Hallo allemaal,
Een paar weken geleden wilde ik de PC aanzetten. Hij ging voor heel even aan (lichte ging aan en toen weer direct uit) en bleef dus uit. Stekker er uit en er weer ingedaan maar hij ging nog steeds niet aan. Een half uur later ging mijn zus naar de computer toe en deed de computer aan en alles werkte weer.
Vorige week waren alle stoppen doorgeslagen vanwege een grill ding die kortsluiting maakte. Na de stoppen weer goed gezet te hebben ging de computer niet meer aan. Ik heb de stekker er meerdere keren uitgehaald, alle stekkers die verder in de computer zaten eruit gehaald en weer aangedaan maar nu wilde die ook nog niet aan.
De volgende ochtend deed ik de stekker er opnieuw in en de computer ging aan.
Gister heb ik het verlengsnoer van 15 meter door een 5 meter lang verlengsnoer vervangen (omdat er eerst 15 meter kabel opgerold lag) maar de computer wilde niet starten.
Ook na de kabel erin/eruit etc. wilde de computer niet starten. Toen heb ik de kast opengemaakt, het batterijtje van het moederbord eruit gehaald en er weer ingedaan, de stroomkabel naar het moederbord even los gehaald en er weer ingedaan maar de computer ging niet aan. (Als ik de computer aan deed gingen de fans heel even draaien maar daarna gebeurde er niks meer).
Na 1 uur deed ik de stekker er weer in en alles werkte.
Verder heb ik geen problemen met de computer, ik kan hem nu uitzetten en weer aanzetten zonder problemen, alleen af en toe wilt die dus niet opstarten.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Alvast bedankt.
PC Specs:
Moederbord: ASUS P4P800/GLan/Sata/8X
Processor: Intel P4 3.2C GHz Skt. 478 HT
Geheugen: Corsair 512MB DDR400 64MX64
Harde schijf: Maxtor 80Gb 7200rpm, 8MB Cache
Videokaart: Sapphire ATI 9600 Pro Ultimate
Cd Writer: ASUS Rewriter 52x24x52x Retail
CD/DVD speler: Asus DVD 16X48 IDE Retail
Draadloos Toetsenbord en muis: Microsoft Wireless Desktop
Behuizing: MyCom H600M P4/AMD ATX
Geluidskaart: Creative SB Live! player 5.1
Speakerset: Philips A2.310 Rhyth. Wave 310
Beeldscherm: LG 17"
P.S. Als mijn computer weer wilt opstarten (na dat hij het een tijdje niet deed) krijg ik de vraag of ik mijn bios default wil laden of dat ik setup wil enteren.
Heb hier iedere x load bios defaults gedaan.
Een paar weken geleden wilde ik de PC aanzetten. Hij ging voor heel even aan (lichte ging aan en toen weer direct uit) en bleef dus uit. Stekker er uit en er weer ingedaan maar hij ging nog steeds niet aan. Een half uur later ging mijn zus naar de computer toe en deed de computer aan en alles werkte weer.
Vorige week waren alle stoppen doorgeslagen vanwege een grill ding die kortsluiting maakte. Na de stoppen weer goed gezet te hebben ging de computer niet meer aan. Ik heb de stekker er meerdere keren uitgehaald, alle stekkers die verder in de computer zaten eruit gehaald en weer aangedaan maar nu wilde die ook nog niet aan.
De volgende ochtend deed ik de stekker er opnieuw in en de computer ging aan.
Gister heb ik het verlengsnoer van 15 meter door een 5 meter lang verlengsnoer vervangen (omdat er eerst 15 meter kabel opgerold lag) maar de computer wilde niet starten.
Ook na de kabel erin/eruit etc. wilde de computer niet starten. Toen heb ik de kast opengemaakt, het batterijtje van het moederbord eruit gehaald en er weer ingedaan, de stroomkabel naar het moederbord even los gehaald en er weer ingedaan maar de computer ging niet aan. (Als ik de computer aan deed gingen de fans heel even draaien maar daarna gebeurde er niks meer).
Na 1 uur deed ik de stekker er weer in en alles werkte.
Verder heb ik geen problemen met de computer, ik kan hem nu uitzetten en weer aanzetten zonder problemen, alleen af en toe wilt die dus niet opstarten.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Alvast bedankt.
PC Specs:
Moederbord: ASUS P4P800/GLan/Sata/8X
Processor: Intel P4 3.2C GHz Skt. 478 HT
Geheugen: Corsair 512MB DDR400 64MX64
Harde schijf: Maxtor 80Gb 7200rpm, 8MB Cache
Videokaart: Sapphire ATI 9600 Pro Ultimate
Cd Writer: ASUS Rewriter 52x24x52x Retail
CD/DVD speler: Asus DVD 16X48 IDE Retail
Draadloos Toetsenbord en muis: Microsoft Wireless Desktop
Behuizing: MyCom H600M P4/AMD ATX
Geluidskaart: Creative SB Live! player 5.1
Speakerset: Philips A2.310 Rhyth. Wave 310
Beeldscherm: LG 17"
P.S. Als mijn computer weer wilt opstarten (na dat hij het een tijdje niet deed) krijg ik de vraag of ik mijn bios default wil laden of dat ik setup wil enteren.
Heb hier iedere x load bios defaults gedaan.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 16:24 ]