercase schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:45:
Test je mem eens, miss niet helemaal ok meer? Memtest leent zich er goed voor. En ik zou toch ook naar je hdd's kijken met het bovengenoemde proggie van de "bouwer" :P
offtopic:
Ik kom ff niet op de term, tis niet de leverancier, maar de .... :P

Fabrikant, dat is de term die ik zoek. Thnx :>

[ Voor 10% gewijzigd door Morax op 09-10-2005 16:49 ]

• Beercase

Beercase

So soft!

Fabrikant :P Of merk van de schijf... :+
blablable schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:48:
[...]

Memtest ga ik proberen! Waar haal ik "bouwer"vandaan?
Bij de site van de bouwer :) Site van het merk... je snapt hem wel (neem ik aan)

En om het volledig te houden.. Daar kan je dus een tooltje/proggie downloaden om je schij(f)(ven) mee te testen

[ Voor 153% gewijzigd door Beercase op 09-10-2005 16:56 ]

• blablable
Morax schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:46:
[...]

offtopic:
Ik kom ff niet op de term, tis niet de leverancier, maar de .... :P
Memtest ga ik proberen! Waar haal ik "bouwer"vandaan?

• Morax
Wat ik me eigenlijk afvraag, als hij hangt, hangt hij dan tijdelijk en gaat hij dan na een X aantal seconden weer door, of hangt hij echt dat je weer moet rebooten om weer een werkend systeem te hebben? :)

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:40
www.ultimatebootcd.com kan je een bootcd halen met zo'n beetje alle testprogrammatjes voor harde schijven/geheugen etc. en het beste is, het is geheel gratis ;)

• blablable
Morax schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:07:
Wat ik me eigenlijk afvraag, als hij hangt, hangt hij dan tijdelijk en gaat hij dan na een X aantal seconden weer door, of hangt hij echt dat je weer moet rebooten om weer een werkend systeem te hebben? :)
Moet systeem uit en aan schakelen...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit hoor - 'XP Bevriest' zegt wel heel weinig over je eigenlijke probleem :)

Verder - ga inderdaad even met memtest86 aan de slag (laat die ook minstens een uurtje of 10 draaien) en met harddisk diag tooltjes. Een bevriensende Windows is eigenlijk altijd een hardware matig probleem :)

• blablable
elevator schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 13:10:
Even een titel edit hoor - 'XP Bevriest' zegt wel heel weinig over je eigenlijke probleem :)

Verder - ga inderdaad even met memtest86 aan de slag (laat die ook minstens een uurtje of 10 draaien) en met harddisk diag tooltjes. Een bevriensende Windows is eigenlijk altijd een hardware matig probleem :)
Thanx... Heb memtest 4,5 uur laten draaien.. (Kon ff niet langer) geen enkele foutmelding..
Ga binnenkort ff hd diag tool proberen...

Verwijderd

al had dit een fout in je geheugen geweest dan had het zeker weten errors gegeven, uit je post valt op te maken dat je geen complete test gedraaid hebt, maar als windows al gelijk hangt bij het booten (dat is wat ik uit je post kan halen) dan ligt het vrijwel (als het aan het geheugen ligt datis) altijd aan et begin van het geheugen..(zoiets heb ik op school gehad iig)

kijk ook eens je voeding na, misschien issie instabiel geworden en dat kan ook tot een freeze leiden, dit heb ik laatst nog gehad met een amd 1800+, nieuwe voeding erin en het probleem was verholpen

• blablable
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 08:24:
al had dit een fout in je geheugen geweest dan had het zeker weten errors gegeven, uit je post valt op te maken dat je geen complete test gedraaid hebt, maar als windows al gelijk hangt bij het booten (dat is wat ik uit je post kan halen) dan ligt het vrijwel (als het aan het geheugen ligt datis) altijd aan et begin van het geheugen..(zoiets heb ik op school gehad iig)

kijk ook eens je voeding na, misschien issie instabiel geworden en dat kan ook tot een freeze leiden, dit heb ik laatst nog gehad met een amd 1800+, nieuwe voeding erin en het probleem was verholpen
Windows hangt niet gelijk bij het booten, meestal mtijdens internetten of , zoals de laatse keer tijdens bf2...

Voeding zou kunnen, ik zal het in de gaten houden.

Verwijderd

maak je PC eens schoon van binnen. Met name de koelers op je Processor, je Northbridge en de videokaart. Neem hiervoor een zachte verfkwast en een stofzuiger.

Ik had hetzelfde probleem en het is nu opgelost. Je wilt niet weten hoeveel stof je PC in de loop der tijd verzamelt.

• blablable
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:24:
maak je PC eens schoon van binnen. Met name de koelers op je Processor, je Northbridge en de videokaart. Neem hiervoor een zachte verfkwast en een stofzuiger.

Ik had hetzelfde probleem en het is nu opgelost. Je wilt niet weten hoeveel stof je PC in de loop der tijd verzamelt.
Heb sinds kort een nieuwe kast.... en toen gelijk alles stofvrij gemaakt...
Merk trouwens wel dat een btje stroom op mijn cd speler staat :?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
dan heb jij ergens lekspanning, voel je ook een schokje als je de kast vastpakt in de buurt van je cd-rom speler?

• blablable
Mishmash schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:53:
dan heb jij ergens lekspanning, voel je ook een schokje als je de kast vastpakt in de buurt van je cd-rom speler?
Aan de kast voel ik niets, alleen als ik de cd speler en dvd- speler beet pak...
Systeem is trouwens niet geaard...

• Beercase

Beercase

So soft!

blablable schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:57:
[...]

Aan de kast voel ik niets, alleen als ik de cd speler en dvd- speler beet pak...
Systeem is trouwens niet geaard...
Probeer eens een ander stopcontact... Miss geeft ie veel pieken en dalen? Zeker als hij niet geaard is kan dit voor problemen zorgen.

• blablable
Beercase schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 23:47:
[...]

Probeer eens een ander stopcontact... Miss geeft ie veel pieken en dalen? Zeker als hij niet geaard is kan dit voor problemen zorgen.
mmm, even vergeten... Systeem hangt aan ups en ups zit niet op een geaard stopcontact..
Is dat erg?

• Beercase

Beercase

So soft!

Lijkt me niet, die ups geeft wel een stabiel signaal al is een beetje goed is! Heb je die disk util al gedraaid?

[ Voor 17% gewijzigd door Beercase op 13-10-2005 17:59 ]

Pagina: 1