[2003 SBS] Start niet op zonder muis in PS/2

Pagina: 1
Acties:

• Bouwmanier
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02 19:20
Ik heb hier een low-budget zelfgebouwde pc met Win2k3 SBS geïnstalleerd.
Configuratie:

AMD Sempron 2800+
Asrock K8 Combo-Z 754/939
512 MB Ram
80 GB (IDE)
Windows 2003 for Small Business Server

Wat is nu het probleem: het ding start niet op zonder toetsenbord en muis ingeplugd. Nu komt het wel vaker voor, dat het opstarten niet wil zonder toetsenbord. Maar zonder muis? Nog nooit meegemaakt.
In de BIOS naar de instellingen gezocht, maar m.i. is dit niet aan te passen.

De pc slaat helemaal vast tijdens het openingsscherm van Win2k3: het grijze balkje houdt op met heen en weer bewegen en het toetsenbord (als die er dus wel inzit, maar de muis niet) reageert niet meer op bijv. NumLock.

Heeft iemand enig idee, waar dit door zou kunnen komen?

PS Als ik, nadat het ding in Windows is, het toetsenbord + muis eruithaal, blijft 'ie wel gewoon reageren (via Term. Serv).

[ Voor 8% gewijzigd door Bouwmanier op 09-10-2005 16:29 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geen halt on no error mogelijkheid?

je kan zoeken naar i8042prt bij MSKB voor een mogelijkheid om die detectie uit te schakelen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bouwmanier
BackSlash32 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:38:
Geen halt on no error mogelijkheid?

je kan zoeken naar i8042prt bij MSKB voor een mogelijkheid om die detectie uit te schakelen.
Ik ga zoeken, kijken of ik iets vind.
(edit)
Nee dus, niets te vinden op i8042prt of iets met muisdetectie of iets dergelijks.
Wat zouden de gevolgen zijn als ik een hardwareprofiel aanmaak waarin ik de muis en het toesenbord uitschakel?

[ Voor 65% gewijzigd door Bouwmanier op 09-10-2005 18:26 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ook wil de juiste BIOS nog wel eens uitmaken, ik heb hier 2 2003 Servers draaien op een CUV4X en een MSI K7T turbo(133), bij die laatste had ik een BIOS flash nodig voordat ik van ACPI errors en vastlopers af was.

Die 2 draaien overigens zonder keyboard/muis, geen enkel probleem. halt on no errors en gaan met die banaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bouwmanier
BackSlash32 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:28:
Ook wil de juiste BIOS nog wel eens uitmaken, ik heb hier 2 2003 Servers draaien op een CUV4X en een MSI K7T turbo(133), bij die laatste had ik een BIOS flash nodig voordat ik van ACPI errors en vastlopers af was.

Die 2 draaien overigens zonder keyboard/muis, geen enkel probleem. halt on no errors en gaan met die banaan.
Ik heb nu de laatste versie van de BIOS (v. 2.20) erop; maakt geen verschil. Het lijkt ook wel een Windows-probleem....