[XP] Wlan verbinding werkt niet na herplaatsen PCMCIA kaart

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 09:20
Wanneer ik mijn wlan pcmcia in mijn laptop stop dan krijg ik zoals het hoort gewoon mijn verbinding. Ontkoppel ik dit kaartje en ik steek hem daarna weer terug dan vind hij wel alle netwerken in de buurt maar niet meer mijn eigen netwerk.
Om dit probleem op te lossen dien ik eerst Windows opnieuw op te starten voordat ik weer kan werken. Ik heb al eens geprobeerd om gebruik te maken van de wireless zero configuration utility, de utility van de kaart zelf. Maar ook met netstumbler bijvoorbeeld kan ik mijn eigen netwerk niet meer zien.

Ik heb al eens de software ge-deinstalleerd, de betreffende services gerestart maar allemaal zonder resultaat. Het kaartje heb ik ook in een andere laptop geprobeerd en hierin werkte het gewoon.

Specificaties: Windows XP pro sp2
SMC SMCWCBT-G

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32
Laatst ook een soort gelijke situatie gehad.
Installeer je de bijbehorende software van de wlan-kaart? (Ik bedoel hiermee, installeer je alle softwarecrap die op de cd staan?)
Bij mij was het probleem opgelost, door alleen de drivers te installeren, handmatig dus. :)

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33
Kijk ook of er misschien een nieuwere versie van de drivers te vinden is voor je WLAN kaartje :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik voeg even je OS in je topicitel; let hier zelf op in het vervolg...

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Zym0tiC
@Oculus: Ik had in eerste instantie de software wat er bij zat geinstalleerd. Maar die heb ik later na zelf geuninstalled. Probleem blijft echter nog steeds.

@Morax: Ik heb al gekeken naar een nieuwere driver van die kaart maar SMC heeft geen drivers beschikbaar op hun site van dit type kaart |:( Toch wel erg stom, hoe moet ik nu mijn kaart installeren als ik die cd kwijt ben of ik ben ergens zonder die cd maar wel met internet .....

@Spider.007: zal ik doen

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33
Hier kan je volgens mij drivers downloaden voor jouw wireless kaartje, of zit ik nu verkeerd? :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Zym0tiC
Morax schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:14:
Hier kan je volgens mij drivers downloaden voor jouw wireless kaartje, of zit ik nu verkeerd? :)
Dat dacht ik dus mooi ook, klik maar eens op drivers en selecteer het part. nr maar (is er maar 1). Niets geen drivers beschikbaar. Heb dus ook maar gelijk een mailtje richting SMC gestuurd.

• Zym0tiC
Ok zo te zien heb ik de oplossing gevonden, in de router bij het wireless gedeelte kun je de wireless mode opgeven, b/g/dynamic turbo/static turbo.

Het veranderen van static naar dynamic zorgde ervoor dat alles nu wel werkt zoals bedoeld. En op 108mbps en gelijk verbinding zonder rebooten. :D

Nu vraag ik me alleen af waarom het nu evengoed werkt. De snelheid blijft 108 waarmee hij connect.... in de handleiding staat verder niets over het verschil tussen beide modus.

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:32
Bizar... Dat heeft toch helemaal niks te maken met je drivers? Sterker nog het heeft helemaal niks te maken met je pcmcia? Of begreep ik je de hele tijd gewoon verkeerd... :P

• Zym0tiC
Oculus schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 23:43:
Bizar... Dat heeft toch helemaal niks te maken met je drivers? Sterker nog het heeft helemaal niks te maken met je pcmcia? Of begreep ik je de hele tijd gewoon verkeerd... :P
Nou ik heb net eens ff op het net gezocht en als je gebruik maakt van static turbo dan gebruikt ie een of ander protocol om gebruik te maken van de 108mb/s. Dit protocol wordt echter alleen geinstalleerd als je gebruik maakt van de meegeleverde software. Bij dynamic turbo probeert hij de 108mb/s op een andere manier te bereiken.
Schijnbaar heeft dit protocol nogal wat problemen bij het herplaatsen van de PCMCIA kaart. Alleen een reboot zorgt ervoor dat dit werkt.Iig bij mijn laptop want raar genoeg werkt ie op de laptop van mijn vriendin wel goed :X

Pagina: 1